MARZEC CAŁY.doc

(209 KB) Pobierz
TEMATY KOMPLEKSOWE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi – 5  – letnimi

na miesiąc Marzec 2010

 

 

1.                        Egzotyczni znajomi biedronki Loli.

2.                        Hodowla czterolatka.

3.                        Żegnaj zimo – witaj wiosno.

4.                        Wielkanoc czterolatka.

EGZOTYCZNI ZNAJOMI BIEDRONKI LOLI

 

 

Cel główny: Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt – zapoznanie się z wyglądem, sposobem odżywiania         

                        i miejscem występowania zwierząt egzotycznych. Rozbudzenie zainteresowania się przyrodą.

 

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

 

Zwierzęta egzotyczne – nazywanie i oglądanie zwierząt żyjących dziko, wskazywanie różnic pomiędzy nimi;

·        zabawa ruchowo – naśladowcza Spotkanie,

·        rozwiązywanie zagadek słowno –obrazkowych,

·        kolorowanie konturów obrazków zwierząt egzotycznych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 22 według przewodnika doskonalących

sprawność ruchową – koordynacja ruchowa

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

Dziecko:

·        rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta egzotyczne,

·        wskazuje różnice między nimi,

·        doskonali sprawności manulane,

 

 

 

·        kontroluje własne ruchy,

·        przestrzega zasad bezpiecznej zabawy,

 

01.03.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01.03.

2010

 

całego ciała; przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.

 

Słuchanie opowiadania Lola w zoo;

·        pogadanka na temat opowiadania,

·        wyciągnięcie morału z opowiadania,

·        zabawa: Powiedz dlaczego mnie lubisz?

 

Rozmowa na temat wyglądu zoo na podstawie ilustracji;

·        omówienie sposobu zachowania podczas wizyty w zoo,

·        pogadanka na temat: Co to jest płot?,

·        budowanie płotów z klocków; porównywanie wyglądu: długie, krótkie, wysokie,

·        zabawa ruchowa W środku – na zewnątrz.

 

Mieszkania dla zwierząt – oglądanie ilustracji zwierząt (zając, mysz, biedronka);

·        ułożenie w porządku od najmniejszego do największego,

·        łączenie kwadratów malejących rozmiarów z trzeba coraz mniejszymi zwierzętami,

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

Edukacja językowa,

Edukacja matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja matematyczna

 

 

 

·        słucha uważnie opowiadania,

·        potrafi podzielić się swoimi spostrzeżeniami,

 

 

·        rozumie konieczność zachowania ostrożności podczas wizyty w zoo,

·        buduje wysokie i niskie płoty,

 

 

 

 

 

·        nazywa poszczególne zwierzęta, porównuje ich wielkość,

·        potrafi połączyć kwadraty (mieszkania) malejących rozmiarów z trzema coraz mniejszymi kwadratami,

 

 

 

 

 

02.03.

2010

 

 

 

 

02.03.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

03.03.

2010

·        zabawa ruchowa: Zwierzątka do domu,

·        projektowanie domków dla zwierząt.

 

 

Zabawy przy piosence Cztery zielone słonie;

·        próby śpiewania refrenu,

·        prezentacja bębenka – opowiadanie nauczyciele połączone z wybijaniem rytmu przez dzieci.

 

W morskich głębinach – zabawy z chustą animacyjną (duże fale, małe fale, nurkowanie;

·        segregowanie obrazków  zwierząt według kryterium: żyjące w wodzie, nie żyjące w wodzie,

·        wyszukiwanie cech wspólnych zwierząt żyjących w wodzie,

·        zabawa ruchowa Rekin i rybki,

·        rysowanie po śladzie i kolorowanie rekina.

 

Rysowanie zwierząt egzotycznych kredkami pastelowymi. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wyglądu  zwierząt. Zachowanie odpowiednich proporcji.

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

·        porządkuje kwadraty od najmniejszego do największego,

 

·        słucha piosenki i próbuje powtórzyć refren,

·        opisuje wygląd bębenka,

·        rytmicznie porusza się po sali,

 

·        dzieli obrazki ze zwierzętami na dwie grupy,

·        właściwie rozumie pojęcie ryby,

·        rozwija sprawności manualne oraz koordynację wzrokowo – ruchową  poprzez rysowanie po śladzie i kolorowanie,

 

·        poprawnie trzyma kredkę w ręce,

·         zachowuje odpowiednie proporcje,

 

 

 

 

 

03.03.

2010

 

 

 

 

04.03.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04.03.

2010

Prawda czy fałszu? – zabawa dydaktyczna, ocenianie usłyszanych informacji o zwierzętach egzotycznych;

·        porządkowanie obrazków ze względu na miejsce, w którym żyją przedstawione na nich zwierzęta,

·        poznanie charakterystycznych cech: sawanny, pustyni, dżungli,

·        układanie puzzli, tworzenie słownika obrazowo – wyrazowego.

 

Zwierzątko – lepienie z masy solnej dowolnego zwierzęcia egzotycznego, rozwijanie współpracy ręki i oka.

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin