marzec plan.doc

(109 KB) Pobierz
SYTUACJE EDUKACYJNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY EDUKACJI

PRZEWIDYWANE REZULTATY

SPOSTRZEŻENIA

I UWAGI

DATA

PONIEDZIAŁEK

Moja miejscowość

 

1. „Kącik regionalny” – zorganizowanie wystawy. Rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością. „Z domu do domu” – zabawa ruchowa.

2. „Moja miejscowość – praca z obrazkiem połączona z pracą plastyczną „Pocztówka z mojej miejscowości”. Poznanie budowli, pomników, miejsc pamięci oraz herbu własnej miejscowości.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik.

„Spacer w pobliżu przedszkola” – poznanie najbliższej okolicy, budzenie przywiązania do własnej miejscowości.

3. „Znam swój adres” – zabawa dydaktyczna. Poznanie pojęcia adres. Sprawdzenie, które dzieci znają swój adres. „Dzieci w domkach – dzieci na spacerze” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

WTOREK

Polska – mój kraj

 

1. Porównujemy długości – zabawa dydaktyczna. Porównywanie długości: krótsza, dłuższa, tej samej długości. „Spacer krętą uliczką” – zabawa ruchowa.

2. „Legenda o Lechu i Orle Białym” – słuchanie utworu Hanny Dobrowolskiej połączone z rysowaniem ilustracji do utworu. Poznanie legendy

 

 

 

4

5

9

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

4

15

9

14

 

 

 

Dziecko:

·         zna charakterystyczne

budowle, pomniki, miejsca pamięci narodowej swojego miasta,

·         odzwierciedla w formie

plastycznej własną wiedzę i spostrzeżenia,

·         sprawnie biega z

zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa,

·         zna pojęcie adres,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         zna legendę powstania

państwa polskiego,

·         zna mapę Polski i znaczenie

kolorów na mapie,

·         wskazuje na mapie własna

 

 

o powstaniu państwa polskiego. Poznanie godła Polski. Odzwierciedlenie w formie plastycznej zapamiętanych treści utworu.

„Zamek” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Zamek”. Poznanie zamku – budowli architektonicznej. Globalne czytanie wyrazu zamek. Poznanie obrazu graficznego głoski z – litery z,Z. Różnicowanie trzech wielkości. „Cztery pociągi” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

3. Oglądanie mapy Polski – poznanie mapy Polski i znaczenia kolorów na mapie. Wskazywanie na mapie własnej miejscowości.

 

ŚRODA

Polska – moja ojczyzna

 

1. „Domino” – gra dydaktyczna. Próby określenia liczby oczek bez konieczności liczenia.

„Budujemy wierze” – zabawa ruchowa.

2.Słuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Barwy ojczyste” połączone z wykonaniem zadania w kartach. Utrwalenie pojęcia flaga, godło, kraj, ojczyzna, wyjaśnienie czym jest flaga, godło dla Polski, Polaków, mówimy językiem polskim. Globalne czytanie wyrazu flaga.

„Flaga Polski” – praca plastyczna. Utrwalenie znajomości barw flagi Polski.

Spacer w okolicy przedszkola.

3. „Mazurek Dąbrowskiego” – wysłuchanie hymnu narodowego we właściwej postawie, nauka pierwszej zwrotki hymnu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

13

15

9

14

8

5

miejscowość,

·         rozumie wieloznaczność

wyrazu zamek,

·         czyta globalnie wyrazy

związane z tematem,

·         porównuje oraz stopniuje

długości,

·         odzwierciedla w formie

plastycznej zapamiętane treści utworu literackiego,

 

 

 

 

 

 

 

·         określa liczbę oczek na kostce

bez konieczności liczenia,

·         zna symbole narodowe: godło

Polski, flagę i hymn,

·         czyta globalnie wyrazy

związane z tematem,

·         doskonali sprawności

manualne,

·         wie, że mieszka w Polsce i jest

Polakiem, mówi po polsku,

 

 

CZWARTEK

Znamy Kraków

 

1. „Schody” – zabawy konstrukcyjne. Budowanie konstrukcji z klocków drewnianych. Doskonalenie liczenia.

2. Zajęcia umuzykalniające przy pianinie – słuchanie piosenki Krakowiaczek jeden”; określenie jej charakteru, tempa, nauka kroków krakowiaka, taniec do piosenki w parach po kole, wyjaśnienie jakim rodzajem tańca jest krakowiak, oglądanie ilustracji stroju krakowskiego.

Rozmowa podparta ilustracjami na temat zabytków Krakowa: zwrócenie uwagi na ich nazwy i wygląd: Zamek Królewski – Wawel, Brama Floriańska, Barbakan, Sukiennice, Kościół Mariacki.

3. Ćwiczenia koncentracji uwagi i rysowanie zgodnie z opisem słownym. Ilustrowanie treści wiersza A. Kamieńskiej „Pan Dymek”. Zabawa ruchowa „Po równiutkiej dróżce”.

 

PIĄTEK

Warszawa – stolica Polski

 

1. „Zabytki Warszawy” – oglądanie albumów. Rozbudzanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy. Budzenie uczuć patriotycznych. „Cicho – głośno” – zabawa ruchowa.

2. „Warszawska Syrenka” – słuchanie piosenki połączone z pracą plastyczną „Herb Warszawy”. Zapoznanie ze łowami i melodią. Poznanie herbu

Warszawy oraz ważnych budowli i zabytków.

 

 

 

10

13

15

4

8

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

8

4

9

15

13

5

 

 

 

·         buduje konstrukcję z klocków,

·         posługuje się nazwami

liczebników porządkowych,

·         wykona krok krakowiaka

(cwał),

·         wie, że jest to taniec

narodowy,

·         wie jak wygląda strój

krakowski,

·         zna ważne budowle i zabytki

Krakowa,

·         rysuje zgodnie z instrukcją

słowną,

 

 

 

 

 

 

 

·         interesuje się książką jako

źródłem wiedzy,

·         zna herb Warszawy, ważne

budowle i zabytki Warszawy,

·         zna i śpiewa piosenkę,

·         używa nazw figur

geometrycznych i kolorów,

·         koloruje według kodu barw,

 

 

Poznanie pojęcia stolica.

„Zamek z figur geometrycznych” – praca z obrazkiem połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Zamek”. Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych i kolorów. Rozpoznawanie litery z, Z. Kolorowanie według kodu barw.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik.

3. „Zamek” – zabawa konstrukcyjna. Kształtowanie wyobraźni przestrzennej. „Śniadanie dla króla” – zabawa z elementami równowagi.

 

 

 

·         kalkuje proste obrazki,

·         przestrzega ustalonych zasad

dotyczących treści zabawy,

·         sprawnie i dokładnie

wykonuje ćwiczenia gimnastyczne,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin