Marzec 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Będę malarzem;
2. Poznajemy zawody kobiet;
3. Przyroda budzi się do życia ;
4. Żegnaj zimo – witaj wiosno;
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
Będę malarzem
01.03.2010 – 05.03.2010
1. (14, 15) Malarze – słuchanie wiersza D. Dziatełowskiej ,interpretacja ruchowa do wiersza. Poznanie pracy malarza pokojowego.
· z uwagą słuch wiersza
· interpretuje ruchem tekst-
· wie czym się rożni praca malarza pokojowego i malarza artysty
2. ( 8) Kolorowe kredki – osłuchanie z piosenką ,nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu. Śpiew w grupie, indywidualny lub w parach. Zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence. Rozwijanie zamiłowania do śpiewu
· śpiewa w grupie wspólnie z innymi dziećmi
· śpiewa indywidualnie lub w parze
· porusza się przy rytm muzyki
3.( 4) Znam kolory- zabawa dydaktyczna. Poznawanie i utrwalanie kolorów podstawowych*
· określa kolory różnych przedmiotów
· klasyfikuje przedmioty według kolorów
4 ( 5,6) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą wyścigu drużyn. Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
· ćwiczy w zespole
· zachowuje bezpieczeństwo podczas ćwiczeń
· wie , że nie zawsze można wygrywać
5.( 9, 8) Malujemy muzykę –malowanie farbami plakatowymi przy muzyce A.Vivaldiego cz.III „Zima”
· z uwagą słucha utworu muzyki klasycznej
· rozwija ekspresje twórczą
· wypowiada się na temat wykonanej pracy
Ø (13) Idź tam gdzie ci powiem -dwa kroki do przodu, jeden do tyłu....- zabawa dydaktyczna
Ø ( 3 ) Za oknem widzę.....- kończenie rozpoczętego zdania
Ø ( 4 ) Dotknij-szukanie przedmiotów w wybranym kolorze - utrwalanie kolorów
Ø ( 9 ) Obrazki- rysowanie na plecach kolegi wybranego wzoru-kółko, linie poziome, faliste
Ø (10) Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne - różnego rodzaju klockami-budowanie bram, . Zabawy zręcznościowe - nawlekanie koralików, wyszywanie bez igły,
Ø ( 9 ) Oglądanie reprodukcji obrazów malarzy
Ø ( 7, 1 ) Zabawy w kącikach tematycznych –,podejmowanie prostych zabaw tematycznych – kuchnia, dom lalek-zgodna zabawa w zespole,
Ø (14) Układanie puzzli, układanek, gry w loteryjki doskonalenie percepcji wzrokowej
Ø (2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – stosowanie kolejnych czynności podczas załatwiania potrzeb fizjologicznych używanie papieru toaletowego, spuszczanie wody
Ø Posiłki- zachowuje czystość podczas jedzenia, nie bawi się zabawkami podczas jedzeni , nie kładzie się na stole
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ,6 ) Zabawy ruchowe
Malarze malują, malarze odpoczywają –orien. –porz.
Zaprzęgi –z el. biegu
Kreciki–z el czworakowania
Poznajemy zawody kobiet
08.03.2010 – 12.03.2010
1.( 9)„Tulipan w doniczce”- wykonanie przestrzennej pracy plastycznej dla mamy
· doskonalenie umiejętności wycinania i składania wg wzoru.
2.( )„Tyle kobiet dookoła” – słuchanie wiersza H. Łochockiej. zainteresowanie dzieci pracą zawodową kobiet
· uważnie słucha i śledzi akcję wiersza
· odpowiada na pytania dotyczące treści
3. ( )„Niespodzianka”- opowiadanie związane z zagadkami nt- różne zawody wykonywane przez kobiety
· zna zawód swojej mamy, potrafi o nim opowiedzieć
4. ( 15 )Wycieczka do zakładu fryzjerskiego-poznanie pracy fryzjerki .
· stworzenie sytuacji inspirujących do zadawania pytań.
5. ( 4, 13) Guzikowe zabawy- podział guzików według dwóch cech koloru i wielkości. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
· rozdziela według wielkości –duży, mały,
· klasyfikuje według dwóch powyższych cech
Ø ( )Praca kobiet – rozmowy na temat pracy mamy, babci i cioci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń ;
Ø ( 2,3)Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce) ;
Ø (7)Improwizacja ruchowa „Poznajemy zawody kobiet”;
Ø (14)Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje”-ćw percepcji wzrokowej ;
Ø ( 5,6) Zabawy ruchowe na holu przedszkola z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego.
Ø (12/6)Wiosenny spacer-dostrzeganie budzących się do życia roślin(pierwsze pączki, forsycje) ,określanie pogody i zj. atmosferycznych
Ø
z el równowagi „Długa linka”
-z el skłonu „Winda”
-z el skoku „Wyszywanie”
-orient- porząd. „Deszczyk”
- z el czworakowania „Tunel”
1.(11/12) „Czy już idzie wiosna” -na podst. opow.
H. Zdzitowieckiej
· dostrzeganie jak zmieniają się rośliny w miarę
jak słonko mocniej grzeje.
2. .(8) Rytmika –zabawy przy muzyce
Nauka piosenki „Wiosna tuż tuż”
· śpiewa piosenkę wspólnie z rówieś.,
· wesoło bawi się przy piosence
·
3. (9) „Gałązki z baziami” -ozdabianie gałązek
Kulkami z waty, kulkami z gazety
· wycinanie ,naklejanie ,tworzenie kompozycji
4.
5.(12, 5,6 )W poszukiwaniu śladów wiosny-spacer do parku
· obserwacja pogody
· szukanie oznak wiosny
· nagrywanie odgłosów ptaków.
6.(9)
Ø (1, 3, 10)Zabawy konstrukcyjne w grupach-wyrabianie umiejętności planowania pracy i umiej. komunikowania z kolegą.
Ø (3)Zabawy z przysłowiem „W marcu jak w garncu” .Wypowiadanie przysłowia: szybko ,wolno śpiewająco, jak roboty-prawidłowa regulacja oddechu.
Ø (14) „Pada deszcz” -ćwiczenia graficzne .
Ø .(4)Zagadki Beatki-kojarzenie przedmiotu z jego nazwą .
Ø (14)Strącamy kręgle-zbijanie kręgli piłką -ćw. koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Ø...
munieklatek