luty cały.doc

(173 KB) Pobierz
TEMATY KOMPLEKSOWE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5 – letnimi

na miesiąc Luty  2010

 

 

1.                        Lola i jej bajki.

2.                        Lola na balu w przedszkolu.

3.                        Zimowe zabawy.

4.                        Czterolatek aktorem.

LOLA I JEJ BAJKI

 

Cel główny: Wprowadzenie dzieci w fantastyczny świat bajek. Odróżnianie świata realnego od świata 

                                 fantastycznego.  Rozwijanie mowy.

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

Data realizacji

 

Uwagi

 

Zabawa edukacyjna Moje bajki:

·        rozpoznawanie fragmentów ilustracji ze znanych dzieciom bajek,

·        słuchanie fragmentów bajek i odgadywanie ich tytułów,

·        układanie puzzli o tematyce bajkowej,

·        rozpoznawanie rekwizytów pasujących do znanych postaci bajkowych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 20 według przewodnika doskonalących wyczucie równowagi, kształtujących właściwą postawę ciała; przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

Dziecko:

·        wyodrębnia postacie oraz wydarzenia z bajek,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        doskonali wyczucie równowagi,

·        kształci właściwą postawę ciała,

 

01.02.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.02.

2010

 

Słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela pt. O rybaku i złotej rybce przy akompaniamencie muzyki relaksacyjnej:

·        rozmowa kierowana na temat bajki, próby odgadnięcia motta,

·        układanie historyjki obrazkowej (4 elementy) dotyczącej treści usłyszanej bajki,

·        zabawa badawcza Rybki,

 

Praca plastyczna Królestwo Złotej Rybki:

·        stworzenie podwodnego świata przy pomocy materiału plastycznego,

·        wyklejanie kawałkami materiału tęczowej rybki.

 

Słuchanie fragmentu bajki Czerwony Kapturek:

·        pogadanka na temat bajki,

·        dzielenie bohaterów na dobrych i złych,

·        prezentacja na obrazkach głównych bohaterów z tej bajki

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

·        potrafi uważnie wysłuchać treści bajki,

·        umie ułożyć obrazki dotyczące treści bajki według właściwej kolejności,

·        zna kilka przedmiotów, które pływają w wodzie,

 

 

 

 

·        wie jak korzystać z materiału plastycznego, posługuje się pędzlem, farbami, klejem,

 

 

 

 

 

·        wyodrębnia postacie oraz wydarzenia z bajek,

·        rozumie, że nie powinno rozmawiać z nieznajomymi,

·        przestrzega zakazów i nakazów rodziców,

02.02.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02.02.

2010

 

 

 

 

 

 

03.02.

2010

 

·        zabawa ruchowa Kto idzie?, reagowanie ruchem na zmianę akompaniamentu.

 

Słuchanie piosenki Książeczki bajeczki;

·        omówienie treści pierwszej zwrotki,

·        wspólne zabawy i śpiewanie przy muzyce,

·        zagadki słowne dotyczące bajek.

 

Winda wjeżdża do sali, ale nie ma w niej Czytusia;

·        wspólne poszukiwanie Czytusia ukrytego w Sali,

·        pogadanka z Czytusiem: „Dlaczego się ukrył?”, „Czy czegoś się boi?”

·        wprowadzenie do tematyki baśni Braci Grimm pt. Wilk i koźlęta, prezentowanie baśni przez nauczyciela.

 

Spacer do pobliskiej biblioteki. Rozmowa z pracownikiem na temat książek, pomieszczenia. Zachęcenie dzieci do obcowania ze światem bajek.

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju społecznego

 

 

 

 

·        zna treść piosenki,

·        umie zaśpiewać refren

 

 

 

 

 

·        podejmuje dyskusję na temat treści bajki,

·        wypowiada się na temat utworu

·        wie, że należy zachować, ostrożność gdy jest samo w domu,

 

 

 

 

 

 

·        przestrzega zasad właściwego korzystania z książek

 

 

 

 

03.02.

2010

 

 

 

 

 

04.02.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04.02.

2010

 

Słuchanie fragmentu bajki Królewna Śnieżka ilustrowanej obrazkami;

·        pogadanka na temat wiersza, przeniesienie sytuacji bajkowej na sytuacje z codziennego życia,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin