konspekt1.doc

(60 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

(LEKCJA OTWARTA)

 

 

Temat: Doskonalenie w formie gier i zabaw wybranych elementów technicznych z piłki koszykowej.

Prowadzący: Grzegorz Urbańczyk

Data: 20.01.2006

Klasa: VI b, VI c

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45 min

Przybory: pachołki, piłki do koszykówki,  piłka              z gąbki, hula hop, szarfy, ręczniki, kosz na piłki

 

    

      Zadania w zakresie:

 

a)      Umiejętności: doskonalenie podań                  i chwytów, kozłowania piłki i rzutów             do kosza         

b)      Motoryczność: koordynacja ruchowa, zwinność

c)      Wiadomości: przepisy gier i zabaw

d)      Akcent wychowawczy: dyscyplina w grupie, bezpieczeństwo w czasie ćwiczeń

 

 

Część lekcji

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi

I część wstępna lekcji (15 min)

1. Zorganizowanie grupy, sprawdzenie zdolności do zajęć

 

2. Motywacja do zajęć

 

 

 

 

3. Rozgrzewka, profilaktyka, psychomotoryka

-         Zbiórka, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć, okrzyk sportowy.

 

 

-         Podanie tematu lekcji, uświadomienie uczniom konieczności opanowania elementów technicznych w celu późniejszego ich wykorzystania podczas gry właściwej.

 

1.       Zabawa: „Ruchomy cel”. Uczniowie              w podziale na 2 zespoły starają się przez 1min zbić jak największą liczbę przeciwników.

2.       Trucht dookoła sali gimnastycznej.

3.       W truchcie:

·         Podrzut i złapanie piłki

·         Podrzut i złapanie piłki w wyskoku

·         Krążenie piłką wokół bioder w jedna                i drugą stronę

·         Kozłowanie ręką prawą i lewą

·         Przerzucanie piłki z prawej do lewej ręki łukiem nad głową

·         Prowadzenie piłki raz prawą, raz lewą nogą wewnętrznym podbiciem

4.       W marszu:

·         Ściskanie piłki przed klatką piersiową

·         Marsz z wypadami jednonóż                              i jednoczesnym toczeniem piłki z ręki do ręki pod nogą wykroczną

·         „Kaczy chód” z kozłowaniem piłki

5.       W staniu:

·         Odbicia piłki o podłoże tak aby piłka uniosła się powyżej głowy

·         W rozkroku trzymając piłkę między nogami zmiana ustawienia RR

6.       W klęku rozkrocznym skrętoskłon                    i pozostawienie piłki z tyłu między nogami

7.       W siadzie rozkrocznym toczenie piłki wokół NN

8.       W siadzie rozkrocznym próba podbicia piłki do kozłowania

9.       W leżeniu tyłem przy drabinkach skłony tułowia z dotknięciem piłką drabinki

10.    W leżeniu przodem przy drabinkach unoszenie tułowia w tył z jednoczesnym przetaczaniem piłki z ręki do ręki

11.    W klęku podpartym  przy drabinkach konkurs „kto najdalej”

 

 

 

2 min.

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

 

1 min.

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

 

 

2 min.

3 x

 

4x

 

 

 

 

 

2 próby

 

7x

 

8x

 

 

1x

Ustawienie                w szeregu.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie na obwodzie koła.

 

 

W truchcie nauczyciel rozdaje uczniom piłki            z kosza.

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia                   w marszu dookoła sali gimnastycznej.

 

 

 

 

 

Po odbiciu chwyt piłki.

 

 

Odbiór piłki              z drugiej strony.

 

 

 

 

Ćwiczenia przy drabinkach.

 

 

 

Uczniowie dmuchają w piłkę. Nauczyciel ocenia kogo piłka potoczy się najdalej.

II część główna lekcji (25 min)

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności motorycznej

1.       „Pełne pudło”

2.       „Król dryblingu”. Uczniowie nawzajem wybijają sobie piłkę w trakcie kozłowania. Komu zostanie wybita piłka lub przestanie kozłować schodzi z boiska.

3.       Podział na 2 zespoły. „Sztafeta z dwukrotnym kozłowaniem”. Jeden uczeń kozłując zostawia piłki w dwóch kołach, drugi przynosi piłki kozłując na linię startu

4.       „Piłką do celu” Uczniowie starają się trafić piłką podając ją sprzed klatki piersiowej w ustawione w pewnej odległości pachołki. Gra na czas.

5.       „Do 8 koszy”. W ustawieniu naprzeciwko 2 koszy, na sygnał drużyna stara się jak najszybciej trafić 8 koszy po kozłowaniu         i zatrzymaniu się przed koszem w dowolny sposób (1 tempo, 2 tempa lub stosując rzut po kozłowaniu).

6.       Sztafeta z ręcznikiem” w parach

7.       Gra szkolna w piłkę koszykową

 

2x

1 min.

 

 

 

4 min.

 

 

 

2x

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

4 min.

Strażnik stara się wszystkie piłki wyrzucić z pudła, uczniowie je tam wrzucają.

·         4 piłki

 

 

 

·         2 piłki

 

 

 

·         2 piłki, ocena

 

 

 

 

 

·         2 piłki

Podział na zespoły

 

III część końcowa lekcji

(5 min)

5. Uspokojenie organizmu

 

6. Czynności organizacyjne

7. Nastawienie do samodzielnej pracy

·         Zadanie :  uformować z ciał ćwiczących napis: SP 1

 

·         Zbiórka, omówienie zajęć, wystawienie ocen

·         Zachęcenie do doskonalenia poznanych elementów technicznych na zajęciach dodatkowych SKS i w czasie wolnym

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin