antyprzyklady i oczekiwania.pdf

(113 KB) Pobierz
antyanaliza.doc
Allianz Polska
pracownicze programy emerytalne.
Wprowadzenie
Każdy z nas wykazuje potrzebę spokoju , bezpieczeństwa , pewności że w przypadku choroby czy
groźnego wypadku będziemy mogli dalej godnie egzystowac na tym w świecie. Całe szczęście są
firmy ,które mają za zadanie zaspokojenia tej potrzeby. Jedną z nich jest firma Allianz Polska
zajmująca się towarzystwem ubezpieczeń , funduszem emerytalnym i inwestycyjnym.
Dzięki współpracy z bankiem Pekao S.A. oferujemy także produkty bankowo-ubezpieczeniowe.
Ponadto Allianz współpracuje w Polsce z firmami, które należą do Allianz AG - Elvia w zakresie
ubezpieczeń turystycznych i Hermes - w zakresie zabezpieczeń kredytów. W kręgu mistrzów Aby
zapewnić klientom najlepszą obsługę, Allianz Polska tworzy sieć lokalnych oddziałów w całym kraju.
Nasze ubezpieczenia są dostępne także za pośrednictwem wybranych brokerów oraz agencji. Dzięki
rozbudowanemu programowi szkoleń dla przedstawicieli Allianz klienci mogą liczyć na sprawny,
kompleksowy i satysfakcjonujący serwis ubezpieczeniowy.
Podstawowe informacje dotyczące firmy
Grupę Allianz tworzą w Polsce cztery firmy:
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Polska SA oferujące ubezpieczenia majątkowe,
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska S.A. oferujące ubezpieczenia na życie,
Powszechne Towarzystwo Emerytalne Allianz Polska S.A. prowadzące otwarty fundusz
emerytalny,
Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska S.A. oferujące fundusze inwestycyjne.
Od początku działalności Allianz Polska dużo wysiłku i zaangażowania poświęca tworzeniu i
umacnianiu swojej sieci oddziałów w całym kraju.
Pierwszy oddział powstał w Warszawie 8 grudnia 1997 roku. Następne lata charakteryzowały się
intensywnym rozwojem systemu dystrybucji oraz związanym z nim szybkim wzrostem sprzedaży.
Każdemu Klientowi zapewniamy profesjonalną, kompleksową obsługę przez jednego agenta w
zakresie wszystkich oferowanych przez Allianz produktów ubezpieczeniowych.
Allianz Polska oferuje swoje ubezpieczenia oraz produkty finansowe za pośrednictwem blisko 4000
agentów pracujących w 48 oddziałach oraz 70 wyłącznych agencjach oraz 150 brokerów
ubezpieczeniowych. Sprzedaż prowadzona jest także przez 550 salonów dealerskich 19. marek
samochodów: Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Ford, Honda, Jaguar, Mercedes, Mini, Mitsubishi,
Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, a także poprzez Bank Pekao
S.A. i inne banki, biura maklerskie, Internet, stacje benzynowe.
Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Polska SA rozpoczęło działalność w dniu 14 listopada 1996
roku, na podstawie licencji Ministerstwa Finansów.
W kilka miesięcy później – 28 lutego 1997 roku Ministerstwo Finansów wydało zezwolenie na
prowadzenie działalności przez Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska SA.
Oferta
Ubezpieczenia na życie: indywidualne ubezpieczenia na życie, grupowe ubezpieczenia na życie,
program ubezpieczeniowo-kapitałowy typubencassurance
Ubezpieczenia zdrowotne: grupowe ubezpieczenia zdrowotne
Ubezpieczenia osobowe: ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, ubezpieczenia turystyczne, ubezpieczenia mieszkań
budynków i lokali prywatnych
Ubezpieczenia komunikacyjne: indywidualne ubezpieczenia komunikacyjne: AC , OC, ZK , NNW;
dealerskie pakiety ubezpieczeniowe, ubezpieczenia flot samochodowych
Ubezpieczenia majątkowe dla biznesu: ubezpieczenia dla przemysłu, ubezpieczenia finansowe,
ubezpieczenia transportowe, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w biznesie, ubezpieczenia
techniczne, ubezpieczenia flot samochodowych, ubezpieczenia dla małego i średniego biznesu
Emerytura: pracownicze programy emerytalne, fundusz emerytalny dla klientów indywidualnych,
IKE – indywidualne konto emerytalne, IKE w formie polisy na życie, IKE w formie funduszu
inwestycyjnego
Fundusze Inwestycyjne: TFI –fundusze inwestycyjne
25 marca 1999 roku Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi wydał licencję na utworzenie
Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego dla TU Allianz Polska SA, a w maju Otwarty Fundusz
Emerytalny Allianz rozpoczął swoją działalność.
23 czerwca 1999 roku Allianz AG i włoski bank UniCredito Italiano zakupił 52,09% akcji Banku
Pekao SA. Zawarta umowa była największą w historii polskiej prywatyzacji transakcją z inwestorem
zagranicznym.
Po światowej fuzji Allianz i AGF - Assurances Generales de France także w Polsce nastąpiła ich
integracja. Na rynku polskim było to pierwsze bezprecedensowe połączenie dwóch firm
ubezpieczeniowych.
W dniu 29 czerwca 1999 roku Allianz Polska nabył 100% akcji AGF Polska. Od 30 czerwca obie
spółki działają pod jedną nazwą Allianz, a ich prezesem jest Paweł Dangel.
W 2003 roku Allianz powołał kolejną spółkę Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska
S.A., która obecnie oferuje sześć otwartych funduszy inwestycyjnych.
Wynik finansowy
Allianz w 2005r. W 2005 roku skumulowany zysk netto ubezpieczeniowych spółek Grupy Allianz
Polska wyniósł 67,3 miliona zł (rok wcześniej było to 37,4 miliona zł). Zysk brutto to 82 miliony zł.
Składki ubezpieczeniowe wzrosły o 17% do 1,4 miliarda złotych.
W 2004 roku Grupa Allianz Polska zebrała po raz pierwszy w historii ponad jeden miliard złotych ze
składek ubezpieczeniowych.
Podsumowanie
Od początku działalności Allianz Polska dużo wysiłku i zaangażowania poświęca tworzeniu i
umacnianiu swojej sieci oddziałów w całym kraju. Współpracuje z największymi firmami w kraju jak
i na świecie. Posiada szeroką ofertę. Analizując wyniki finansowe widoczne jest , że firma cały czas
się rozwija. Jest obecnym sponsorem w największych wydarzeniach na świecie. Posiada bardzo
wysoki poziom obsługi klienta. Myślę , że możemy spokojnie powiedziec że Allianz jest jedną z
najpewniejszych i największych firm ubezpieczeniowych w dzisiejszych czasach
Światowe standardy
Poziom obsługi wyróżnia nas również w Polsce, która - z jej żywiołową gospodarką, z
pomysłowością przedsiębiorców i ryzykiem, jakie przed ludźmi stawia dynamiczna rzeczywistość -
stanowi dla nas wielkie wyzwanie.
Proponujemy ubezpieczenia majątkowe i na życie dla klientów indywidualnych, ubezpieczenia dla
małych i średnich firm oraz przedsiębiorstw o charakterze przemysłowym, fundusz emerytalny i
1
Google Inc
miliard grafik oraz czytać wiadomości z największego na świecie archiwum grup
dyskusyjnych, zawierającego ponad miliard postów opublikowanych od 1981 roku.
Wyszukiwarka Google posiada ponad 8 miliardów adresów URL. Google utrzymuje pozycję
lidera branżowego, nieustannie udoskonalając metody wyszukiwania informacji.
Google pozyskuje główne dochody za pośrednictwem serwisów reklamowych: AdWords
przeznaczonego dla reklamodawców oraz AdSense przeznaczonego dla wydawców.
Google AdWords ma na celu skutecznie dotrzeć do określonych grup odbiorców.
Reklamodawcy wybierają własne docelowe słowa kluczowe i płacą tylko wtedy, gdy
użytkownicy klikną ich reklamy. Łatwo jest skupić się na tworzeniu tekstu reklamy i
zarządzaniu kontami reklamowymi online, gdyż nie jest wymagana żadna wysoka opłata z
góry.. Reklamy są wyświetlane u coraz liczniejszych partnerów Google: tysiącach witryn od
America Online po The Washington Post, i są dostosowane do zawartości stron oraz wyników
wyszukiwania. Reklamodawcy mogą dobrać nieograniczoną liczbę słów kluczowych, a każde
z nich może być dopasowane do innej reklamy. Wśród ostatnio pozyskanych reklamodawców
są takie firmy jak Amazon, Cisco Systems i Staples. Zespół specjalistów Google AdWords
współpracuje z większymi reklamodawcami nad odpowiednim doborem słów kluczowych
oraz tworzeniem tekstu reklamowego. Google zapewnia wszystkim reklamodawcom pełny
zestaw dopełniających usług raportowania, które umożliwiają precyzyjne dostosowywanie
kampanii do aktualnej sytuacji. Reklamodawcy uzyskują także w czasie rzeczywistym
informacje o skuteczności poszczególnych komponentów. Kampanie reklamowe mogą zyskać
jeszcze lepszy oddźwięk dzięki dostosowaniu ich do poszczególnych regionów
geograficznych i języków.
Google AdSense dotyczy wystawiania reklam na witrynach internetowych. Reklamodawcy
korzystający ze słów kluczowych oraz technologii przeglądarki Google mogą zamieszczać
reklamy precyzyjnie związane z wynikami wyszukiwania oraz zawartością witryn, bez
względu na stopień ich specjalizacji merytorycznej. W efekcie korzyści odnoszą
reklamodawcy, wydawcy i osoby poszukujące informacji.
Google Inc wprowadza wiele innowacji dla swoich użytkowników, min GoogleEarth –
pozwalające na podgląd dowolnego miejsca na świecie za pomocą zdjęć satelitarnych, Gmail
– wygodne konto e-mail, iGoogle – interaktywna strona google, pozwalająca na
wykorzystanie kanałów RSS.
Wprowadzenie
Na obecną chwilę, kiedy technologia IT rozwija się w zawrotnym tempie oraz Internet jest tak
powszechny, że nie ma możliwości się bez niego obejść postanowiliśmy przyjrzeć się
dokładnie korporacji Google Inc. Jej najbardziej znanym produktem jest wyszukiwarka
Google, a głównym celem: „Uporządkowanie światowych zasobów informacji, aby stały się
one powszechnie dostępne i użyteczne”.
Informacje dotyczące firmy
Google Inc jest znaną oraz szeroko powszechną amerykańską firmą z branży internetowej.
Została założona we wrześniu 1998 roku przez Larry’ego Page’a oraz Sergeya Brina.
Opracowali oni niekonwencjonalną metodę analizy powiązań hipertekstowych, tzw. algorytm
PageRank. Została ona zastosowana w prototypie wyszukiwarki internetowej. Firma
rozpoczęła swoją działalność dzięki kapitałowi pozyskanemu od prywatnych inwestorów. Do
głównych udziałowców należą firmy: Kleiner Perkins Caufield & Byers, Sequoia Capital,
Sherpalo, Uniwersytet Stanforda, Genentech, Intel.
Korporacja swoją główną siedzibę posiada w Mountain View, hrabstwie Santa Clara w
Kalifornii, USA. Na całym świecie posiada liczne oddziały m.in. w Polsce, które mieszczą się
w Warszawie, Wrocławiu (tworzone jest centrum innowacji) oraz Krakowie (tworzone jest
centrum badawczo-rozwojowe).
Jako spółka akcyjna (GOOG) jest notowana na nowojorskiej giełdzie Nasdaq. Inwestycje w
Google'a przyniosły ponad pięciokrotny zysk w ciągu niecałych trzech lat: w sierpniu 2004
roku podczas debiutu giełdowego za akcję płacono 85$, obecnie wartość akcji wynosi ok.
500$. Wejście na giełdę spowodowało przyspieszenie ekspansji firmy. Google Inc przejęło
równie znane You Tube, Writely i inne mniejsze firmy działające w branży internetowej.
Wykazuje przychody na poziomie 10 miliardów i zyski rzędu 3 miliardów dolarów rocznie.
Ostatnie działania Google Inc wskazuje na tendencje rozwojową. Należy zauważyć, że rynek
usług internetowych jest bardzo dynamiczny. Na razie konkurencja Google ma niewielkie
znaczenie, jednak nie ustają działania w celu zmiany pozycji rynkowej innych firm.
Największymi konkurentami na rynku jest obecnie wyszukiwarka Microsoftu MSN Search,
serwisu Yahoo, dalej Ask oraz Aol. Obecnie prowadzone są rozmowy dotyczące fuzji
Microsoftu z Yahoo w celu stworzenia realnego konkurenta dla Google. Korporacja ma ponad
72% udziału swojej wyszukiwarki w Polsce, również ma na celu dominować w zakresie
reklam internetowych.
Podsumowanie
Google nie ustaje w poszukiwaniu coraz lepszych sposobów zaprzęgnięcia nowoczesnych
technologii do biznesu. Badane są nowe obszary, prototypy, rozwijane nowe usługi z myślą o
użytkownikach. W przyszłości model biznesowy Google może znacznie się różnić od
początkowych założeń, jednak niezmienna pozostanie jego podstawa: zapewnianie
przydatnych i trafnych informacji najważniejszym przedstawicielom internetowej
społeczności — milionom osób z całego świata, które poszukując odpowiedzi na pytania.
Google Inc w ostatnim czasie przejęło kilka znaczących serwisów – m.in. wymieniony
wcześniej You Tube oraz nawiązuje kontakty handlowe w celu rozwoju swojego serwisu
reklamowego. W zeszłym roku doszło do realizacji umowy z eBay. Korporacja stała się
wyłącznym dostawcą reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania w serwisach eBay, z
wyłączeniem USA. Sprawne działanie strategii rozwojowej Google Inc (wprowadzenie
nowych i skutecznych rozwiązań) oraz budowanie zaufania wśród milionów użytkowników
internetu przyczyni się nie tylko do dalszego rozwoju, ale również sprawi, że konkurencja
pozostanie daleko w tyle.
Załoga
Obecnie Google zatrudnia ponad 10,000 pracowników w kilkunastu krajach, zarząd firmy
składa się z czternastu członków. Według rankingu amerykańskiego magazynu „Fortune”
korporacja zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najlepszych pracodawców. W firmie Google
Inc panuje swobodny klimat pracy oraz jest znana z nietypowych przywilejów dla
pracowników. Panuje zasada biznesowa don’t be evil (nie czyń złego).
Produkty Google Inc
Najbardziej znaną usługą firmy jest internetowa wyszukiwarka Google, którą powszechnie
uważa się za największą na świecie wyszukiwarkę - bezpłatną i prostą w użyciu usługę, która
w ułamku sekundy wyświetla trafne rezultaty wyszukiwania. Korzystając z witryny
www.google.com lub kilkudziesięciu innych domen Google, można uzyskiwać informacje w
wielu językach, przeglądać notowania giełdowe, mapy i najważniejsze wiadomości,
znajdować numery telefoniczne abonentów ze wszystkich miast w USA, przeszukiwać ponad
2
International Trading and Investments Holdings S.A. Luxembourg
TomTom Corporation N.V.
Wydawnictwo Pascal Sp. z o.o.
Polish Media Business Centre Holding B.V.
Media Business Centre Sp. z o.o.
Świadczą one usługi pomocnicze na rzecz spółek Grupy ITI takie jak: planowanie finansowe, wspomaganie w rozwoju
strategii, zarządzie projektami, doradztwo finansowe i prawne. Nie generują one żadnych przychodów poza Grupą ITI.
Działalność Grupy jako całości i jej poszczególnych członów, kształtowana jest poprzez wąską grupę głównych
indywidualnych akcjonariuszy z Janem Wejchertem, Mariuszem Walterem i Bruno Valsangiacomo na czele.
Niewątpliwie poważny wpływ na działalność ITI ma także jej prezes Wojciech Kostrzewa.
1. WPROWADZENIE:
Wspólnie z koleżanka zajęłyśmy się analizą Grupy ITI, która naszym zdaniem jest liderem w swojej branży
działania. Źródłem sukcesów Grupy ITI w przeszłości, a także ważnym determinantem skuteczności realizacji strategii
Grupy w przyszłości jest unikalne połączenie ambicji i sił witalnych młodych zespołów pracowniczych z
doświadczeniem i profesjonalizmem managerów tworzących Radę Dyrektorów i zarządzających poszczególnymi
firmami, wchodzącymi w skład Grupy, co jest także powodem, dla którego zajęłyśmy się właśnie tą firmą.
Kapitał zakładowy wynosi 205.649.501 EUR
2. PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE FIRMY:
Grupa ITI jest liderem na polskim rynku mediów i rozrywki. Działalność Grupy ITI obejmuje produkcję i
nadawanie programów telewizyjnych, działania w zakresie nowych mediów, prowadzenie multipleksów, dystrybucję
filmów oraz organizację dużych imprez promocyjnych.
Siedziba firmy International Trading and Investments Holdings S.A. Luxembourg
(ITI Group, Grupa ITI, ITI Holdings S.A.) znajduje się w Luxemburgu. Polski oddział firmy znajduje się w
Warszawie przy ulicy Wiertniczej 166.
Grupa ITI działa w takich obszarach, jak produkcja i nadawanie programów telewizyjnych, rozrywka oraz nowe
media prowadząc działalność w zakresie produkcji i nadawania programów telewizyjnych poprzez:
ITI Media Group N.V.
Strateurop International B.V.
N-Vision B.V.
ITI TV Holdings Sp. z o.o.
ITI News Investments S.ár.l
TVN S.A.
TVN Finance Corporation pic
TVN24 Sp. z o.o.
Newsroom Sp. z o.o.
TVN Turbo Sp. z o.o.
Polish Television Finance Corporation B.V.
El-Trade Sp. z o.o.
ProCable Sp. z o.o.
Neovision Holding B.V.
ITI Neovision Sp. z o.o.
ITI Film Studios Poland B.V.
ITI Film Studio Sp. z o.o.
ITI Impressario Holding B.V.
NewTel S.A.
NewTel S.A. & Cie SECS
RTL 7 Sp. z o.o.
ITI na giełdach
ITI Holdings notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Luksemburgu od 1997 r. Jednakże jej akcje, z
wyjątkiem kilku, są kontrolowane przez osoby zarządzające Grupą lub znajdują się w ich posiadaniu, przez co
praktycznie są one wyłączone z obrotu. Na giełdzie warszawskiej ITI nie powiodła się próba startu w 2002 r. Natomiast
po dwóch latach starań, w styczniu 2002 r. debiutowała tam podległa jej Grupa Onet, a w grudniu 2004 r. TVN. Na
dzień 31 grudnia 2005 r. na giełdach były następujące akcje Grupy ITI Holding (nominał 1,25 euro):
• na giełdzie w Luksemburgu (bank depozytowy DEXIA Banque Internatinale a Luxembourg) 17.403.476 akcji
kategorii A, oraz
• na GPW (Bank Depozytowy Dom Inwestycyjny BRE Banku SA) 143.478.960 akcji kategorii B (w obrocie jako TVN
oraz Grupa Onet).
W listopadzie 2006 r. wycofano akcje Grupy Onet.pl z obrotu na GPW.
Grupa posiada autoryzację do łącznej emisji 300.000.000 akcji kategorii A oraz 1.200.000.000 akcji kategorii B.
(dane z 30. czerwca 2006r.)
3. CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Grupa ITI została założona w roku 1984 przez Jana Wejcherta i Mariusza Waltera. W roku 1991 dołączył do nich
Bruno Valsangiacomo. W styczniu 2005 r., jako czwarty partner dołączył do grona głównych akcjonariuszy Wojciech
Kostrzewa, obejmując równocześnie stanowisko Prezesa oraz CEO Grupy ITI. Wszyscy czterej tworzą obecnie zarząd
Grupy ITI.
W momencie rozpoczęcia swojej działalności w 1984r., Grupa ITI była jedną z pierwszych prywatnych firm w
Polsce. Początkowo zajmowała się importem i eksportem sprzętu elektronicznego, prowadzeniem agencji reklamowej
oraz dystrybucją filmów kinowych i na kasetach wideo.
W 1985 r., Grupa ITI rozszerzyła swoją działalność o branżę spożywczą, zajmując się produkcją i sprzedażą
chipsów pod nazwą "Lilly Chips". W roku 1991, Grupa ITI rozpoczęła współpracę ("joint venture") z Intersnack
Knabber-Geback GmbH & Co. KG (IKG), czołowym niemieckim producentem chipsów (Chio Chips).
W 1992 r., wkrótce po wprowadzeniu znacznej podwyżki opłat celnych, Grupa ITI zaprzestała działalności
związanej z dystrybucją sprzętu elektronicznego. W latach 1995 - 2002, Grupa ITI skoncentrowała się głównie na
działalności w zakresie mediów i rozrywki; w 1997 r., uruchomiła swój "okręt flagowy", bezpłatny kanał telewizyjny
TVN; w roku 1999, sprzedała swoje udziały w agencji reklamowej McCann Erickson firmie Interpublic Group.
Pod koniec roku 2000, Grupa ITI sprzedała wszystkie swoje udziały w firmach należących do branży spożywczej,
by całkowicie skoncentrować się na działalności medialnej i rozrywkowej. Od tego momentu, Grupa ITI zdołała
wypracować silną pozycję w trzech głównych sektorach polskiego rynku multimedialnego; produkcji i nadawaniu
programów telewizyjnych, w sektorze rozrywki i w sektorze nowych mediów.
W segmencie „rozrywka” działa za pośrednictwem następujących spółek:
ITI Polish Ciemna Distribution Holding B.V.
ITI Trading Sp. z o.o.
ITI Cinema Sp. z o.o.
Market Link Advertising Holding B.V.
Market Link Sp. z o.o.
Multikino Holding B.V.
Multikino Sp. z o.o.
M-Investments Sp. z o.o.
Klub Piłkarski Legia Warszawa S.S.A.
Działalność w segmencie „nowe media” związana jest z posiadaniem przez spółkę akcji i udziałów w spółkach:
Tenbit Holding N.V.
Tenbit B.V.
Grupa Onet Poland Holding B.V.
Onet.pl S.A.
Grupa Onet.pl S.A.
ITI Media Net Sp. z o.o.
Niezależnie od działalności prowadzonej w trzech głównych segmentach, w Grupie ITI funkcjonują spółki:
ITI Services Ltd.
ITI Corporation Sp. z o.o.
ITI Bond Finance Sp. z o.o.
Hombourg Corporation N.V.
Nadawanie i produkcja programów telewizyjnych
Od początku swojego istnienia, Grupa ITI była zaangażowana w produkcję reklam telewizyjnych. Spółka ITI
Film Studio , produkująca reklamy telewizyjne od roku 1985, sukcesywnie rozszerzała zakres swojej działalności i
obecnie specjalizuje się nie tylko w produkcji i postprodukcji filmów reklamowych, ale również filmów fabularnych,
dokumentalnych oraz programów telewizyjnych.
Kolejna firma produkcyjna, Endemol-Neovision , która powstała w 1997 r. jako wspólne przedsięwzięcie Grupy ITI
i jednego z czołowych międzynarodowych producentów programów rozrywkowych - Endemol Entertainment
International B.V., jest twórcą, producentem i dystrybutorem popularnych programów telewizyjnych takich jak Big
Brother czy Milionerzy. W grudniu 2004 r., Grupa ITI wycofała się z inwestycji w Endemol-Neovision.
3
66651403.001.png
Dynamiczny rozwój Grupy ITI, zapoczątkowało uruchomienie w roku 1997, bezpłatnego kanału telewizyjnego
TVN , będącego obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się stacji telewizyjnych w Europie oraz czołową marką
na polskim rynku telewizyjnym.
W roku 2001, Grupa ITI uruchomiła TVN 24 , pierwszą polską stację telewizyjną nadającą najważniejsze wiadomości z
kraju i ze świata przez 24 godziny na dobę. Telewizja TVN24 jest również dostępna dla Polonii w Niemczech i w
Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem platformy cyfrowej Echostar.
W roku 2002, Grupa ITI zakupiła od CLT-UFA stację telewizyjną RTL7, która została
przekształcona w TVN Siedem , drugi bezpłatny kanał telewizyjny uruchomiony w obrębie struktury TVN. TVN
Siedem jest skierowany głównie do widowni miejskiej będącej uzupełnieniem widowni TVN.
W roku 2003 powstały dwa kolejne kanały tematyczne. W maju uruchomiony został pierwszy polski kanał pogodowy
TVN Meteo , natomiast w grudniu rozpoczął nadawanie TVN Turbo , pierwszy polski kanał telewizyjny poświęcony w
całości tematyce motoryzacyjnej.
W kwietniu 2004 r., Grupa ITI uruchomiła ITVN , polskojęzyczny kanał o profilu rozrywkowym przeznaczony dla
Polaków mieszkających za granicą, a w sierpniu 2004 roku rozpoczął nadawanie TVN Style , kanał tematyczny
adresowany do kobiet, poświęcony m. in. tematyce mody, urody oraz zdrowia.
Kolejnym z serii kanałów tematycznych był TVN Gra , emitowany na żywo, interaktywny kanał rozrywkowy, który
rozpoczął nadawanie w październiku 2005 r.
Rok później, w październiku 2006 r. Grupa ITI uruchomiła dwa pionierskie kanały tematyczne; TVN Lingua , kanał
tematyczny skierowany do osób, które chcą się nauczyć języka obcego oraz TVN Med , kanał edukacyjny przeznaczony
dla lekarzy.
Ze względu na odnoszące sukcesy kampanie reklamowe i zaangażowanie pracowników przedsiębiorstwa w jego
rozwój Grupa ITI staje się bezkonkurencyjna. Przedsiębiorstwa działające na tym samym obszarze co ITI odnotowują o
wiele mniejszy przyrost zainteresowania społeczeństwa, a co za tym idzie mniejsze zyski.
Dla porównania przedstawione zostało zestawienie odnoszące się do różnych obszarów działania przedsiębiorstwa.
(zestawienie na dzień 30 czerwca 2005)
Wyniki działalno ś ci operacyjnej
Telewizja
Grupa TVN: Grupa TVN, która posiada i prowadzi siedem kanałów telewizyjnych, w tym
TVN, TVN 7, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style oraz ITVN, kontynuuje swój rozwój
uzyskując w pierwszych sześciu miesiącach 2005 roku znaczący przyrost przychodów ze sprzedaży o
28,9%, czyli o 22.638 Euro, do 100.942 Euro w porównaniu z 78.304 Euro przychodów w
analogicznym okresie 2004 roku. W okresie pierwszych sześciu miesięcy 2005 roku Grupa TVN
utrzymała swoją czołową pozycją na rynku w obszarze kluczowej grupy docelowej w czasie primetime, uzyskując
udział rynkowy na poziomie 31,7%. Wzrost wartości przychodów ze sprzedaży, w połączeniu ze ścisłą kontrolą
kosztów, spowodował wzrost wartości marży EBITDA Grupy TVN do
poziomu 38,2%. W dniu 11 marca 2004 roku Grupa TVN nabyła 100% udziałów w TVN 24 od Grupy
ITI, w związku z czym dla zachowania porównywalności danych wyniki Grupy TVN obejmują
wyniki TVN 24 odnotowane w pierwszych trzech miesiącach 2004 roku .
Platforma cyfrowa
Silna pozycja Grupy ITI na polskim rynku telewizyjnym, sukcesy i doświadczenie w uruchamianiu kolejnych
kanałów tematycznych oraz rosnące wskaźniki oglądalności zainspirowały Grupę ITI do uruchomienia projektu, który
zapowiada początek nowej ery telewizji w Polsce. W październiku 2006 r. została uruchomiona telewizja nowej
generacji "n", najnowocześniejsza w Polsce cyfrowa telewizja satelitarna, umożliwiająca odbiór programów w
technologii HD, nagrywanie wybranych pozycji programowych, dostęp do biblioteki filmów i programów na życzenie
oraz wprowadzająca do swej bogatej oferty programowej premierowe na polskim rynku programy telewizyjne.
Zmiany udziałów w całodobowej widowni:
2002
2003
2004
I kwartał 2005 II kwartał 2005
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
TVN
13,9 17,0 14,0 16,5 14,7 17,9
14,2 18,1
15,2
19,4
TVN7
2,4
3,3
1,9
3,2
2,0
3,0
1,5
2,4
1,6
2,3
Rozrywka
TVP1
25,4 21,8 25,6 20,9 24,9 20,1
25,8 20,8
23,8
19,4
Dystrybucja filmów jest jednym z najstarszych sektorów działalności Grupy ITI, a działająca od roku 1985
spółka ITI Cinema jest najstarszym prywatnym dystrybutorem filmów w Polsce. Dystrybucja filmów do kin odbywa
się pod nazwą ITI Cinema, natomiast filmy wideo rozprowadzane są pod nazwą ITI Home Video .
Pozycja Grupy ITI na polskim rynku rozrywki i kina zaczęła się gwałtownie umacniać po uruchomieniu
pierwszego obiektu Multikina w roku 1998. Otwarty w Poznaniu multipleks był wspólnym przedsięwzięciem Grupy
ITI i United Cinemas International (UCI). Obecnie Multikino, należące w całości do Grupy ITI, prowadzi osiem kin
wieloekranowych na terenie całego kraju.
Od roku 2002, na polskim rynku rozrywki działa aktywnie Impresariat ITI , agencja artystyczna specjalizująca się w
organizacji koncertów, festiwali, dużych imprez promocyjnych oraz imprez sportowych.
W kwietniu 2004 r., Grupa ITI nabyła 80% akcji czołowego polskiego klubu piłkarskiego Legia Warszawa . Legia jest
klubem o bogatej, 90-letniej historii, który zdobył miano ligowego lidera wszechczasów, dzięki 8-krotnemu uzyskaniu
tytułu Mistrza Polski, 12-krotnemu zdobyciu Pucharu Polski oraz wywalczeniu wielu innych trofeów.
Od września 2004 r., w strukturach Grupy ITI znajduje się również ekskluzywny Kino-Teatr Bajka , który prowadzi
działalność rozrywkową z zakresu kina, teatru i muzyki.
TVP2
20,0 16,6 20,5 17,0 20,5 16,9
22,4 18,2
21,6
17,4
Polsat
18,3 13,9 16,5 12,7 16,2 12,8
16,3 12,7
17,4
13,6
Pozostałe 20,0 27,4 21,5 29,7 21,7 29,3
19,8 27,8
20,4
27,9
Zmiany udziałów w widowni w czasie prime time (godz. 19-23):
2002
2003
2004
I kwartał 2005 II kwartał 2005
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
Cały
kraj
Miasta
ponad
100.000
TVN
16,2 21,0 17,1 21,7 17,3 22,4
17,1 23,2
18,0
24,3
TVN7
2,2
3,1
1,9
3,1
2,0
3,1
1,7
2,6
1,7
2,4
TVP1
25,5 22,1 25,4 20,6 24,2 19,2
23,7 18,6
23,5
18,9
TVP2
18,5 15,1 19,8 16,3 21,00 17,2 24,30 20,0
22,6
17,8
Polsat
20,8 16,2 18,9 15,1 18,6 15,4
17,7 14,3
18,6
14,9
Pozostałe 16,7 22,5 16,9 23,2 16,9 22,7
15,5 21,3
15,6
21,7
Nowe Media
Rozrywka
Grupa ITI dostrzegła ogromny potencjał polskiego rynku internetowego oraz potrzebę dostarczania wysokiej
jakości produktów dla zaspakajania potrzeb jego użytkowników. Na przełomie roku 2000 i 2001, Grupa ITI uruchomiła
interaktywny, rozrywkowy portal internetowy pod nazwą Tenbit.pl , a w roku 2001 nabyła pakiety kontrolne spółki
Onet.pl.
Onet.pl jest pionierem polskiego Internetu oraz największym i najczęściej odwiedzanym portalem internetowym w
Polsce. Zajmuje również jedno z czołowych miejsc w Europie pod względem popularności, wyrażonej ilością wejść na
stronę. W strukturach Onetu znajduje się również Pascal , czołowy wydawca przewodników turystycznych, który
rozpoczął swoją działalność w roku 1991. Pascal posiada nie tylko własne tytuły, ale również wyłączne prawa do
publikacji polskich tłumaczeń wydawnictw takich jak Lonely Planet, The Rough Guides, MGV i Gallimard .
Multikino:
Multikino odnotowało w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2005 roku przychody
ze sprzedaży w wysokości 10.757 Euro, w porównaniu do ich wartości na poziomie 10.942 Euro w
analogicznym okresie 2004 roku. Multikino uzyskało w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2005
roku wartość EBITDA na poziomie 2.210 Euro w porównaniu z 2.945 Euro w analogicznym okresie
2004 roku. Spadek poziomu przychodów oraz wartości EBITDA można przypisać, poza innymi
czynnikami, temu, że na rynek w okresie pierwszego półrocza 2005 roku nie trafiły atrakcyjne polskie
produkcje filmowe.
4
66651403.002.png
ITI Film Studio, ITI Cinema i Impresariat ITI: Podmioty te odnotowały w okresie
pierwszych sześciu miesięcy 2005 roku łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 12.643 Euro, co
oznacza ich wzrost o kwotę 5.060 Euro, czyli o 66,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2004
roku. Połączone podmioty odnotowały wartość EBITDA na poziomie 1.045 Euro. ITI Film Studio
tworzy, zarządza, dystrybuuje i zajmuje się sprzedażą multimedialnych treści na wielu platformach
przekazu, co obejmuje również organizację imprez i zarządzanie talentami.
już 11 kompleksów kinowych, wyposażonych w fotele lotnicze, zapewniających klientowi jak najlepsze warunki
oglądania filmu.
Podstawowym celem strategicznym jest umocnienie Grupy ITI na rynku. Zamiarem spółki jest systematyczne
zwiększanie przede wszystkim ofert telewizyjnej oraz produkcja kasowych dzieł filmowych, co ma na celu
przyciągnięcie widza.
Kolejnym przełomem w rozwoju Grupy ITI na pewno było uruchomienie w 2006 roku platformy
cyfrowej nowej generacji n. Wśród nowych technologii, jakie wykorzystuje nowa platforma są m.in. HDTV
(obraz w wysokiej rozdzielczości), PVR (możliwość nagrywania programów na dysk twardy), VOD (dostęp
do biblioteki filmów i programów na życzenie) i MPEG4 (nowoczesny standard kompresji sygnału). W
ofercie n znajdują się pierwsze w Polsce kanały high definition m.in. Discovery HD, nsport, czy MGM.
Legia Warszawa SSA : W dniu 8 kwietnia 2004 roku Grupa ITI nabyła większościowy udział
w Legii Warszawa, najbardziej utytułowanym klubie piłkarskim w Polsce. Legia jest ligowym liderem
wszechczasów, dzięki 7-krotnemu wywalczeniu tytułu mistrzowskiego, 12-krotnemu zdobyciu
Pucharu Polski oraz wielu innych trofeów. Legia zakończyła sezon rozgrywek piłkarskich 2004/2005
na trzeciej pozycji w ligowej tabeli, dzięki czemu zakwalifikowała się do rozgrywek kwalifikacyjnych
w Pucharze UEFA. W drugiej rundzie kwalifikacji do rozgrywek Pucharu UEFA Legia spotka się z
FC Zurich ze Szwajcarii. W okresie pierwszej połowy 2005 roku Legia wniosła do przychodów ze
sprzedaży Grupy ITI kwotę 1.782 Euro, a ujemna wartość EBITDA wyniosła (1.112) Euro. Przejęcie
Legii zapewni Grupie ITI dostęp do praw i treści związanych z najpopularniejszym sportem, jakim jest
piłka nożna. W przyszłości Grupa ITI zamierza dystrybuować te treści za pośrednictwem swoich
platform medialnych.
5. DYSTRYBUCJA I PROMOCJA
Grupa ITI jako producent telewizyjny emituje swoje programy w oferowanych przez siebie kanałach
telewizyjnych oraz jak zostało to już powiedziane w sieciach kinowych. Ze względu na wysoką jakość nadawanych
programów promocja teoretycznie jest zbędna, jednakże firma stale inwestuje w dobry wizerunek firmy.
Organizacja imprez masowych, wsparcie polskich sportowców to jedne z narzędzi w zbliżeniu się do głównego
odbiorcy, jakim jest widz.
Społeczność internetowa w dalszym ciągu powiększa się, a głównym portalem, wiodącym prym na rynku
polskich portali internetowych jest należący do Grupy ITI Onet.pl
Ciężko wymieniać dokładnie jakie dziedziny wspiera, sponsoruje Grupa ITI, gdyż jest to bardzo obszerna lista.
Spółka umożliwia także innym przedsiębiorstwom reklamę swoich produktów w bloku reklamowym telewizji, czy na
portalach internetowych.
Grupa ITI wspomaga także potrzebujących poprzez fundacje „Nie jesteś sam”
Fundacja TVN "nie jesteś sam" została powołana do życia w maju 2001 r., przez Zarząd TVN i właścicieli ITI.
Fundacja powstała przede wszystkim po to, aby pomagać ludziom biednym, nieszczęśliwym, chorym, pokrzywdzonym
przez los, bohaterom reportaży i materiałów pokazywanych w stacji TVN. Dzięki fundacji, dziennikarze mają nie tylko
szansę uświadomienia opinii publicznej o istniejących tragediach, ale również mogą wywierać pozytywny wpływ na
życie ludzi przedstawianych w swoich programach.
Obecnie Fundacja TVN na czele, której stoi Prezes Bożena Walter, wspiera szereg przedsięwzięć związanych z ochroną
zdrowia, poprawą jakości życia i edukacją.
Działalność fundacji w zakresie ochrony zdrowia i poprawy jakości życia skupia się na niesieniu pomocy osobom
cierpiącym na poważne i nieuleczalne choroby oraz wymagającym poddania się kosztownym zabiegom medycznym.
Fundacja TVN ma obecnie pod swoją opieką około 300 osób, w tym dorosłych i dzieci. Fundacja finansuje zabiegi
terapeutyczne, rehabilitacyjne oraz przyznaje renty socjalne.
Fundacja TVN wspomaga również takie instytucje jak szpitale, domy dziecka, placówki medyczne oraz ośrodki
rehabilitacyjne.
Zainteresowanie Fundacji edukacją i rozwojem ludzi młodych sprowadza się przede wszystkim do pomagania dzieciom
wybitnie uzdolnionym oraz ludziom młodym, którzy ze względu na krytyczną sytuację finansową nie są w stanie sami
rozwijać swoich umiejętności. Starając się osiągnąć swoje cele w dziedzinie edukacji, "Nie jesteś sam", przyznaje
stypendia oraz organizuje i wspiera działalność placówek edukacyjno-wychowawczych.
Do najbardziej udanych projektów Fundacji TVN należą Zielone drzwi, Odnawiamy nadzieje i Zly dotyk.
Nowe Media
Onet.pl : Grupa ITI prowadzi działalność w sektorze Nowych Mediów poprzez spółkę Onet.pl
SA, która prowadzi Onet.pl, czołowy polski portal.
Grupa ITI posiada 81,2% kapitału zakładowego i 79,4% głosów na WZA Grupy Onet, a
pozostała część akcji i głosów znajduje się w posiadaniu drobnych inwestorów. Grupa Onet posiada
75% akcji Onet.pl, zaś Grupa ITI posiada bezpośrednio 25% akcji Onet.pl. W rezultacie Grupa ITI w
sumie posiada 85,9% kapitału zakładowego Onet.pl. Wyniki działalności Onet.pl podlegają pełnej
konsolidacji w księgach rachunkowych Grupy ITI.
Onet.pl, którego kluczowa działalność obejmuje prowadzenie portalu www.onet.pl , uzyskał w
pierwszej połowie 2005 roku wzrost przychodów ze sprzedaży o 3.647 Euro, czyli o 59,9%, do
poziomu 9.739 Euro z 6.092 Euro w analogicznym okresie 2004 roku, oraz odnotował zwiększenie
wartości EBITDA o 1.801 Euro, czyli o 98,8%, do poziomu 3.623 Euro w porównaniu z 1.822 Euro w
analogicznym okresie 2004 roku. Wzrost przychodów ze sprzedaży jest wynikiem kontynuowanego w
ciągu ostatnich kilku lat zwiększania liczby użytkowników portalu oraz jego zasięgu. Dzienny zasięg
Onet.pl jest porównywalny z czytelnictwem czołowych polskich mediów drukowanych, zarówno w
segmencie dzienników, jak i magazynów. Reklamodawcy w coraz większym stopniu zauważają i
doceniają możliwość indywidualnego dotarcia za pośrednictwem Onet.pl do wysokiej jakości grupy
demograficznej. W wyniku tego Onet.pl zwiększył swoje, denominowane w polskich złotych,
przychody gotówkowe ze sprzedaży usług marketingowych w pierwszym półroczu 2005 roku o ponad
62% w porównaniu do analogicznego okresu 2004 roku. W wyniku wzrostu liczby użytkowników i
zasięgu, Onet.pl w okresie pierwszego kwartału 2005 roku zwiększył o 37% przychody związane z
płatnymi usługami oferowanymi swoim użytkownikom, które to przychody stanowią obecnie w
przybliżeniu 23% całkowitych przychodów portalu ze sprzedaży. W okresie ostatnich czterech
kwartałów Onet.pl odnotowywał średnio ponad 2,1 miliarda odsłon miesięcznie, przy największej ich
liczbie w wysokości 2,4 miliarda odsłon odnotowanych w kwietniu 2005 roku.
6. PODSUMOWANIE I WNIOSKI
Oceniając rozwój i ekspansję spółki warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju nagrody przyznawane w różnych
kategoriach.
Onet.pl otrzymał tytuł Firmy Roku 2006 podczas największej konferencji branży internetowej w Polsce - "Internet
2k7". Onet.pl został nagrodzony "w uznaniu za szybkie dostosowywanie się do zmian zachodzących na e-rynku oraz
utrzymanie pozycji lidera".
TVN S.A. została uznana za najcenniejszą firmę medialną w Polsce w czwartej edycji rankingu Newsweeka "100
najcenniejszych firm w Polsce". Ranking prezentujący najbardziej wartościowe polskie spółki 2006 roku opracowany
został przez redakcję tygodnika Newsweek we współpracy z firmą doradztwa strategicznego A.T. Kearney. Zestawienie
powstało na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w
rankingu decydowała właśnie wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki
finansowe za 2006 rok.
Zatrudniając dziennikarska oraz prezenterska elitę polskiej telewizji TVN przyciąga widzów w różnym wieku i o
różnych poglądach, starając się aby nadawane programy były różnorodne i przyciągały jak najwięcej widzów.
4. PROCES PRODUKCYJNY I TECHNOLOGIA
Produkty oferowane przez Grupę ITI są specyficzne i różnorodne. Skupiając się głównie na programach
telewizyjnych, czy filmach zauważyć można nowoczesność, która towarzyszy ich produkcji.
Studia telewizyjne wyposażone w wysokiej klasy sprzęt komputerowy, scenografia starannie zaprojektowana,
setki sztuk sprzętu pozwalającego na idealne nagranie kolejnego odcinka „Rozmów w Toku”, czy cieszącego się
ogromna oglądalnością serialu „ Na Wspólnej”. Grupa ITI inwestuje w gwiazdy filmowe angażując je w swoich
produkcjach, co także przyciąga widza. O wiele trudniejsze jest emitowanie programów na żywo, jednak i z tym
producenci m.in. „faktów” doskonale sobie poradzili. Jeżeli chodzi o produkcję kinową, to powstałe filmy emitowane
są w sieci Multikino na terenie całej Polski. Jest to prężnie rozwijająca się jednostka, w której skład obecnie wchodzi
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin