Projekt przedsięwzięcia integracyjnego z wykorzystaniem metod aktywizujących z elementami mapy pojęciowej
Temat spotkania: Sałatkowe wariacje
Spotkanie rekreacyjno-edukacyjne uczniów klasy drugiej z rodzicami
Cele:
Dziecko:
Cel wychowawczy:
Formy:
Środki dydaktyczne:
warzywa, owoce, noże, miski, łyżeczki, jogurty, majonez, obrusy, miseczki, serwetki, świeczki, kwiaty, papier, farby, flamastry, klej, gazety.
Metoda projektu z elementami mapy pojęciowej.
Przebieg zajęć
1. Spotkanie uczniów klasy drugiej z rodzicami
2. Zabawa „Powiedz nam, co lubisz"Dzieci z gazet wycinają ilustracje, które o nich opowiadają, przyklejają je na kartkę i oddają prowadzącemu. Następnie każdy uczestnik zabawy losuje inną pracę i mówi, co dana osoba lubi, może też powiedzieć jej imię (rodzice mają imiona na identyfikatorach przpiętych do ubrań).
3. Wprowadzenie do realizacji celów projektów:
4. Podział na grupy (4-6-osobowe). Ustalenie sposobu pracy i działania.
5. Wykonanie w grupach pracyPrzygotowanie przepisu na sałatkę, przyrządzenie sałatki, nakrycie stołu.
6. Degustacja sałatek, ocena pracy zespołu, nakrycia stołu. Nagrody otrzymują wszyscy uczestnicy (rodzice i dzieci).
7. Praca w grupach na temat „Jak zdrowo się odżywiać"Przygotowanie plakatu. Każda grupa zamieszcza na plakacie swoje hasła na wyżej wymieniony temat.
8. Prezentacja i omówienie prac
9. Wspólny posiłek połączony z zabawą i śpiewem
10. Pożegnanie rodziców i uczniów
maryla20