Magia Słowiańska cz.I(1).txt

(3 KB) Pobierz
Magia S�owia�ska cz.I
(Dzia� Magia)
MAGIA S�OWIA�SKA cz. I



Wsp�czesna Magia S�owia�ska oparta jest oczywi�cie na fundamentach magii klasycznej, tak zwanej wiejskiej odmianie. Dlatego rytua�y odznaczaj� si� do�� wyra�n� prostot� formy i �atwo�ci� u�ytkowania. W czasach obecnych wi�ksza ilo�� ludzi praktykuj�cych magi� mieszka w mie�cie, a i sama wie� uleg�a przemianom, przez co niekt�re rytua�y sta�y si� niemo�liwe do wykonania, a inne by�yby niekompletne. Dlatego formy wsp�czesnej magii s� swoistego rodzaju dostosowaniem pierwotnego niezmienionego kszta�tu modlitw itd. do wsp�czesnych warunk�w �ycia. Wiele rytua��w posiada skr�con� form�, jest mniej czasoch�onnych, zawieraj� mniejsz� liczb� koniecznych atrybut�w. Ponadto magia ta zawiera elementy syntetyczne wiedzy z magii �ydowskiej i okultystycznej.
Poj�cie "znachor" w Polsce nie ma najlepszej opinii, kojarzy si� z osob� zajmuj�c� si� leczeniem, jednak nie posiadaj�c� do tego uprawnie�, a cz�sto i predyspozycji. Czasem okre�lenie to jest u�ywane jako pogardliwy epitet. Jednak w magii s�owia�skiej odnosi si� do okre�lenia mistrza, podobnie jak "czarodziej", "wied�min", "szaman", "wiedun", szeptun", uzdrowiciel ludowy lub bardziej oficjalnie mistrz s�owia�skiej magii leczniczej.
R�nice mi�dzy magi� s�owia�sk� a innymi szko�ami magii polegaj� na tym, �e uznaje ona tak zwane "choroby magiczne", spo�r�d kt�rych wymieni� mo�na: urok, zazior, kl�tw�, przestrach, krzywic� itd. Wiele po�r�d nich posiada tylko jedn� mistyczn� przyczyn� swego powstania, dlatego w modlitwach maj�cych na celu uzdrowienie do choroby zwracamy si� jak do �ywej inteligentnej istoty.



BIOTERAPIA S�OWNA


Bioterapia s�owna jest g��wn� form� terapeutyczn� stosowan� w magii s�owia�skiej. Jest to rodzaj werbalnej magii pos�uguj�cej si� s�owem jako �rodkiem leczniczym ubranym w barwn� szat� rytua�u wspomagaj�cym lecznicze dzia�anie modlitw i szept�w. Dzieje si� tak z prostej przyczyny, wi�kszo�� duch�w i innego rodzaju istot pozaziemskich nie jest w stanie odczyta� my�li ludzkich, jednocze�nie doskonale rozumiej� j�zyk, jakim ludzie si� pos�uguj�, dlatego �atwo mo�na poprzez s�owa skontaktowa� si� i porozumie� z nimi, konsekwencj� czego cz�sto jest wyleczenie.

Filozofia pojawiaj�ca si� w magii s�owia�skiej to temat bardzo obszerny, jednakowo� jest ona w pewnym sensie zbli�ona do filozofii pozosta�ych rodzaj�w magii, zw�aszcza judaistycznej. Odwo�uje si� ona do �wiata istot nadprzyrodzonych, duch�w, anio��w, z�ych mocy...
R�nica zdaje si� by� zauwa�ana jedynie w tym, �e Magia S�owia�ska cz�sto si�ga do swych "poga�skich korzeni", by ju� w spos�b bardziej chrze�cija�ski odwo�ywa� si� do mistycznych �ywio��w, na przyk�ad: wody, ognia, ziemi, powietrza, gwiazd, nieba, r�wnie� do fantastycznych stworze�, ludowych bajek czy nawet historycznych postaci.



No to teraz wtr�c� kilka swoich groszy :-) Moim zdaniem jest to bardzo ciekawy i praktyczny temat, rozczaruj� par� os�b, gdy� magia s�owia�ska jest wy��cznie magi� bia��, lecznicz� i je�li szukaj� jakich� kl�tw, z�ych urok�w itp., to niech nie szukaj� dalszych cz�ci tego artyku�u.

Zainteresowanych prosz� o kontakt, mog� was skontaktowa� z mistrzem magii s�owia�skiej Andrzejem Fabarowskim, u kt�rego mo�na dosta� skrypt z praktykami, a nawet zapisa� si� na jego kurs. (Nied�ugo dalsza cz�� artyku�u. Po�wi�cona b�dzie g��wnie kodeksowi znachora i zawiera� b�dzie odpowiedzi na r�ne pytania dotycz�ce praktykowania magii s�owia�skiej.)
Artyku� powsta� na podstawie skryptu Mistrza Magii S�owia�skiej Andrzeja Fabarowskiego.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin