MAŁY MEDYK
Nr
GAWĘDA
ZAM. POZNAWCZE
ZAM. WYCHOWAWCZE
PRZEBIEG
1.
Opowiadanie o chłopcu, który opiekował się młodszym bratem, dopełniając swoich obowiązków
Zapoznanie z podstawowymi zasadami pierwszej pomocy oraz zawartością apteczki. Poznanie i zapamiętanie numeru telefonu na pogotowie.
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i wrażliwości na krzywdę innych
- gra typu bieg po kole: każda szóstka dostaje rysunek Wicka Chorobczaka , którego mają wyleczyć:ˇ krew z nosaˇ zacięty palecˇ naciągnięta ręka - bandażowanie- zapoznanie się z zawartością apteczki
2.
Przedstawienie druhen o czarownicach i ich dziwnych przepisach na leki
Poznawanie starodawnych sposobów leczenia, oraz nazw chorób np. podagra.
Rozwijanie wyobraźni zuchów. Ukazanie im, że nie należy ufać zabobonom.
- W szóstkach opowieści druhen o zabobonach różnych plemion- Scenki - przedstawienie najciekawszego zabobonu- Dopasowywanie lekarstw do choroby- Wymyślanie własnego przepisu na nie pomagające lekarstwo
3.
Ciąg dalszy przedstawienia: czarownice uleczają się ziołami
Zaznajomienie ze sposobami leczenia przy pomocy zielarstwa. Przybliżenie zuchom różnych rodzajów ziół.
Rozwijanie pozytywnych postaw podczas rywalizacji. Wdrażanie zasad fair - play w trakcie gry.
- Gra planszowa związana z zielarstwem (należy zrobić jak najwięcej zadań)np:ˇ Wymienić kilka znanych ziółˇ Pobyt u lekarza - zabawa choroba - zdrowieˇ Zgadywanie rodzajów ziół po próbkachSzóstka która wykona najwięcej zadań dostaje dodatkowego trombisza.
4.
Piosenka " Chore dzieci bardzo się nudzą"
Poznawanie różnych metod radzenia sobie z nudą w trakcie choroby.
Wprowadzenie wesołej atmosfery w trakcie zabawy.
- Wykonanie kolażu w szóstkach: co można robić gdy jest się chorym- Rysowanie z zamkniętymi oczami- Ćwiczenie "Minutka chorego"- Pląs : Bawiły się zuchy paluszkami
5.
Rozmowa z lekarzem- naukowcem, który opowiada w bardzo niezrozumiałym języku lekarskim
Zapoznanie z wiadomościami na temat zmysłów.
Integrowanie szóstek poprzez wykonywanie wspólnych działań.
- Gra typu bieg po kole, na każdym punkcie zuchy dowiadują się o jednym ze zmysłów oraz wykonują krótkie zadanie:ˇ Wzrok - zjadanie marchewkiˇ Słuch - rozpoznanie po dźwięku co znajduje się w pudełku od zapałekˇ Równowaga - test astronautyˇ Smak - próbowanie cukru i soli w różnych częściach języka (kubki smakowe)
6.
Rozmowa na temat zdrowego trybu życia.
Poznanie sposobów zachowywania zdrowia - gimnastyka, zdrowa żywność, regularnego trybu życia.
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz poszanowania dla własnego zdrowia
- Maseczki z marchewki i ogórka- Gimnastyka dla zdrowia - ćwiczenie jogi- Robienie sałatki - zdrowa żywność- Układanie zdrowego jadłospisu na jeden dzień
czuczi84