środa.doc

(26 KB) Pobierz
Czwartek : Urodziny Kubusia Puchatka

 

 

Środa: Urodziny Kubusia Puchatka.

 

I „Zagadki Sowy Przemądrzałej”- uporządkowanie wiadomości o mieszkańcach Stumilowego lasu, ćwiczenie logicznego myślenia; dziecko potrafi odgadnąć zagadkę i próbuje sam ułożyć zagadkę dla grupy określając cechy wybranej postaci.

·         Zabawa „Powitanie w Stumilowym lesie”- poruszanie się zgodnie z rytmem melodii wybranej przez nauczyciela; dziecko potrafi zareagować ruchem na przerwę w muzyce, potrafi naśladować ruch witania się noskami, paluszkami, kolanami, stopami, czołami.

·         „Miś”; dziecko potrafi pokolorować, wyciąć i połączyć elementy misia, potrafi wymyślić dla niego imię.

 

II  Prezentacja litery dużej i małej „P, p”; dziecko utrwala literę wizualnie i dźwiękowo. Zabawa „Parasole”- wyróżnianie litery P

   w wyrazie parasol, odszukiwanie wszystkich liter „P, p” w wyrazach umieszczonych na parasolach; dziecko potrafi przyporządkować obrazek z właściwym napisem, potrafi odszukać wyraz z literką „P, p”, potrafi wymienić wyrazy rozpoczynające się literką „P”, układa literkę „P” za pomocą wężyka zrobionego z plasteliny.

·         „Jesienny bal z Kubusiem Puchatkiem – Urodziny Puchatka”-  integracja dzieci z wszystkich grup w czasie zabaw muzyczno – ruchowych; dziecko przeżywa radość ze wspólnie spędzonych chwil  w towarzystwie dzieci wszystkich grup.

·         Przywitanie solenizanta „Kubusia Puchatka” piosenką urodzinową „Wiwat, wiwat, żyj nam 100lat”; dziecko potrafi zaśpiewać wspólnie z innymi dziećmi piosenkę.

·         Wręczenie prezentów Kubusiowi Puchatkowi; dziecko cieszy się z dawania upominków, potrafi przedstawić inscenizację tekstu „Kłopoty Muchomorka”.

·         Zabawa muzyczno ruchowa „Mam listeczki kolorowe”- zabawy kołowe z Kubusiem Puchatkiem; dziecko ilustruje ruchem piosenkę, bierze czynny udział w zabawach zorganizowanych.

·         Śpiewanie piosenek przez poszczególne grupy – prezentacja ulubionej piosenki grupy „Zbieramy grzyby; dzieci potrafią wspólnie zaśpiewać utrwaloną piosenkę w całości.

·         Wspólne zabawy dzieci przy muzyce: „Stonoga”, „Jedzie pociąg”, „Taniec parami w rytm walczyka”, „Samolot”; dziecko chętnie bierze udział w zabawach, akceptuje kolegów w czasie wspólnych zabaw.

 

III  Zabawa ruchowa  „Piłka w półkole” z elem. rzutu.

·         „Kubuś i przyjaciele” - wyszukiwanie wyraźnych różnic pomiędzy dwoma pozornie takimi samymi obrazkami; dziecko potrafi opowiedzieć co dzieje się na obrazkach i wskazać różnice pomiędzy nimi.

·         Zabawa ortofoniczna„Tygrysek gimnastykuje buzię i język”- ćwiczenie mięśni narządów mowy; dziecko  – cmoka, przesyła całuski, oblizuje wargi, liczy ząbki czubkiem języka, wybrzmiewa znane mu głoski z lusterka.

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin