Scenariusz lekcji nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej.doc

(59 KB) Pobierz
Scenariusz lekcji nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej

Scenariusz lekcji nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej

Ośrodek tematyczny: Bezpieczeństwo

Temat: Droga do szkoły. Zasady zachowania się na drogach

Cele dydaktyczne:

Edukacja polonistyczna:

  • doskonalenie umiejętności wielozdaniowego wypowiadania myśli na temat wysłuchanej „scenki ulicznej",
  • poszerzenie słownictwa związanego z ruchem drogowym na wsi i w mieście,
  • doskonalenie umiejętności czytania i uzupełniania tekstów z lukami,
  • kształcenie umiejętności pełnego pisania,
  • wyrabianie czujności ortograficznej.

Edukacja matematyczna:

  • kształcenie biegłości dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100.

Edukacja środowiskowa:

  • wdrażanie do właściwego zachowania się w ruchu drogowym,
  • doskonalenie umiejętności wnioskowania przyczynowo-skutkowego.

Edukacja muzyczna:

  • doskonalenie umiejętności poprawnego śpiewania ze szczególnym zwróceniem uwagi na zróżnicowanie czasu trwania dźwięków i zharmonizowanie ich z ruchem,
  • rozbudzanie swobodnej aktywności ruchowo-mimicznej.

Cele wychowawcze zajęć:

  • wdrażanie do prawidłowego zachowania się na ulicy w terenie zabudowanym,
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych,
  • wdrażanie do samodzielności i samokontroli,
  • zapoznanie do poznawania znaków drogowych.

Metody:

  • słowna (rozmowa kierowana),
  • problemowa.

Formy:

  • indywidualna,
  • grupowa.

Środki dydaktyczne:

kaseta magnetofonowa, makieta na ulicy, karty pracy (tekst z lukami, kolorowanka matematyczna, słowniki ortograficzne).

Przebieg zajęć

1. Odtwarzanie z taśmy magnetofonowej scenki ulicznej, na którą składają się odgłosy jadących samochodów, klaksony, odgłosy hamowania pojazdów, stłuczki.

2. Rozmowa na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym:

  • Analiza treści scenki ulicznej
  • Próby odpowiedzi, dlaczego doszło do wypadku.
  • Dzieci podają sytuacje, które mogą być przyczyną wypadku.
  • Pokaz właściwego przechodzenia przez jezdnię na makiecie.
  • Wspólne recytowanie i demonstrowanie wierszyka:

Na chodniku przystań bokiem.
Patrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna więc swobodnie.
Mogą po niej przejść przechodnie.

3. Uczniowie obliczają działania i kolorują obrazek według podanego klucza (karta pracy 1)

4. Dzieci czytają nieskończone zadania i uzupełnij je wyrazami umieszczonymi pod tekstem (karta pracy 2)

5. Ilustracja ruchowa piosenki „Znaczki odblaskowe".

6. Podsumowanie - omówienie wykonywanych zadań i „ocena" za pomocą słoneczek aktywności uczniów.

Karta pracy 1

 

Pokoloruj znak według wzoru:

kolorem czarnym zamaluj wyniki równe 40

kolorem czerwonym zamaluj wynik równy 30

kolorem żółtym zamaluj wynik równy 20

 

Czy już wiesz, jaki to znak?

 

Karta pracy 2

Pieszy powinien poruszać się po .......................................................................

W przypadku braku chodnika idziemy po ....................................... poboczu.

Na drugą stronę ulicy przechodzimy po ..........................................................

Przy przejściu przez ulicę pamiętamy o ..........................................................

zasadach przechodzenia przez jezdnię.

Aby być bardziej widocznym, nosimy.............................................................

 

Podany tekst uzupełnij poniższymi wyrazami:

(światełka odblaskowe, pięciu, pasach, chodniku, lewym)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin