5.doc

(84 KB) Pobierz
Gry i zabawy integracyjne

30. ZAPAMIĘTYWANIE IMION

 

Grupa tworzy koło. Jeden z uczestników przedstawia się, mówiąc: mam na imię Tomek. Następna osoba mówi: Mam na imię Asia, a to jest Tomek. Kolejne osoby prowadzą dalej wyliczankę.

 

 

31. WSKAZÓWKI NA KARTECZCE

 

Liczba osób: dowolna

Pomoce: małe kartki, długopis, puszka

 

§         każdy uczestnik otrzymuje małą karteczkę i długopis

§         na karteczce zapisujemy swoje imię oraz jakąś cechę która umożliwia rozpoznanie nas (np. noszę okulary, mam rude włosy itp.

§         karteczki wrzucamy do puszki lub kartonika

§         pierwsza osoba losuje karteczkę i próbuje odgadnąć kto z grupy ją napisał

§         znaleziona osoba losuje drugą karteczkę itd..

 

 

32. IMIĘ + GEST

 

Siadamy  w kręgu, każdy po kolei wypowiada swoje imię jednocześnie wykonując jakiś gest. Prowadzący wypowiada imię kogoś z grupy,
a wszyscy muszą wykonać gest który odpowiadał temu imieniu

 

33. SŁONECZKO

 

Pomoce: duży arkusz papieru, małe karteczki, flamastry, klej/taśma klejąca

 

§         rysujemy na dużym arkuszu papieru słoneczko

§         każdy uczestnik wpisuje na promyczku swoje imię i przykleja do słoneczka

§         później wpisujemy w środku nazwę grupy

 

 

 

24. WYWIAD

 

Dzieci dobierają się w pary, opowiadają sobie jak najwięcej o sobie,
po czym nawzajem przedstawiają się reszcie grupy

 

 

25. SŁOŃCE ŚWIECI DLA KAŻDEGO, KTO…

 

Pomoce: krzesła J

 

Ochotnik wychodzi na środek, wszyscy siedzą na krzesłach w kole,
jest jedno krzesło mniej niż uczestników zabawy. Ochotnik mówi: słońce świeci dla każdego, kto…. /i tu wymyśla jedną cechę/ po czym osoby spełniające warunek zamieniają się miejscami.

 

 

26. UKŁON

 

Liczba osób: dowolna

Pomoce: prowadzący przygotowuje zestaw pytań

 

Uczestnicy siedzą w kole. Prowadzący podaje hasła, a osoby, których dotyczy wymienione kryterium wstają i wykonują zabawny ukłon. Prowadzący mówi:

 

Witamy wszystkich, którzy:

* mają na nogach sandały

* lubią chodzić do szkoły

* lubią lody

* są z nami pierwszy raz

* mają psa

* itd.

 

 

 

 

 

 

 

 

27. DZIEŃ SPORTOWY - ZABAWY NA SALI GIMNASTYCZNEJ

 

1) MUSZTRA : bieg wokół sali, przysiady, bieg w workach, bieg na czworakach itp. (→ posłuszeństwo)

 

2) ZWIĄZANE PARY: dwie związane ze sobą osoby mają wspólnie coś zrobić lub rozplątać się (→ współpraca)

 

3) ZAMKI I KSIĘŻNICZKI: dzieci tworzą trójki – dwie osoby trzymają się za ręce (zamek), a jedna stoi w środku (księżniczka); na hasło „ZAMKI” każdy zamek znajduje sobie inną księżniczkę (księżniczki się nie ruszają), na hasło „KSIĘŻNICZKI” – odwrotnie
(→ umiejętność słuchania)

 

4) ROZMOWA BEZ SŁÓW: w parach dzieci próbują przekazać drugiej osobie jakąś informację lub uczucia bez używania słów

 

5) ”CO BY BYŁO GDYBY...?”

 

6) NIEDŹWIEDŹ I MYŚLIWY: wszyscy stoją w kole w absolutnej ciszy, w środku stoi myśliwy z zawiązanymi oczami, a niedźwiedź chodzi dookoła okręgu (na zewnątrz), gdy myśliwy usłyszy niedźwiedzia musi wskazać ręką w jego kierunku

 

7) ŚLEPIEC: - jedna osoba z zawiązanymi oczami opada do tyłu,
a pozostali muszą ją łapać

- prowadzenie osoby z zawiązanymi oczami wzdłuż ławki

(→ zaufanie)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28. NIĆ PRZYJAŹNI

 

Potrzebne materiały: kłębek włóczki

 

Wszyscy stoją w kręgu. Animator rzuca do jednego z dzieci kłębek włóczki, ale trzyma przy tym wciąż za koniec nitki. W tym samym czasie mówi on coś miłego do dziecka, które wybrał, na przykład: „Lubię Cię za to, że masz zawsze dobry humor”. Dziecko, do którego skierowane były te słowa, lewą ręką podtrzymuje nitkę, a prawą rzuca  kłębek do kogoś innego komu również mówi kilka miłych słów.

W ten sposób gramy dalej do momentu, kiedy wszyscy w kręgu dalej kłębek otrzymali i odrzucili przyjaznej nitki, a w środku powstała siatka.

 

Inna możliwość

 

Aby ratować wełnę i móc ją potem ponownie wykorzystać, osoba, która była w danej rundzie ostatnią, rozpoczyna zwijanie nitki, aż dojdzie do tego dziecka, od którego otrzymała kłębek. Wtedy przekazuje wełnę i ponownie mówi coś miłego. Ten zwija ją dalej, aż dojdzie znów do swojego poprzednika. Zabawa kończy się, kiedy animator otrzymuje zwinięty kłębek włóczki.

Wskazówki wychowawcze: W grę włączają się wszystkie dzieci (nawet te, które się jeszcze nie zaaklimatyzowały). Zabawa ta przyczynia się do poprawy relacji koleżeńskich w danej grupie.

 

29.  PAPIER - KAMIEŃ - NOŻYCZKI

 

Ilość osób: pary

 

Zawodnicy stają na wprost siebie i chowają za siebie prawe dłonie; na trzy - cztery wyciągają przed siebie prawe ręce w jednym z trzech gestów: papier - dłoń wyciągnięta płasko, kamień - dłoń zaciśnięta, nożyczki - pięść zaciśnięta, ale wyprostowane dwa palce - wskazujący i środkowy. Możliwe kombinacje (bez uwzględnienia remisu):

papier - kamień wygrywa papier, bo owija kamień

papier - nożyczki wygrywają nożyczki, które tną papier

kamień - nożyczki wygrywa kamień, bo nożyczki tępią się na nim.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin