Scenariusz lekcji nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej
Ośrodek tematyczny: Bezpieczeństwo
Temat: Droga do szkoły. Zasady zachowania się na drogach
Cele dydaktyczne:
Edukacja polonistyczna:
Edukacja matematyczna:
Edukacja środowiskowa:
Edukacja muzyczna:
Cele wychowawcze zajęć:
Metody:
Formy:
Środki dydaktyczne:
kaseta magnetofonowa, makieta na ulicy, karty pracy (tekst z lukami, kolorowanka matematyczna, słowniki ortograficzne).
Przebieg zajęć
1. Odtwarzanie z taśmy magnetofonowej scenki ulicznej, na którą składają się odgłosy jadących samochodów, klaksony, odgłosy hamowania pojazdów, stłuczki.
2. Rozmowa na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym:
Na chodniku przystań bokiem.Patrz w lewo bystrym okiem. Skieruj w prawo wzrok sokoli. Znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna więc swobodnie. Mogą po niej przejść przechodnie.
3. Uczniowie obliczają działania i kolorują obrazek według podanego klucza (karta pracy 1)
4. Dzieci czytają nieskończone zadania i uzupełnij je wyrazami umieszczonymi pod tekstem (karta pracy 2)
5. Ilustracja ruchowa piosenki „Znaczki odblaskowe".
6. Podsumowanie - omówienie wykonywanych zadań i „ocena" za pomocą słoneczek aktywności uczniów.
Karta pracy 1
Pokoloruj znak według wzoru:
kolorem czarnym zamaluj wyniki równe 40
kolorem czerwonym zamaluj wynik równy 30
kolorem żółtym zamaluj wynik równy 20
Czy już wiesz, jaki to znak?
Karta pracy 2
Pieszy powinien poruszać się po .......................................................................
W przypadku braku chodnika idziemy po ....................................... poboczu.
Na drugą stronę ulicy przechodzimy po ..........................................................
Przy przejściu przez ulicę pamiętamy o ..........................................................
zasadach przechodzenia przez jezdnię.
Aby być bardziej widocznym, nosimy.............................................................
Podany tekst uzupełnij poniższymi wyrazami:
(światełka odblaskowe, pięciu, pasach, chodniku, lewym)
maryla20