Powiedz ile kółek znajduje
się nad, a ile pod wodą?
Powiedz jakie figury znajdują
się w zielonej pętli?
Sprawdź czy każdy żołądź dostanie czapeczkę?
Nazwij przedmioty, które
występują tylko jeden raz.
Wymień wszystkie liczby
mniejsze od 10.
Wymień wszystkie liczby większe od 6.
Oblicz sumy liczb:
oraz
Podaj wartość odjemnej,
odjemnika i różnicy.
Suma dwóch liczb jest równa 9.
Jakie to mogą być liczby? ( wymień dwie pary liczb).
________________________
Spośród poniższych liczb wymień parzyste:
W zawodach sportowych brało udział 12 dzieci.
Ilu było chłopców, jeśli dziewczynek było 6?
______________________
Policz wszystkie kwadraty.
Zuzia miała 7 wstążek, a Natalka o 3 więcej. Ile wstążek miała Natalka?
Znajdź pary liczb, których suma da 10.
Franek dostał od taty 16 zł. Na farby wydał 5 zł. Ile pozostało mu na kino?
Odczytaj godzinę:
Amadeusz miał 12 flamastrów, a Filip o 4 mniej. Ile flamastrów miał Filip?
Odszukaj wynik odejmowania.
W sadzie rośnie 45 jabłoni i 3 razy mniej grusz. Ile grusz rośnie w sadzie?
Za 6 filiżanek zapłacono 24 zł. Ile kosztowała jedna filiżanka?
Reguły gry
Ilość graczy: 2 - 4
Wiek: 6+
Opis planszy: 4 bazy ( w czterech kolorach)
4 domki ( w czterech kolorach)
Cel gry: Gra polega na przeprowadzeniu wszystkich swoich pionków z bazy do domku.
Rozgrywka:
Przed rozpoczęciem gry wszystkie pionki należy ustawić w odpowiedniej dla danego koloru bazie. Zawodnicy kolejno rzucają kostką. Osoba, która wyrzuci największą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Aby wystawić pionek z bazy na pole startowe, należy wyrzucić kostką „1” lub „6”( w trakcie jednej kolejki można rzucać kostką trzykrotnie). Obowiązuje ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara. Jeśli w trakcie rozgrywki zawodnik wyrzuci „6” przysługuje mu dodatkowy ruch, który może wykonać dowolnym pionkiem stojącym na planszy.
Pola specjalne
Gracz, który stanie na polu specjalnym, bierze jedną z kart i wykonuje zapisane na niej polecenie. Prawidłowe wykonanie zadania umożliwia dalszą grę, błędne powoduje stratę jednej kolejki. Wykorzystane karty odkładane są na bok, po potasowaniu mogą być ponownie używane.
Uwaga!
*Za każdym razem, gdy zawodnik w trakcie gry wyrzuci „1” lub „6”, a w bazie znajdują się jeszcze jego pionki – może wystawić pionek na plansze.
*Nie wolno wyprzedzać na planszy własnych pionków.
*Aby wprowadzić pionek do domku trzeba wyrzucić dokładnie tyle oczek ile potrzeba by zająć w nim wolne miejsce.
Koniec gry:
Wygrywa zawodnik, który jako pierwszy wprowadzi wszystkie pionki do swojego domku.
Życzymy przyjemnej gry
gd_78