Scenariusz zajęć kółka matematycznego dla klasy drugiej z wykorzystaniem programu edukacyjnego „Liczę z Reksiem"
Tematyka zajęć: Turniej matematyczny rozwijający sprawne liczenie w zakresie 100.
Cele konkursu:
Formy pracy:
Środki dydaktyczne:
Warunki realizacji:
Przebieg zajęć
1. Powitanie uczestników
2. Przypomnienie zasad korzystania z komputera
3. Zapoznanie z zasadami turnieju:
a. Wygrywa ten, kto rozwiąże zaplanowane zadania wilka (łatwiejszy poziom) w najkrótszym czasie.
b. Jeśli podczas turnieju uczestnikowi zawiesi się komputer, prowadzący odlicza czas poświęcony na ponowne jego uruchomienie.
c. Każdy, kto skończy wykonywać zadanie, podnosi rękę, a prowadzący sprawdza, czy uczestnikowi udało się „pokonać wilka", jeśli tak, na rozpisce z zadaniami odznacza „+"zadanie zostaje zaliczone, jeśli nie, na rozpisce z zadaniami odznacza „-" i zadanie nie zostaje zaliczone. Uczestnik niezależnie od tego, czy rozwiązał zadanie, czy też nie, pokonuje kolejne etapy konkursu.
d. Podczas TURNIEJU MATEMATYCZNEGO prowadzący spisuje również punkty, jakie zdobył uczestnik.
e. Rozpoczęcie następuje z opcji TRENING - poziom łatwiejszy.
4. Podanie kolejności rozwiązywania zadań i rozpoczęcie turnieju
1) TURNIEJ MATEMATYCZNY - ustawienie: jeden gracz przeciwko graczowi sterowanemu przez komputer.
2) ŁAPANIE OWADÓW - dwukrotne pokonanie.
3) POJEDYNEK PAMIĘCIOWY - dwukrotne pokonanie.
4) TABLICZKA MNOŻENIA - wybrana z trudniejszego poziomu - dwukrotne pokonanie.
5. Zakończenie turnieju
6. Ogłoszenie wyników
7. Rozdanie dyplomów
maryla20