ARTYSTA_1.doc

(187 KB) Pobierz



ARTYSTA

 

Cele:

 

*zapoznanie zuchów z różnymi dziedzinami sztuki (zbiórki na temat malarstwa, fotografii, tańca i muzyki, teatru

*wystawienie przedstawienia dla szkoły i rodziców

*uczenie obowiązkowości (zadania międzyzbiórkowe)

*zwiększenie poczucia odpowiedzialności za grupę (jeśli ja nie nauczę się tekstu, cała gromada nie będzie mogła wystawić przedstawienia)

*zorganizowanie zbiórki z rodzicami (premiera przedstawienia) , na której poruszymy sprawę obozu

*Nabycie przez zuchy nowych, niedostępnych na co dzień umiejętności (wywoływanie zdjęć w ciemni obsługa aparatu cyfrowego)

*rozwój manualny (zbiórka na temat malarstwa, bogata dekoracja do przedstawienia)

*zachęcenie do współpracy poszczególne zuchy (poprzez wyznaczenie im jednego celu – przedstawienia)

*dalsze usamodzielnianie przybocznych (każda z nich otrzyma jedna ze zbiórek do poprowadzenia jako muza)

*doprowadzenie obrzędowości do odpowiedniego stanu (reaktywacja listy obecności, kroniki, totemu, rywalizacji)

*zdobywanie sprawności indywidualnych, gwiazdek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka 1

 



Malarstwo

(zbiórka 1, cykl „Artysta”)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     ZZZOiT - Apel

3.     Piosenki i Pląsy - Taniec ofiarny dla pędzla

4.     Gawęda – Muza malarstwa opowiada zuchom o historii tej sztuki, pokazuje najważniejsze reprodukcje, malarzy.

5.     Majsterka (próba wykorzystania w swojej twórczości jak najróżnorodniejszych technik)

·         wykonywanie dłoni z bandaża gipsowego

·         tworzenie twarzy z balonów

6.     Gry i ćwiczenia – próba relaksacji – wyobrażanie sobie świata przedstawionego przez osobę prowadzącą

7.     Majsterka – wykonanie mandali

8.     Piosenki i Pląsy

·         Malarz

9.     Krąg Rady – podsumowanie zbiórki, decyzja o zdobywaniu sprawności Artysty.

10. Obrzędowe zakończenie zbiórki.

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przyniesienie materiałów potrzebnych do wykonania instrumentów (puszki, groch, ziarna)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Muzyka

(zbiórka 2, cykl „Artysta”)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     ZZZOiT – apel

3.     Piosenki i pląsy – taniec ofiarny dla buta

4.     Gawęda – muza opowiada zuchom o historii tańca i muzyki

5.     Gry i ćwiczenia – turniej muzyczny

·         wymyślanie piosenek ze słowem...

·         dopasowywanie piosenek do rysunku

·         inscenizacja słów piosenek

·         uzupełnianie tekstu piosenek rysunkami

·         nauka słów „Menueta”

·         wymyślanie piosenki szóstki

6.     Majsterka – wykonanie instrumentów

7.     Piosenki i pląsy

– prezentacja piosenki szóstki z wykorzystaniem instrumentów

– próba zaśpiewania piosenki gromady z wykorzystaniem instrumentów

– nauka „Menueta”

– tańce integracyjne

8.     Krąg Rady – informacja o zbiórce z rodzicami, sprawności indywidualne

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przynieść swoje najładniejsze zdjęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Fotografia

(zbiórka 3, cykl Artysta)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     Zwiad wyjście do zakładu fotograficznego (lub do ciemni)

3.     Gawęda – Fotograf opowiada zuchom o historii robienia zdjęć, pierwszych aparatach i sukcesach w tej dziedzinie.

4.     Gry i ćwiczenia – wywoływanie zdjęć w ciemni

5.     Majsterka (w międzyczasie) – wykonywanie ramek do zdjęć, tworzenie ilustracji z ulubionego zdjęcia,

6.     Gry i ćwiczenia – próba obsługi aparatu cyfrowego, obróbka zdjęć na komputerze

7.     Krąg Rady – krótkie podsumowanie zadania międzyzbiórkowego

8.     Obrzędowe zakończenie zbiórki

9.     Powrót pod szkołę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Casting

(zbiórka 4, cykl „Artysta”)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     Gawęda – muza teatru opowiada zuchom o cudownych artystach, zwanych aktorami. Pyta, czy zuchy chciałyby sprawdzić się w ich roli. Jeśli tak, musza przejść kilka prób, które pozwolą wyłonić tych szczęśliwców, którzy wezmą udział w przedstawieniu. (Zuchy chodzą pojedynczo po placówkach, sprawdzających ich wiedze i umiejętności. Po zaliczeniu pierwszej, mogą udać się do drugiej itd.)

3.     Gry i ćwiczenia

– krzyżówka na temat aktorów i filmu

– poprawne recytowanie fragmentu wiersza, mówienie zdania w taki sposób, jakby powiedział je ksiądz, robot...

– casting - zuchy wybierają rolę ze scenariusza, którą chciałyby odegrać i prezentują ja przed komisją. Gdy wykona to zadanie przechodzi do następnego pomieszczenia, w którym w oczekiwaniu na wyniki castingu gra w kalambury

– kalambury

4.     Krąg Rady – ogłoszenie wyników castingu, przydział ról, podjęcie decyzji o wystawieniu przedstawienia.

5.     Obrzędowe zakończenie zbiórki

 

Zadanie międzyzbiórkowe: próba nauczenia się roli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Pierwsze próby w zuchowym teatrze

(zbiórka 5, cykl „Artysta”)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     Apel

3.     Gawęda – Opowieść o grupie dzieci, która postanowiła wystawić przedstawienie. Mimo prób okazało się ono jednak totalną klapą, gdyż żaden z aktorów nie potrafił odpowiednio modulować głosu ani wypowiadać się z poprawną dykcją. Dlatego też młodzi aktorzy postanowili wziąć udział w szeregu ćwiczeń mających na celu udoskonalenie umiejętności niezbędnych dobremu aktorowi.

4.     Gry i ćwiczenia:

– posągi

– wymawianie zdania z ołówkiem w ustach, jako robot, ksiądz, itd..

5.     Piosenki i pląsy – Aktorem jestem

6.     Gry i ćwiczenia:

– Pickonery

– Bajki

7.     Teatr Zuchowy próba przedstawienia

8.     Krąg Rady – przypomnienie o gwiazdkach, sprawnościach indywidualnych,

9.     Obrzędowe zakończenie zbiórki

 

Zadanie międzyzbiórkowe: nauczenie się roli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

W pracowni dekoratora

(zbiórka 6, cykl „Artysta”)

 

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     Gawęda – Dalsza część opowieści o grupie dzieci, która chciała wystawić przedstawienie. Mimo tego jednak, iż mieli poprawną dykcję, głośno mówili, przedstawienie nie było takim sukcesem, jakiego się spodziewali. Zabrakło im bowiem dekoracji... (podczas gawędy zuchy dowiadują się coraz więcej o owej grupie dzieci. Poznają ich imiona, zainteresowania. Może któryś z zuchów zwróci uwagę na podobieństwo jednego z bohaterów i jego samego?)

3.     Gry i ćwiczenia – Artysta

4.     Majsterka – tworzenie dekoracji

5.     Gry i ćwiczenia – krab

6.     Piosenki i pląsy – „Aktorem jestem, aktorem”

7.     Zuchowy teatr próba przedstawienia

8.     Krąg Rady – informacja o terminie przedstawienia, zaproszenia dla rodziców.

9.     Obrzędowe zakończenie zbiórki

 

Zadanie międzyzbiórkowe: przygotowanie i przyniesienie na przyszłą zbiórkę stroi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin