KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Temat: Zabawy ogólnorozwojoweProwadzący: Karolina Gaca EEiJA Klasa: IPrzybory: piłka do siatkówkiMiejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Tok
Treść
Dozowanie
Wskazówki organizacyjno-metodyczne
Zabawa na czworakach
„Liski”
Wybieramy jedno dziecko, które będzie „kurką”, pozostałe dzieci to „liski”. „Kurka” siada na podłodze w rogu sali, tyłem do „lisków” „Liski” gromadzą się na przeciwległym (do „kurki”) końcu sali. Na znak nauczyciela na czworakach skradają się do „kurki”. Gdy „kurka” odwróci się, „liski” muszą zastygnąć w bezruchu. Te z „lisków”, które się poruszą, odpadają. Wygrywa ten „lisek”, któremu uda się podejść do „kurki” i złapać ją. Zabawę można powtórzyć, wówczas zwycięzca zostaje „kurką”.
5-6 minut
Zabawa skoczna
„Spłoszone wróbelki”
Na sali wyznaczonym miejscu - "gnieździe" – dzieci siedzą jako "wróbelki" siedzą w siadzie skrzyżnym. Na hasło nauczyciela - "wróbelki skaczą" - dzieci wstają, wychodzą z "gniazda" i skaczą obunóż po sali jak wróbelki. Na hasło - "jastrząb"- "wróbelki" wracają do "gniazda", gdzie siadają w siadzie skrzyżnym.
5 minut
Zabawa bieżna
„Przelot kukułek”
Dzieci – kukułczęta siedzą w jednym gnieździe, w drugim- nauczycielka- kukułka. Nauczycielka nawołuje kukułczęta do siebie. Dzieci biegiem zmieniają gniazda. Ostatnie z dzieci, które przybiegło zostaje kukułką.
Należy wyznaczyć dwa „gniazda” w przeciwległych końcach sali.
Zabawa rzutna
„Rzucanie imionami”
Dzieci siadają w kręgu. Jedno z dzieci otrzymuje piłkę i rzuca ją do wybranego kolegi, wypowiadając równocześnie jego imię. Gdy piłka nie zostanie schwytana i upadnie na podłogę, dzieci mówią „bum!”.
4 minuty
Przybory: piłka do siatkówki
Zabawa z mocowaniem
Robimy zbiórkę w dwuszeregu na linii, następnie dzielimy dzieci — po jednej stronie pierwszy rząd, a po drugiej stronie drugi. Dzieci stają parami, prawym bokiem do siebie, podają sobie ręce wewnętrzne i opierają nawzajem stopy wewnętrzne. Na sygnał nauczyciela, pary przeciągają się, przy czym dozwolone są różnego rodzaju zwody. Wygrywa rząd, któremu uda się przeciągnąć większą ilość uczestników na swoją stronę.
6 minut
makina