PROPOZYCJA OCENY ŚRÓDROCZNEJ UCZNIA KLASY DRUGIEJ
Prezentowana propozycja oceny śródrocznej ucznia klasy drugiej ma na celu ułatwienie nauczycielowi dokonania oceny każdego ucznia po 1. semestrze nauki i jest przeznaczona do modyfikacji.
Nauczyciel, oceniając poziom umiejętności i wiadomości, powinien zastosować skalę przyjętą w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania (WSO).
Podstawa programowa nie opisuje osiągnięć ucznia po klasie drugiej. Nauczyciel powinien więc dostosować wymagania i treści programowe do możliwości i potrzeb swoich uczniów, utrwalać umiejętności zdobyte przez dzieci w klasie pierwszej i tak zaplanować pracę na okres dwóch lat nauki, aby uzyskać pożądane efekty, a dzieciom umożliwić odniesienie sukcesu szkolnego na koniec pierwszego etapu edukacyjnego.
Przykładowa skala oceny:
- zachowania
Z – zawsze;
C – często;
Cz – czasem;
- wiadomości i umiejętności
A – wiedza i umiejętności poszerzone o treści fakultatywne, wyróżniające ucznia na forum klasy;
B – wiedza i umiejętności w pełni opanowane;
C – wiedza i umiejętności opanowane w stopniu wymagającym utrwalenia i doskonalenia;
D – wiedza i umiejętności opanowanie w stopniu wymagającym wsparcia.
EDUKACJA SPOŁECZNA Z ELEMENTAMI ETYKI – ZACHOWANIE
Uczeń:
- twórczo współpracuje i zgodnie bawi się w grupie;
- zna i stosuje zwroty grzecznościowe;
- przestrzega ustalonych reguł i zasad;
- wywiązuje się ze swoich obowiązków;
- zna zasady bezpiecznej pracy i zabawy i ich przestrzega;
- pomaga innym;
- kończy rozpoczętą pracę;
- potrafi właściwie zachować się w różnych miejscach i sytuacjach;
- pracuje samodzielnie, we właściwym tempie;
- jest koleżeński/a i życzliwy/a innym;
- potrafi dokonać samooceny;
- właściwie ocenia zachowania innych;
- zna symbole narodowe;
- zna ważne fakty z historii Polski;
- zna daty niektórych świąt narodowych;
- zna wybrane tradycje, obyczaje polskie i europejskie;
inne:.................................................................
EDUKACJA POLONISTYCZNA
W zakresie umiejętności społecznych:
- wypowiadanie się na różne tematy z użyciem bogatego słownictwa;
- opowiadanie historyjek obrazkowych;
- dostrzeganie i tworzenie związków przyczynowo-skutkowych;
- budowanie spójnych kilkuzdaniowych wypowiedzi, poprawnych pod względem gramatycznym i logicznym;
- ustalanie kolejności zdarzeń;
- wymienianie bohaterów literackich;
- tworzenie i prowadzenie dialogów;
inne:..................................................................
W zakresie umiejętności czytania:
- czytanie płynne i poprawne krótkich tekstów bez wcześniejszego przygotowania;
- czytanie poprawne, biegłe i z właściwą intonacją tekstów wcześniej przygotowanych;
- czytanie ze zrozumieniem;
- czytanie z podziałem na role;
- praca z tekstem (wyszukiwanie i odczytywanie odpowiednich fragmentów);
- zainteresowanie książką i czytaniem;
W zakresie umiejętności pisania i wiedzy o języku:
- znajomość pojęcia głoski i litery;
- prawidłowe pisanie i łączenie liter;
- stosowanie wielkiej litery w pisowni: imion, nazwisk, tytułów;
- znajomość kolejności liter w alfabecie, alfabetyczne porządkowanie wyrazów;
- różnicowanie pojęcia samogłosek i spółgłosek;
- rozpoznawanie nazw czynności, rzeczy, roślin, zwierząt, osób;
- wskazywanie wyrazów określających cechy;
- układanie wyrazów z rozsypanek literowych i sylabowych;
- bezbłędne przepisywanie;
- zachowanie poprawnej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi;
- stosowanie przecinka przy wyliczaniu;
- uzupełnianie zdań z lukami;
- rozwijanie zdań;
- praktyczne rozpoznawanie rodzajów zdań;
- pisanie z pamięci;
- pisanie ze słuchu;
- redagowanie: listu, życzeń, opisu;
- tworzenie rodziny wyrazów;
W zakresie małych form teatralnych:
- aktywne uczestniczenie w zajęciach;
- wcielanie się w role;
- posługiwanie się rekwizytem;
- recytowanie wierszy z pamięci;
- odgrywanie scenek dramowych;
inne: .................................................................
EDUKACJA MATEMATYCZNA
W zakresie czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki:
- ustalanie równoliczności porównywanych zbiorów;
- klasyfikowanie obiektów według podanej cechy;
- określanie kierunków i położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie;
- znajomość podstawowych figur geometrycznych;
inne:....................................................................
...
betty71-71