Poradnik.pdf
(
3010 KB
)
Pobierz
untitled
PORADNIK DO GRY
Autor:
Hansag Toglish
SPIS TREÂCI
WINTER SPORTS 2008
WINTER SPORTS 2008 ...................................................................................................... 3
SPIS DYSCYPLIN ................................................................................................................ 3
SKOKI NARCIARSKIE ........................................................................................................ 4
NARCIARSTWO ALPEJSKIE................................................................................................ 6
¸Y˚WIARSTWO SZYBKIE.................................................................................................... 8
BIEGI NARCIARSKIE ........................................................................................................ 10
BOBSLEJE ........................................................................................................................12
SANECZKARSTWO / SKELETON ........................................................................................ 14
JAZDA FIGUROWA NA LODZIE ........................................................................................ 16
CURLING............................................................................................................................ 18
KARIERA............................................................................................................................ 22
KAMPANIA ........................................................................................................................25
Winter Sports 2008 to gra sportowa, w której wybiera si´ jednà z pi´tnastu
najpopularniejszych konkurencji zimowych. Mo˝na zdecydowaç si´ na udzia∏
w pojedynczych zawodach, kampanii lub karierze.
Pojedyncze zawody
– tutaj mo˝na spróbowaç swych si∏ w wybranej dyscyplinie.
Kampania
– ta opcja stawia przed graczem szereg wyzwaƒ we wszystkich
dyscyplinach. Ka˝dy start wià˝e si´ z konkretnym zadaniem, którym mo˝e byç np.
uzyskanie okreÊlonej szybkoÊci podczas zjazdu. Kampania sk∏ada si´ z trzydziestu
siedmiu zadaƒ podstawowych oraz szeÊciu dodatkowych – ∏àcznie czekajà na gracza
czterdzieÊci trzy misje. Wymagana jest bardzo dobra znajomoÊç zasad i du˝e
doÊwiadczenie.
Kariera
– gracz zaczyna jako zawodnik czwartej ligi, a jego celem jest mistrzostwo
ligi pierwszej. Bierze udzia∏ we wszystkich dyscyplinach w dwóch rodzajach
zawodów: ma∏ych (7 konkurencji) i du˝ych (15 konkurencji). O awansie decyduje
liczba zdobytych punktów. Podczas rozwoju Kariery gracz zdobywa punkty
doÊwiadczenia. Za ka˝de pierwsze miejsce otrzymuje 10 punktów, za drugie – 5
punktów, za trzecie – 2 punkty. Mo˝na je rozdzieliç natychmiast po otrzymaniu.
SPIS DYSCYPLIN
DYSCYPLINA
KONKURENCJE
Skoki narciarskie
Narciarstwo alpejskie
¸y˝wiarstwo szybkie
Biegi narciarskie
Skocznia normalna (m)
Zjazd (m)
Du˝a skocznia (m)
Producent:
49Games
Slalom (k)
Supergigant (k) Slalom gigant (m)
Wydawca:
Activision
Gatunek gry:
sportowa
500 m (k)
1500 m (m)
(m)
Wymagania sprz´towe:
• Pentium 4 1,2 GHz,
• 512 MB RAM,
• karta graficzna 64 MB zgodna z DirectX 9.0,
• karta dêwi´kowa zgodna z DirectX 9.0,
• wymagane miejsce na dysku: 1,8 GB
Bobsleje
Saneczkarstwo
Czwórki (m)
Dwójki (k)
(k)
Skeleton
(m)
Jazda figurowa na lodzie
(k)
Curling
(k)
2
(k) - kobiety
(m) - m´˝czyêni
3
SKOKI NARCIARSKIE
Aby oddaç dobry skok, trzeba zachowaç równowag´ i we w∏aÊciwym momencie wyjÊç
z progu. Zaczynamy od naciÊni´cia klawisza
ENTER
lub
SPACJI
(domyÊlnie).
Podczas lotu musimy staraç si´ zachowaç równowag´. Ma to wp∏yw na d∏ugoÊç lotu
i làdowanie.
Podczas zjazdu trzeba zachowaç równowag´. Kulka stacza si´ po wskaêniku. Musimy
utrzymywaç jà jak najbli˝ej punktu szczytowego za pomocà odpowiedniego
balansowania klawiszami „
lewo
” i „
prawo
”.
Aby wylàdowaç, naciskamy
ENTER
lub
SPACJ¢
– podobnie jak podczas wybijania si´
z progu. Nie mo˝na tego zrobiç zbyt póêno, poniewa˝ skok mo˝e skoƒczyç si´
upadkiem. Zawodnik upadnie tak˝e wtedy, gdy utraci równowag´ (du˝y przechy∏ na
jednà ze stron).
Moment wybicia si´ z progu jest bardzo wa˝ny. Gdy zbli˝amy si´ do koƒca rozp´du,
pojawia si´ wskaênik wybicia – bia∏e paski oznaczajà jego si∏´. Nale˝y pozwoliç mu
dojÊç jak najdalej i wówczas nacisnàç
ENTER
lub
SPACJ¢.
Nie mo˝na jednak czekaç
zbyt d∏ugo.
4
5
Zje˝d˝ajàc w dó∏ stoku, przemieszczamy si´ pomi´dzy bramkami. Omini´cie jednej
z nich jest równe karze 2 sekund, które dolicza si´ do czasu przejazdu. Za omini´cie
trzech bramek (w zjeêdzie na normalnym poziomie trudnoÊci) zostajemy natychmiast
zdyskwalifikowani.
Gdy w∏àczy si´ animacja, zobaczymy, jak skok zosta∏ oceniony przez s´dziów.
Zwyci´zcà zostaje zawodnik, który odda∏ najd∏u˝sze skoki podczas obu serii oraz
osiàgnà∏ najlepsze noty za styl.
Aby nabraç wi´kszej szybkoÊci,
mo˝emy przykucnàç (domyÊlnie
ENTER
lub
SPACJA
). Klawisz kucania
nale˝y trzymaç. JeÊli go puÊcimy,
zawodnik wyprostuje si´ i zwolni.
NARCIARSTWO ALPEJSKIE
Aby osiàgnàç sukces w zjeêdzie i slalomach, nale˝y przede wszystkim dobrze
wystartowaç.
Gdy postaç znajduje si´ w bramce startowej, u do∏u ekranu przesuwa si´ po
wskaêniku w kszta∏cie litery U kulka. Nale˝y nacisnàç
ENTER
lub
SPACJ¢
(domyÊlnie),
gdy znajdzie si´ ona w kó∏ku poÊrodku. Im bli˝ej kó∏ka, tym lepsza si∏a startu.
Perfekcyjny start ma wartoÊç 100.
Aby lepiej wchodziç w ostre zakr´ty, mo˝na
zastosowaç carving. Technika ta polega na
wykonaniu skr´tu kompensacyjnego, który
umo˝liwia rozwini´cie wi´kszej pr´dkoÊci.
Chodzi o odpowiednie odcià˝enie (w fazie
poczàtkowej skr´tu) i docià˝enie (w fazie
koƒcowej skr´tu) obydwu nart, które nale˝y
prowadziç szeroko. Skr´t nazywany jest
równie˝ rotacyjnym (ze wzgl´du na prac´
ca∏ego cia∏a w kierunku skr´tu).
6
7
Zwyci´zcà zostaje zawodnik, który osiàgnà∏ sumarycznie najlepsze czasy w dwóch
zjazdach.
Podczas wyÊcigu ukazujà si´ dwa wskaêniki – symbolizujà one odpowiednio si∏´
odepchni´cia lewà i prawà nogà. Gracz musi naciskaç klawisze „lewo” i „prawo”
w momencie, gdy zacznà si´ one wype∏niaç na granatowo. Si∏´ odepchni´cia
symbolizuje bia∏y kolor. JeÊli zbyt póêno naciÊniemy odpowiedni klawisz, cz´Êç
wskaênika wype∏ni si´ na niebiesko. Je˝eli zrobimy to zbyt wczeÊnie, wskaênik b´dzie
czerwony.
¸Y˚WIARSTWO SZYBKIE
¸y˝wiarstwo szybkie w grze rozgrywane jest na dwóch dystansach: 500 metrów
(panie) oraz 1500 metrów (panowie). Zasady sà w obu przypadkach takie same.
Gdy padnie komenda START, musimy naciskaç naprzemiennie klawisze „prawo” i „lewo”
(domyÊlnie – strza∏ki kursora). Wskaênik poka˝e, z jakà si∏à startujemy.
Klawisz nale˝y trzymaç, dopóki wskaênik
wype∏nia si´ na granatowo. Im bardziej uda
nam si´ wype∏niç go bielà, tym silniejsze
odepchni´cie.
Na wira˝ach wskaêniki skracajà si´ – nale˝y
o tym pami´taç.
8
9
Plik z chomika:
przemek2621998
Inne pliki z tego folderu:
intro_49_pc.ogg
(3353 KB)
intro_pc.ogg
(72207 KB)
intro_rtl_pc.ogg
(443 KB)
Poradnik.pdf
(3010 KB)
protect.dll
(8755 KB)
Inne foldery tego chomika:
♣ Arcania Gothic 4
♣ BioShock 2
♣ NBA 2K11
♣ NFS HOT PURSUIT
♣ Supreme Commander 2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin