ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (Dz. U. z dnia 10 lipca 2003 r.).pdf

(70 KB) Pobierz
ksiazka_obektu_budowlanego.rtf
Dz.U.03.120.1134
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie ksiąŜki obiektu budowlanego
(Dz. U. z dnia 10 lipca 2003 r.)
Na podstawie art. 64 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106,
poz. 1126, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Rozporządzenie określa wzór ksiąŜki obiektu budowlanego, zwanej dalej "ksiąŜką", oraz
sposób jej prowadzenia.
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, naleŜy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca
1994 r. - Prawo budowlane.
§ 2. KsiąŜka powinna być załoŜona w dniu przekazania obiektu budowlanego, zwanego dalej
"obiektem", do uŜytkowania i systematycznie prowadzona przez okres jego uŜytkowania.
§ 3. 1. KsiąŜka powinna mieć format A-4 i być wykonana w sposób trwały, zapewniający przydatność
do uŜytkowania w całym okresie uŜytkowania obiektu.
2. Wzór ksiąŜki określa załącznik do rozporządzenia.
§ 4. 1. KsiąŜka powinna mieć strony ponumerowane oraz zabezpieczone w sposób chroniący przed
ich usunięciem lub wymianą.
2. W przypadku wypełnienia całej ksiąŜki zakłada się jej kolejny tom, wpisując na stronie tytułowej
numer kolejny tomu oraz datę załoŜenia.
§ 5. Wpisy do ksiąŜki obejmują:
1) podstawowe dane identyfikujące obiekt:
a) rodzaj obiektu i jego adres,
b) właściciela, zarządcę - nazwę lub imię i nazwisko,
c) protokół odbioru obiektu - numer i datę sporządzenia,
d) pozwolenie na uŜytkowanie obiektu - nazwę organu, który wydał, numer i datę wydania,
e) zmianę właściciela lub zarządcy - numer i datę protokołu przejęcia obiektu,
f) wpis o zamknięciu ksiąŜki, datę jej załoŜenia;
2) dane ogólne o obiekcie wraz z wykazem dokumentacji, w tym dokumentacji technicznej przekazanej
właścicielowi (zarządcy) przy zakładaniu ksiąŜki;
3) plan sytuacyjny obiektu, z zaznaczonymi granicami nieruchomości, określający równieŜ usytuowanie
miejsc przyłączenia obiektu do sieci uzbrojenia terenu oraz armatury lub urządzeń przeznaczonych
do odcięcia czynnika dostarczanego za pomocą tych sieci, a w szczególności gazu, energii
elektrycznej i ciepła;
4) protokoły kontroli oraz badań określonych w art. 62 ust. 1 i 2 ustawy oraz przeprowadzonych
remontów i przebudowy obiektu.
§ 6. 1. Wpisy do ksiąŜki powinny być dokonywane w dniu zaistnienia okoliczności, dla której jest
wymagane dokonanie odpowiedniego wpisu.
2. Wpis do ksiąŜki powinien:
1) zawierać dane identyfikujące dokument będący przedmiotem wpisu, określać waŜne ustalenia w nim
zawarte oraz dane identyfikujące osobę, która dokument wystawiła;
2) cechować się jednoznacznością i zwięzłością.
3. Wpisów, o których mowa w § 5 pkt 1 lit. a i b, dokonuje właściciel lub zarządca obiektu albo osoba
upowaŜniona przez właściciela lub zarządcę.
4. Sprostowania błędów we wpisach dokonuje się przez przekreślenie wyrazów pojedynczą linią oraz
umieszczenie daty i podpisu osoby dokonującej zmiany.
§ 7. KsiąŜki prowadzone przed dniem wejścia w Ŝycie niniejszego rozporządzenia prowadzi się na
zasadach dotychczasowych, do wypełnienia tomu.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w Ŝycie z dniem 11 lipca 2003 r. 3)
________
1)
Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka
przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U.
Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz.
1157 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 100, poz. 1085, Nr 110, poz. 1190, Nr 115, poz.
1229, Nr 129, poz. 1439 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 718.
3)
Z dniem wejścia w Ŝycie niniejszego rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 października 1998 r. w sprawie ksiąŜki obiektu budowlanego
(Dz. U. Nr 135, poz. 882), zachowane w mocy na podstawie art. 78 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r.
o zmianie niektórych upowaŜnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie
niektórych ustaw (Dz. U. Nr 120, poz. 1268).
ZAŁĄCZNIK
WZÓR
KSIĄśKA
OBIEKTU BUDOWLANEGO
(Strona tytułowa)
Spis treści
Lp.
Wyszczególnienie
Str.
I
Osoba upowaŜniona do dokonania wpisu
2
Dane identyfikacyjne obiektu
3
II
Spis dokumentacji dołączonej do ksiąŜki obiektu
4 i 5
III
IV
Dane techniczne charakteryzujące obiekt
6
Plan sytuacyjny obiektu
7
V
Wykaz protokołów okresowych kontroli stanu technicznego obiektu
8-21
VI
VII
Wykaz protokołów okresowych kontroli stanu technicznego i przydatności
do uŜytkowania obiektu
22-29
VIII.1
Wykaz opracowań technicznych dotyczących obiektu
30-32
VIII.2
Dane dotyczące opracowania technicznego
33-44
IX.1
Wykaz protokołów odbioru robót remontowych w obiekcie
45-60
42181846.019.png 42181846.020.png 42181846.021.png 42181846.022.png
IX.2
Dane dotyczące dokumentacji technicznej
61-70
X
Wykaz protokołów awarii i katastrof obiektu
71-73
XI
Wykaz pozwoleń na zmianę sposobu uŜytkowania obiektu
74
(Strona 1)
I. OSOBA UPOWAśNIONA DO DOKONYWANIA WPISU
Tablica nr 1
Lp.
Nazwisko i imię
Podpis
Okres
od
do
(Strona 2)
II. DANE IDENTYFIKACYJNE OBIEKTU
Tablica nr 2
1.
Nazwa obiektu ........................................
2.
Funkcja obiektu ......................................
3.
Rok zakończenia budowy ...............................
4.
Adres obiektu:
.............. .................... .....................
kod miejscowość gmina
................... ........................
ulica numer
5.
Właściciel obiektu:
............................... ...........................
nazwa/nazwisko kod i miejscowość
............ ............... ............. .....................
gmina ulica numer numer telefonu
5.1
Zmiana właściciela obiektu:
............................... ...........................
nazwa/nazwisko kod i miejscowość
............ ............... ............. .....................
gmina ulica numer numer telefonu
42181846.001.png 42181846.002.png 42181846.003.png 42181846.004.png
6.
Zarządca obiektu:
............................... ...........................
nazwa/nazwisko kod i miejscowość
............ ............... ............. .....................
gmina ulica numer numer telefonu
6.1
Zmiana zarządca obiektu:
............................... ...........................
nazwa/nazwisko kod i miejscowość
............ ............... ............. .....................
gmina ulica numer numer telefonu
7.
Księga wieczysta nr: ........ znajduje się w sądzie .......................
8.
Numer ewidencyjny gruntów: ................................................
9.
Protokół odbioru obiektu z dnia ......................... nr ..............
10
Pozwolenie na uŜytkowanie obiektu z dnia ................... nr ...........
wydane przez ..............................................................
(Strona 3)
III. SPIS DOKUMENTACJI DOŁĄCZONEJ DO KSIĄśKI OBIEKTU
Tablica nr 3
Lp.
Nazwa dołączonego dokumentu
Ilość stron
Data dołączenia
Podpis
1
Pozwolenie na budowę
2
Dokumentacja budowy
3
Dokumentacja powykonawcza
4
Protokół odbioru obiektu
5
Pozwolenie na uŜytkowanie obiektu
6
Instrukcja eksploatacji obiektu (jeśli
znajduje się w posiadaniu właściciela
obiektu)
7
Protokoły okresowych kontroli stanu
technicznego obiektu (według wykazu w
tablicy nr 4)
8
Protokoły okresowych kontroli stanu
technicznego i przydatności do
uŜytkowania obiektu (według wykazu w
tablicy nr 5)
9
Opracowania techniczne dotyczące
obiektu (według wykazu w tablicy nr 6)
10
Dokumentacja techniczna dotycząca
remontów obiektu (według wykazu w
tablicach nr 8 i 11)
11
Protokoły awarii i katastrof obiektu
(według wykazu w tablicy nr 10)
12
Dokumenty pozwolenia na zmianę sposobu
uŜytkowania obiektu (według wykazu w
42181846.005.png 42181846.006.png 42181846.007.png 42181846.008.png 42181846.009.png 42181846.010.png
tablicy nr 11)
(Strony 4 i 5)
IV. DANE TECHNICZNE CHARAKTERYZUJĄCE OBIEKT
(Strona 6)
V. PLAN SYTUACYJNY OBIEKTU
Plan sytuacyjny obiektu, z zaznaczonymi granicami nieruchomości, określający równieŜ usytuowanie
miejsc przyłączenia obiektu do sieci uzbrojenia terenu oraz armatury lub urządzeń przeznaczonych do
odcięcia czynnika dostarczającego za pomocą tych sieci
(Strona 7)
VI. WYKAZ PROTOKOŁÓW OKRESOWYCH KONTROLI STANU TECHNICZNEGO OBIEKTU
(przeprowadzanych co najmniej raz w roku; art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy)
Tablica nr 4
Lp.
Data kontroli
Nr protokołu
kontroli
Zakres robót remontowych
określonych w protokole
kontroli
Data wykonania
robót
1
2
3
4
5
(Strony 8-21)
VII. WYKAZ PROTOKOŁÓW OKRESOWYCH KONTROLI STANU TECHNICZNEGO I PRZYDATNOŚCI
DO UśYTKOWANIA OBIEKTU
(przeprowadzanych co najmniej raz na 5 lat; art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy)
Tablica nr 5
Lp.
Data kontroli
Nr protokołu
kontroli
Zakres robót remontowych
określonych w protokole
kontroli
Data wykonania
robót
1
2
3
4
5
42181846.011.png 42181846.012.png 42181846.013.png 42181846.014.png 42181846.015.png 42181846.016.png 42181846.017.png 42181846.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin