MAŁY MEDYK.doc

(34 KB) Pobierz
MAŁY MEDYK

MAŁY MEDYK

Nr

GAWĘDA

ZAM. POZNAWCZE

ZAM. WYCHOWAWCZE

PRZEBIEG

1.

Opowiadanie o chłopcu, który opiekował się młodszym bratem, dopełniając swoich obowiązków

Zapoznanie z podstawowymi zasadami pierwszej pomocy oraz zawartością apteczki. Poznanie i zapamiętanie numeru telefonu na pogotowie.

Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i wrażliwości na krzywdę innych

- gra typu bieg po kole: każda szóstka dostaje rysunek Wicka Chorobczaka , którego mają wyleczyć:
ˇ krew z nosa
ˇ zacięty palec
ˇ naciągnięta ręka - bandażowanie
- zapoznanie się z zawartością apteczki

2.

Przedstawienie druhen o czarownicach i ich dziwnych przepisach na leki

Poznawanie starodawnych sposobów leczenia, oraz nazw chorób np. podagra.

Rozwijanie wyobraźni zuchów. Ukazanie im, że nie należy ufać zabobonom.

- W szóstkach opowieści druhen o zabobonach różnych plemion
- Scenki - przedstawienie najciekawszego zabobonu
- Dopasowywanie lekarstw do choroby
- Wymyślanie własnego przepisu na nie pomagające lekarstwo

3.

Ciąg dalszy przedstawienia: czarownice uleczają się ziołami

Zaznajomienie ze sposobami leczenia przy pomocy zielarstwa. Przybliżenie zuchom różnych rodzajów ziół.

Rozwijanie pozytywnych postaw podczas rywalizacji. Wdrażanie zasad fair - play w trakcie gry.

- Gra planszowa związana z zielarstwem (należy zrobić jak najwięcej zadań)np:
ˇ Wymienić kilka znanych ziół
ˇ Pobyt u lekarza - zabawa choroba - zdrowie
ˇ Zgadywanie rodzajów ziół po próbkach
Szóstka która wykona najwięcej zadań dostaje dodatkowego trombisza.

4.

Piosenka " Chore dzieci bardzo się nudzą"

Poznawanie różnych metod radzenia sobie z nudą w trakcie choroby.

Wprowadzenie wesołej atmosfery w trakcie zabawy.

- Wykonanie kolażu w szóstkach: co można robić gdy jest się chorym
- Rysowanie z zamkniętymi oczami
- Ćwiczenie "Minutka chorego"
- Pląs : Bawiły się zuchy paluszkami

5.

Rozmowa z lekarzem- naukowcem, który opowiada w bardzo niezrozumiałym języku lekarskim

Zapoznanie z wiadomościami na temat zmysłów.

Integrowanie szóstek poprzez wykonywanie wspólnych działań.

- Gra typu bieg po kole, na każdym punkcie zuchy dowiadują się o jednym ze zmysłów oraz wykonują krótkie zadanie:
ˇ Wzrok - zjadanie marchewki
ˇ Słuch - rozpoznanie po dźwięku co znajduje się w pudełku od zapałek
ˇ Równowaga - test astronauty
ˇ Smak - próbowanie cukru i soli w różnych częściach języka (kubki smakowe)

6.

Rozmowa na temat zdrowego trybu życia.

Poznanie sposobów zachowywania zdrowia - gimnastyka, zdrowa żywność, regularnego trybu życia.

Rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz poszanowania dla własnego zdrowia

- Maseczki z marchewki i ogórka
- Gimnastyka dla zdrowia - ćwiczenie jogi
- Robienie sałatki - zdrowa żywność
- Układanie zdrowego jadłospisu na jeden dzień

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin