Zastosowanie urządzeń elektr. konspek 6-latki.doc

(22 KB) Pobierz
6-latki – opracowały koleżanki B

6-latki – opracowała M. Ławniczak

 

Temat: Urządzenia elektrotechniczne – porównanie techniki dawniej a dziś.

Cele:

-         dziecko zna zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu elektrycznego

-         nazywa urządzenia techniczne ułatwiające zaspokajanie podstawowych potrzeb człowieka

-         potrafi porównać technikę dawniej i dziś

-         poszerza swój zasób słownictwa

-         utrwala znajomość liczebników głównych

-         rozumie potrzebę unowocześniania sprzętu

Metoda: - słowna – rozmowa

    - oglądowa – demonstracja urządzeń, ilustracje

    - czynna – zadań stawianych do wykonania

Pomoce: ilustracje urządzeń elektrotechnicznych, przedmioty używane dawniej,   wiersz J. Tuwima.

Przebieg zajęcia:

1.     Rozmowa z dziećmi na temat wiersza J. Tuwima „Pstryk”.

2.     Poznanie źródła energii elektrycznej – woda, wiatr, słońce, elektrownie – oraz poznanie urządzeń elektrycznych w domu.

3.     Dobieranie do nowoczesnych urządzeń przedmiotów używanych dawniej do tej samej czynności np. pralka – balia, żelazko „na duszę” – żelazko bezprzewodowe, świeca – latarka, lampa naftowa – żyrandol, liczydło – kalkulator/komputer, itd.

4.     Praca indywidualna przy stolikach na temat: „Jak zmieniały się źródła światła?” – prawidłowe ponumerowanie obrazków : łuczywo, świeca, lampa naftowa, lampka nocna.

5.     Poznanie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu elektrycznego.

6.     Podsumowanie zajęcia  - ułożenie przez dzieci opowiadania na temat dowolnego sprzętu (od czasów dawnych do teraźniejszości) - uświadamianie dzieciom postępu jaki uczyniła ludzkość, zachęcanie dzieci do własnej inwencji twórczej.

 

Magdalena “Czarna” Ławniczak
E-mail: piolen@poczta.onet.pl 
URL: http://lena.libra-wdr.pl - praca z dziećmi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin