październik cały.doc

(150 KB) Pobierz
Z WIZYTĄ W SADZIE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5 letnimi

na miesiąc Październik 2009

 

 

1.                        Z wizytą w sadzie.

2.                        Jesień na działce.

3.                        Kolorowa jesień czterolatka.

4.                        Przygotowanie zwierząt do zimy.

Z WIZYTĄ W SADZIE

 

 

Cel główny: Poznawanie darów jesieni. Kształtowanie nawyków prozdrowotnych.

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Data realizacji

 

Uwagi

Opowiadanie E. Szelburg  - Zarębiny:  O jabłuszku i Ogrodowym Ludku;

·        oglądanie jabłek w koszyku, dotykanie, przeliczanie

·        rozmowa na temat treści opowiadania

·        próby inscenizowania treści opowiadania

 

Lepienie z masy solnej na temat „Jabłuszko”;

·        formowanie prac nie tylko palcami, ale i dłonią

·        malowanie osuszonych jabłuszek

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

Dziecko:

·        odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

 

 

 

 

 

 

·        estetycznie wykonuje pracę plastyczną i doprowadza ją do końca

05.10.

2009

 

 

 

 

 

 

 

05.10.

2009

 

 

Zabawy przy piosence: Pac, gruszka do fartuszka;

·        rozmowa na temat treści piosenki

·        zabawa  z tekstem

 

Zabawa dydaktyczna; Koszyki z owocami

·        umiejętne segregowanie owoców wg rodzaju kształtu i wielkości;

·        przeliczanie owoców w koszykach; utrwalenie cyfr w zakresie liczby 6;

·        rozróżnianie wielkości i posługiwanie się słowami ją określającymi: duży – większy, mały – mniejszy

 

Nauka wiersza: Przyszła jesień, sł.

J. Hilchen,

·        ruchowa interpretacja wiersza

·        nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu

 

Malowanie farbami plakatowymi na temat Koszyk z owocami;

Edukacja muzyczna

 

 

 

Edukacja matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

·        potrafi ilustrować ruchem treść piosenki

 

 

 

·        liczy w zakresie 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        potrafi recytować wiersz

 

 

 

 

·        staranne wykonywanie pracy zgodnie      z wcześniej ustaloną  techniką

06.10.

2009

 

 

07.10.

2009

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

08.10.

2009

 

 

 

08.10.

2009

 

 

·        zapoznanie z wyglądem i kształtem

·        próby plastycznego odzwierciedlania oglądanej kompozycji

·        eksperymentowanie kolorem tworząc barwy pochodne

 

Robimy kompoty;

·        zapoznanie z kolejnymi etapami  pracy przy wykonaniu przetworów, okazjonalne rozwiązywanie zagadek o owocach

 

Spacer do sadu;

·        obserwacja ludzi zajmujących się jesiennymi pracami w sadzie

·        rozpoznawanie owoców po dotyku i smaku

 

 

Wysłuchanie wiersza L. Krzemienieckiej Jesienią;

·        pogadanka na temat darów jesieni,

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja przyrodniczo – zdrowotna

 

 

 

 

Edukacja przyrodniczo – zdrowotna

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

·        poznaje efekt łączenia kolorów  (powstaje nowy kolor),

·        wypowiadanie się na temat własnej twórczości

 

 

 

·        potrafi zrobić kompot

 

 

 

 

 

 

·        wie, jak wygląda sad w okresie jesieni

·        przestrzega ustalonych zasad dotyczących zachowania bezpieczeństwa podczas spacerów

 

·        słucha uważnie wiersz,

·        potrafi podzielić się swoimi spostrzeżeniami,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09.10.

2009

 

 

 

 

 

07.10.

2009

 

 

 

 

 

 

06.10.

2009

 

 

 

·        wypowiadanie się z własnymi doświadczeniami.

 

Kto powie? – wysłuchanie wiersza M. Czerkowskiej;

·        Zapamiętanie nazw owoców i ich liczby,

·        Włożenie do odpowiednich koszyków właściwej liczby: jabłek, gruszek, śliwek,

·        Udzielenie odpowiedzi na pytanie Ile?

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 (przewodnik str. 25-26)

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin