październik.doc

(59 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ, OPIEKUŃCZEJ I DYDAKTYCZNEJ DLA GRUPY SZEŚCIOLATKÓW NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

 

CYKL; JESTEM CZĘŚCIĄ JESIENNEJ PRZYRODY

1.    Dary jesieni

2.    Jesień

3.    Kolory jesieni

4.    Jesienny spacer

 

ZADANIA:

1.    Poznajemy zmiany zachodzące w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku, koloryt jesieni, krótki dzień itp.

2.    Potrafimy współdziałać przy zabawie podczas pracy zespołowej i zabawy w teatr

3.    Poznajemy litery A, O, M, T, potrafimy zbudować model i schemat wyrazu, rozróżnić słuchowo samogłoski i spółgłoski.

4.    Utrwalamy figury geometryczne, poznajemy liczby 2,3, tworzymy zbiory równo i nierównoliczne.

5.    Dbamy aktywnie o swoje zdrowie poprzez gimnastykę codzienną, spacery, spożywanie naturalnych witamin w owocach i warzywach

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dary jesieni

 

Formy i rodzaje zajęć

Oczekiwane rezultaty

1.     Ćwiczenia poranne nr5

2.     Zabawy w kole; wprowadzenie „dwa kółeczka”

3.     zabawy przy muzyce: improwizacje ruchowe przy muzyce relaksacyjnej

4.     Ćwiczenia oddechowe z noskami klonowymi

5.     Zabawa z piłkami: „zbijany”

6.     Ćwiczenia ortofoniczne: „liście szeleszczą”, emisyjno-oddechowe: „apsik”

7.     Zabawa ruchowa: „moja prawa strona jest wolna”

 

Dziecko:

Bawi się zgodnie

Reaguje na tempo muzyki

Bawi się tworzywem przyrodniczym

Doskonali wymowę głosek szeleszczących

1.     Wprowadzenie liter: „a,A” w oparciu o wyraz „aparat” i wiersz W. Chotomskiej „A”, analiza i synteza wyrazów z „a”, zabawa dramowa: „rozmowa z psem”

2.     „Dożynkowy teatrzyk” W. Chotomskiej, wyróżnienie warzyw-aktorów, organizacja sceny, podział ról

3.     Wycieczka – obserwacja ogródków przydomowych, zrywanie astrów, rysowanie bukietu astrów po śladzie

4.     Tworzenie zbiorów równolicznych i nierównolicznych „zbieramy owoce w sadzie”, porządkowanie figur geometrycznych według kształtu

5.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4

6.     Wykonanie słoneczników z bibuły, papieru i plasteliny, promieniste układanie płatków, wycinanie „łezki”

7.     Lepienie z plasteliny koszyczka z darami jesieni

8.     Nauka piosenki: „jarzynowa sałatka”, wprowadzenie tamburyna

Słucha wiersza czytanego ze zrozumieniem

Pamięta poznaną literę, śpiewa głoskę a

Jest twórcą i organizatorem przedstawienia

Umie zachować się w miejscu publicznym,

Tworzy poprawnie zbiory

Wykonuje ćwiczenia z przyrządem – szarfa

Potrafi wyciąć kształt z bibuły, formuje kulkę i wałeczek,

Pamięta tekst nowej piosenki

1.     Ćwiczenia muzyczne kształcące orientację w przestrzeni

2.     Wyliczanka melodyczno- rytmiczna

3.     Zabawa muzyczna: suszymy grzyby

4.     Zabawa orientacyjna: „co się zmieniło”

5.     Zabawy komputerowe w programie Paint: kolorowanie obrazków, dorysowywanie własnych elementów

posługuje się pojęciem; prawo-lewo

rytmizuje tekst

wyodrębnia zmiany w otoczeniu

potrafi posługiwać się przybornikiem kolorów w programie

 

 

 

 

 

 

Jesień

 

Formy i rodzaje zajęć

Oczekiwane rezultaty

1.     Ćwiczenia poranne nr6

2.     Zabawa muzyczna: „jesienne odgłosy”

3.     Zabawa ruchowa: „sałatka owocowa”

4.     Zabawa „poszedł Jarek na jarmarek”

5.     Zabawy w kole: „szukam przyjaciela”

6.     Zabawy przy muzyce ”lecą liście”

 

Dziecko:

Poznaje i rozumie zasady zabaw

Stosuje się do nich

ćwiczy pamięć przy powtarzaniu członów zdania o Jarku

1.     Wypowiedzi na temat zmian w przyrodzie związanych z jesienią w oparciu o wiersz D. Gellner „ja czekam”, wprowadzenie litery „M, m” w oparciu o wyraz mama

2.     Zabawy z literką „m” – zagadki, rebusy obrazkowe,

3.     Zabawa dydaktyczna: „skarby z worka” wprowadzenie liczby 2, wyszukiwanie par przedmiotów

4.     Inscenizacja dożynkowa – opanowanie ruchu po scenie i gestykulacji

5.     Wykonanie „witrażowych” owoców i warzyw, wycinanie „po śladzie” zaklejanie otworu bibułą

6.     „jemy witaminy” wykonanie surówki jabłko- marchew

7.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6

8.     Zabawy inscenizacyjne i rytmiczne przy piosence „jarzynowa sałatka”, odróżnianie muzyki wysokiej i niskiej

 

Rozpoznaje litery m w tekście

Układa literę z patyków

Potrafi rozwiązać zagadki

Rozumie pojęcie para, parzysty

Pokazać wypowiadane zdania

Wykonać pracę według instrukcji

Zetrzeć owoc i warzywo na tarce

Zna zalety spożywania naturalnych witamin

1.     Zabawa z komputerem: wprowadzenie gry „klik uczy czytać”

2.     globalne czytanie wyrazów w słowniku

3.     Ćwiczenia utrwalające poznane litery i liczby

4.     Zabawa dramowa: „podwieczorek”

5.     Analiza i synteza wyrazów „owoc, łodyga”, poznanie jadalnych części roślin

Ćwiczy analizę i syntezę głoskową

Potrafi samodzielnie wykonać zadanie

Umie zapamiętać ciąg wyrazów

Zna budowę roślin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolory jesieni

 

Formy i rodzaje zajęć

Oczekiwane rezultaty

1.     Ćwiczenia poranne nr7

2.     Zabawa „natrętna osa”

3.     Zabawy przy utworze: „Lot trzmiela’

4.     Wyliczanka melodyczno- rytmiczna  „echo”

5.     Ćwiczenia wg Denisona

6.     Zabawy rytmiczne przy muzyce

 

Dziecko:

Potrafi określić kierunek poruszania się,

Potrafi modulować głos

Naśladować ruch

Wykonać różne rytmy

1.     Wypowiedzi na temat wiersza A. Szmurły „Osa”, wprowadzenie litery „o,O” , czytanie tekstu wyrazowo- obrazkowego”

2.     Słuchanie ciekawostek przyrodniczych z życia os z pozycji „Razem ze słonkiem”

3.     Opowiadanie obrazka „Jesień w lesie”

4.     Zabawy dydaktyczne utrwalające poznane liczby, zabawa: „wyścig owadów”  zabawa dramowa: „co nam dała jesień”

5.     Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr7

6.     Wykonanie przestrzennej formy grzyba muchomora, sklejanie walca i stożka

7.     Wyklejanie kompozycji z nasion – kompozycja w kole

8.     Zabawy inscenizacyjne przy piosence: „Muchomorek”

Potrafi zbudować model i schemat wyrazu

Rozpoznać literę o w tekście drukowanym

Uważnie słucha czytanych treści

Potrafi dostosować się do zasad gry

Wykonać ćwiczenia przy muzyce

Wykonać pracę według instrukcji

Wykonać kompozycję zamkniętą

Naśladować ruchem słowa piosenki

 

 

1.     Zabawy z komputerem: Paint i Klik uczy czytać

2.     Rysowanie sylwetki osy po śladzie

3.     Czytanie fragmentów „Kubusia puchatka”

4.     Zabawa muzyczna „podaj dalej”

5.     Wprowadzenie gry „piotruś”

Wykonać zadania w programie

Rysować po śladzie

Słuchać uważnie klasyki gatunku

Stosować się do zasad, dobierać w pary

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jesienny spacer

 

Formy i rodzaje zajęć

Oczekiwane rezultaty

1.     Ćwiczenia poranne nr 8

2.     zabawa „sznureczki i supełki”

3.     zabawa ruchowa  z piłką, „moja prawa strona jest wolna”

4.     Opowieść ruchowa: „Spacer z tatą”

5.     Zabawy w kole: „Dwóm tańczyć się zachciało”

6.     Zabawa przy muzyce: „rób tak jak ja”

7.     Ćwiczenia ortofoniczne: śpiewamy sylaby

Dziecko potrafi:

Wykonać ruch ciała zgodnie z umownym znakiem

Naśladować różne czynności wykonywane podczas spaceru

Naśladować ruchy kolegi w określonym rytmie

Wybrzmiewać głoski

1.     Rozmowa kierowana na temat ulubionych form spędzania wolnego czasu z rodzicami, wprowadzenie litery „t,T” w oparciu o wiersz „Spacer z tatą”

2.     Spacer po parku – rozpoznawanie drzew, zbieranie liści na bukiety

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin