PRACE ADM-BIUROWE.doc

(29 KB) Pobierz

INSTRUKCJA BHP

 

PRZY PRACACH

ADMINISTRACYJNO – BIUROWYCH

 

 

I. Uwagi ogólne.

Do pracy w biurze może zostać skierowany wyłącznie pracownik, który posiada:

-         wymagane kwalifikacje do pracy na wyznaczonym stanowisku,

-         właściwy stan zdrowia do pracy potwierdzony zaświadczeniem lekarskim.

Do pracy należy przystąpić w stanie trzeźwości i zachowując schludny i estetyczny wygląd.

 

Bezpieczne warunki pracy w biurze są zapewnione gdy:

-         zapewniona jest dostatecznie duża powierzchnia (min. 4m2/pracownika)

-         - właściwe oświetlenie stanowiska pracy (min 300lx)

-         dostateczna wentylacja pomieszczenia  - naturalna lub mechaniczna)

-         prawidłowa temperatura w miejscu pracy (min. +18°C)

-         dostępne i w dobrym stanie urządzenia higieniczno – sanitarne

-         dobry stan techniczny mebli, sprzętu i urządzeń.

 

II. Podstawowe czynności przed rozpoczęciem pracy.

 

Przed przystąpieniem do pracy pracownik powinien:

-         zapoznać się ze stanowiskiem pracy, ze sprzętem, miejscem umiejscowienia apteczki I pomocy oraz z urządzeniami higieniczno – sanitarnymi,

-         sprawdzić stan techniczny mebli, sprzętu, urządzeń, oświetlenia – powinno być skierowane na wprost lub z lewej strony (ewentualne z prawej strony dla pracowników leworęcznych),

-         zapoznać się z instrukcją p.poż i poznać kierunki i trasy ewakuacyjne,

-         zapoznać się z telefonami alarmowymi,

-         zapoznać się dokładnie z instrukcjami obsługi sprzętu będącego na wyposażeniu biura (ksero, komputer, niszczarka do dokumentów, bindownica, laminator itp.)

-         odpowiednio dopasować do siebie krzesło poprzez dokonanie regulacji wysokości siedzenia, oparcia)

 

 

 

 

-2-

 

III.         Czynności podczas pracy.

 

Podczas pracy pracownik powinien:

-         utrzymać ład i porządek na stanowisku pracy,

-         przy wykonywaniu pracy na wysokości ( praca powyżej 1 metra  od poziomu podłoża) np. podczas sięgania po dokumenty w wysokich szafach lub regałach należy korzystać zawsze z odpowiedni ustawionej i zabezpieczonej drabinki,

-         zabrania się wykonywać takie czynności z biurek, taboretów i krzeseł,

-         zabrania się stawania na parapetach oraz wychylać się przez okno,

-         przestrzegać zakazu palenia tytoniu w pomieszczenia objętych zakazem palenia,

-         przy używaniu czajnika elektrycznego – zachować szczególną ostrożność przy parzeniu kawy lub herbaty,

-         nie zastawiać przejść i tras ewakuacyjnych,

-         każdy zaistniały wypadek przy pracy zgłaszać przełożonemu a stanowisko pozostawić w takim stanie, w jakim wydarzył się wypadek.

 

IV. Czynności zabronione.

 

Pracownikowi zabrania się:

-         Używania niesprawnych bądź uszkodzonych urządzeń elektrycznych, względnie instalacji elektrycznej np. urządzeń o zniszczonych lub uszkodzonych  przewodach zasilających, uszkodzonych wtyczkach lub gniazdkach, prowizorycznie podłączonych itp.,

-         samodzielnego naprawiania uszkodzonego sprzętu elektrycznego lub instalacji,

-         wchodzenia na parapety, krzesła, biurka celem sięgnięcia wyżej,

-         palenia tytoniu w pomieszczeniach pracy – poza miejscami dozwolonymi,

-         wrzucania niedopałków papierosów do koszy na śmieci.

 

V. Czynności po zakończeniu pracy.

 

Po zakończeniu pracy pracownik powinien:

-         uporządkować stanowisko pracy,

-         zamknąć otwarte okna, wyłączyć spod napięcia sprzęt i urządzenia elektryczne, pogasić oświetlenie,

 

 

 

 

 

 

 

-3-

 

 

UWAGA

 

W razie wątpliwości co do zachowania warunków bezpieczeństwa pracy przy wykonywaniu poleconych czynności, pracownik ma prawo przerwać pracę i zwrócić się do przełożonego o wyjaśnienie i dalsze instrukcje.

 

 

Opracował:

Zatwierdzam:

 

]

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin