Odpoczynek dzielony.doc

(21 KB) Pobierz
Odpoczynek dzielony

Odpoczynek dzielony

 

Ustawowo odpoczynek dobowy wynosi 11 godzin i może być skrócony trzy razy w tygodniu do 9 godzin. Podczas odpoczynku kierowca dysponuje własnym czasem – może go odbierać w kabinie pod warunkiem, że jest wyposażona w łóżko. W związku z tym należy pamiętać, aby selektor tachografu przełączyć na odpoczynek. Jego ustawienie w pozycji: „dyżur” lub „inne prace” będzie odebrane przez służby kontrolujące, jako brak odpoczynku, a w najlepszym wypadku, jako „niewłaściwe operowanie przełącznikiem grup czasowych”, co skutkuje karą w wysokości 100 zł za każda tarczę. Należy również pamiętać, że odpoczynek nie może być przerwany żadnymi podjazdami. W takich sytuacjach należy rozsądnie opisać przyczynę podjazdu na odwrocie tarczy.

 

Zgodnie z art. 4 pkt. g) Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. “Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin”. Jest to traktowane, jako pełny odpoczynek dobowy, co skutkuje tym, że kierowca może codziennie w ten sposób jeździć. Całość pauz musi być zrealizowana w trakcie 24 godzinnego cyklu.



Opracował: Robert Klimek

Zgłoś jeśli naruszono regulamin