Wieża Snów 10 (lato 2006).pdf
(
7484 KB
)
Pobierz
numer10werT.indd
FANTASY
SCIENCE
-
FICTION
POSTAPOKALIPSA
ALTERNATYWA
HORROR
I
GROZA
SNY
W szponach
Morfeusza
pierwszy wolny
artykuł w Wieży Snów
Ziemia 2
system na planecie
śniących Terrian
Labirynt sennych mar
scenariusz
a także
Dlaczego przeciwnicy
to skończeni idioci
przygody
system autorski
artykuły, literatura,
recenzje, kronika,
mięcho i humor
fragment dodatku
Prelude
to war
www.wiezasnow.prv.pl
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Wieża Snów #10
© 2006 by
Łowcy Kynitu
e-mail:
magnesus@
gmail.com
strona:
www.wiezasnow.
prv.pl
wstępniak
Wstępniak
n u m e r 1 0 l a t o 2 0 0 6
Zapewne zacieracie rączki, macki lub inne kończyny nie mogąc się
doczekać lektury, tymczasem zmuszeni jesteście czytać zwyczajowo
nudnawy wstępniak, który narodził się w chorej głowie rednacza. Tak,
wiem co przeżywacie, dlatego postaram się pisać krótko.
Dziesięć to dość okrągła liczba, musicie przyznać. Większość hu-
manoidów chwali się taką liczbą palców, zarówno u rąk jak i u nóg.
Możliwe, że niektóre przedwieczne istoty pomachały właśnie radośnie
pięcioma parami macek opatrzonych w klasyczne przyssawki. Z oka-
zji okrągłego numerka na okładce wybraliśmy temat nawiązujący do
nazwy kwartalnika – tematyką numeru są sny. Może łagodniej byłoby
nazwać to… elementem przewodnim? I proszę nie mylić z elemen-
tem przestępczym. Zastanowię się. Nie nazwa w końcu najważniejsza,
a treść.
A właśnie, skoro o treści mowa. W numerze trzy przygody, dłu-
gie i krótkie, fantasy i nie-fantasy. Co tu dużo mówić – najlepiej jeśli
przekonacie się sami. W dziale artykułów otwarty artykuł „W szpo-
nach Morfeusza”. Dlaczego otwarty? Ponieważ każdy mógł edytować,
poprawiać, dopisywać fragmenty i ogólnie znęcać się nad tekstem na
stronach Gobasa, gdzieś od połowy czerwca. Co z tego wynikło? Prze-
konajcie się sami i jeśli się podoba, śledźcie stronę Wieży Snów, na
pewno będzie więcej takich w przyszłości.
Dużą część artykułów zajmuje przetłumaczony przez Geriona frag-
ment „Preludium Wojny” – dodatku do Earthdawna, na pewno warto
zerknąć, nawet jeśli Przebudzenie Ziemi nie jest naszym konikiem.
W numerze oprócz zwyczajowej dawki wieści, artykułów, tekstów
w kronice dla Mistrzów Gry, czy też recenzji i mięcha w Krypcie i hu-
moru w Skrzywionej Wieży, także dwa systemy. Konstantynopol to
gra, którą stworzyłem na nową edycję Nibykonkursu. Ziemia 2 RPG to
zalążek systemu opartego o znany serial SF, który niestety (na szczę-
ście?) zmarł śmiercią nienaturalną po pierwszym sezonie.
Omal nie zapomniałem o ważnym wydarzeniu – strona Wieży prze-
niosła się na własny serwer (własny, jak własny, wykupiony), dzięki
czemu koniec z nieśmiertelnym zdawałoby się komunikatem „Przekro-
czono transfer”. Nowy wygląd i możliwości strony są w trakcie popra-
wiania i rozbudowy, także proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Stara
wersja strony działa póki co pod dawnym adresem.
Obiecywałem nie zanudzać, stąd życzę miłej lektury i już się nie
odzywam.
wiezasnow.prv.pl
forum:
forumws.prv.pl
e-mail:
magnesus@gmail.com
redaktor naczelny:
Tomasz Kucza
zastępca redaktora naczelnego:
Piotr A. Nowakowski
skład i projekt graficzny:
Tomasz Kucza
logo:
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
okładka:
Kinga „Hollow” Spiczko
WSPÓŁPRACUJĄ
Wojciech „Prozac” Anuszczyk
,
-=baca=-,
Dariusz Borycki,
Paweł „Cronos” Branecki,
Bulkers
,
Miłosz Cybowski
,
Marcin Cybulski
,
Renata „Ashnod” Bursa,
Szymon
„quad” Gosek,
Jacek Jamroży
,
Marcin „Jachu” Jasiński,
Jarosław „beacon” Kopeć,
Marcin Kubiesa,
Przemysław
„Gerion” Kusiakiewicz,
Borys „Plenty” Makowski
,
Adam
„Krogall” Marciniak,
Tomasz „Feanor” Mihilewicz,
Multidej,
Nolron
, Pestilence,
Mateusz „Jaskier” Pitulski,
Kacper
„Hilsim” Pluta
, Filip „Zły” Przybylski,
Paweł „Saem” Sasko
,
Savarian
,
Sil
,
Jarosław, „Tadeopulous” Smolar
,
Piotr
Maciej „galopujące_widły” Sobiestiańczuk
,
Karol „SolFar”
Solich,
Hubert „Saise” Spala
,
Wojciech „Ar’this” Sułek
,
Paweł „gilbert” Świątek
,
Marek „Farvus” Tarnawski,
Manedhel,
Mrufon
,
Sławomir „Zuhar” Wrzesień
ILUSTRACJE
aoi_hitomi,
Marcin Cybulski,
Marcin „Kroghul” Górecki,
Jakub Grygier
,
Przemysław „Mr. UnDead” Horoszkiewicz,
Jakub „JakkaS” Kasper
,
Kuba Kujawa
,
Miki Lisowski
,
Wojciech „Gulash” Ośliźlok
,
Marcin Sawicki,
Wojciech
„Ar’this” Sułek
,
Marek „Farvus” Tarnawski
,
Michał „Tomb”
Żółtowski
,
Kinga „Hollow” Spiczko
,
Mateusz Stefanko
,
Valsharess
ZAPRZYJAŹNIONE STRONY
Moorhold,
Aleja Fantasy,
Athel Loren,
Autorskie Forum
,
Avatarae
,
DragonLady.pl,
ErtClub,
Exodus WFRP,
Extreme
Nights,
Fantasy Forever
,
Fantazyn
,
Forum RPG,
Galeria
Hollow
,
Gerion Portal
,
Gildia Fantasy,
GOBAS,
Imperium
Ashnod
,
Inkluz,
Insimilion
,
Ogień i Lód,
Karczma RPG
,
Kislev.prv.pl
,
Klan Mrocznego Miecza
,
Konpiracja
, K
rólestwo
Szarego Smoka,
Krypta XIII,
Kryształy Czasu,
magorya,
Middenheim,
Mystery of the Ring,
Nieboracy,
Samaetry
Town
,
Starcraft RPG,
Strażnicy Starych Praw,
Trihex,
Unreal
Fantasy,
Wiedźmin,
Zielona Wieża
komiksy:
DragonLady,
www.dragonlady.pl
© 2003-2006 Łowcy Kynitu
magorya
kiedy sny stają się rzeczywistością
Tomasz Kucza
Witam, po długiej przerwie.
Pogłoski o mojej śmierci były nieco przesadzone, aczkolwiek za-
cząłem już wątpić, czy w ogóle kiedykolwiek będę miał komputer. Na
szczęście praca zarobkowa okazała się być wystarczającą do wzięcia
laptopa na raty. W związku z tym powracam do gry, kilka moich recen-
zji już w tym numerze (ilość zależna od Magnesa), coś więcej w kolej-
nym oraz około dwie aktualizacje tygodniowo na blogu (
www.bezcu-
kruprosze.blogspot.com
)
.
Nowa strona rozbudowuje się coraz bardziej; trzeba jeszcze popra-
cować nad jej wyglądem (sorry MG), ale licznik wejść od początku
lipca jest dość imponujący. Jest zainteresowanie „Wieżą...” ze strony
czytelników i to nas motywuje do dalszej pracy. W związku z przeno-
sinami i nowym silnikiem strony mamy artykuł pisany kolektywnie na
bieżąco i zamierzamy kontynuować ten pomysł. Żeby dłużej nie bre-
dzić, zapraszam do lektury.
A jeśli ktoś nie zauważył, stuknęła nam dziesiątka. Możemy sobie
pogratulować. My, znaczy redakcja i czytelnicy.
Okładkę zdobi rysunek
Hollow
nawiązujący
do tematyki snów.
Piotr A. Nowakowski
Wieża Snów #10
3
spis treści
Garść wieści I
Przygody
►
Serwis
Poltergeist
zyskał nowy, ciekawy wy-
gląd.
13
LABIRYNT SENNYCH MAR
Tomasz Kucza
„Szczekanie psa doprowadza was do szału,
zlewa się w jedno z przejmującym bólem
głowy. Czujecie na nadgarstkach i kostkach
stóp zaciśnięte więzy.”
►
W
Tawernie #81
kolejne teksty do gry
Niebora-
cy RPG
– opisy kilku nowych bogów autorstwa
Waltosa, a także artykuły MAd Phantoma jak grać
Nieborakiem oraz jak partaczyć grę.
►
Już we wrześniu powrócić ma
Fantazyn
, sprzeda-
wany dotychczas wysyłkowo papierowy magazyn
o RPG i fantastyce, który ogłosił zawieszenie tuż
przed premierą ostatniego numeru Wieży Snów.
Twórcy zapowiadają udostępnienie w PDF pierw-
szych numerów pisma. Na stronie można wypełnić
konkursową ankietę, która będzie miała wpływ na
ostateczny kształt Fantazynu.
Temat przewodni
21
W SZPONACH MORFEUSZA
autorzy różni
„Sen jest niezbędny do życia, koi wędrowca
po wypełnionej trudami przygodzie, przyno-
si wytchnienie, ale także koszmary i niepo-
kojące wizje.”
►
W
Gobasie
,
czyli Generalnie Otwartej Bazie
Autorskich Systemów, pojawiły się nowe gry
– Bizancjum 4000 (z Nibykonkursu), bitewniak
Dustbowl, mechanika Kość, system fantasy Dzier-
życiele, czy też Celatum. Powstały także nowe ka-
tegorie – Steampunk oraz Gry kompletne (dla peł-
nych lub, wbrew nazwie, częściowo ukończonych
gier zamieszczonych bezpośrednio na Gobasie).
Artykuły
30
PRELUDIUM WOJNY
Gerion
„„Preludium Wojny” to tytuł nieledwie le-
gendarny dla fanów Earthdawna. (…) ozna-
cza zakończenie pewnego etapu w fanta-
stycznym świecie wyobraźni.”
►
Twilight 2013
, czyli nowa wersja znanego po-
stapokaliptycznego systemu rozgrywającego się
w Polsce (Twilight 2000), jest tworzona przez 93
Game Studio.
►
Elephants Dream
to pierwszy na świecie otwarty
film – twórcy udostępnili wszystkie materiały uży-
wane do stworzenia każdego elementu, w szcze-
gólności obiekty 3D. Film powstał w darmowym
narzędziu Blender3D (i kilku innych darmowych,
otwartych programach), można go ściągnąć z ofi-
cjalnej strony
orange.blender.org
(np. poprzez tor-
rent).
40
CZARNA MAGIA
Paweł Branecki
„[Czar kukiełka] powstał w efekcie studiów
wiedzy tajemnej czarowników kultur cał-
kiem już zapomnianych, takich jak Babilo-
nia, czy Asyria.”
[źródła: własne,
Poltergeist
,
Wrota Wyobraźni
,
Nowa Gildia
]
Warhammer 40k RPG
Literatura
40
HEJ, CZARODZIEJE…
Tomanek9
„Długopisy okazały się różdżkami, których są
setki rodzajów, odmian i gatunków, a ostat-
nim krzykiem magicznej technologii w tej
dziedzinie są różdżki teleskopowe z czarow-
nicą (…).”
Warhammer 40.000 RPG – Dark Here-
sy
to nazwa nowego systemu Black Industries.
Podręczniki zostaną wydane w marcu i kwiet-
niu 2007 roku, więc miłośnikom Warhammera
w przyszłości przyjdzie jeszcze poczekać. Tym-
czasem znane stały się ich tytuły – Podręcznik
podstawowy, Ekran Mistrz Gry, Niezbędnik
Gracza oraz zbiór przygód „Purge the Uncle-
an”.
[źródło:
Black Industries
,
Wrota Wyobraźni
]
Systemy
76
KONSTANTYNOPOL
Tomasz Kucza
„Konstantynopol to zawieszone w bąblu
podprzestrzennym, otoczone
giętką, ale niemal nieprzenikalną barierą,
miasto. Nie można dostać się do środka, ani
wydostać na zewnątrz (…).”
4
Wieża Snów #10
spis treści
W
IEŻA
S
NÓW
#
10
72
Ramzensztajn Riwendż
Piotr Maciej „galop
ujące_widły” Sobestiańczu
k
Druga część short story o Pasterze Yzowanym.
3
Wstępniak
4
Spis Treści
6
Wieści
73
Patrząc w oczy larwie
Tomasz Kucza
P
RZYGODY
P
REZENTACJE
9
Księga Szynetów
fantasy
Tomasz Kucza
Klasyczna przygoda fantasy.
75
Autorki – Wielki Test #2
Tomasz Kucza, test
Na ratunek Marsow
i!
13
Labirynt sennych mar
alternatywa
88
podaj.net
Tomasz Kucza
Tomasz Kucza
Scenariusz w dzisiejszej rzeczywistości.
19
Sześcian
fantasy
S
YSTEMY
Paweł „gilbert” Świ
ąte
k
Przygoda w stylu „Cube”.
T
EMAT
PRZEWODNI
76
Konstantynopol
Tomasz Kucza
Gra w rozdartej rzeczywistości.
21
W szponach Morfeusza
dowolny system
Tomasz Kucza, Misz,
Constant D., Paweł Branecki, Jacek Jamro
ży
Otwarty artykuł poświęcony tematyce snu w RPG.
80
Ziemia 2
Tomasz Kucza
System oparty o znany serial SF.
A
RTYKUŁY
96
Pojedynek Niemocy
Tomasz Kucza
Minikarcianka dla dwóch osób.
30
Preludium wojny
fantasy
tłum. Gerion
Fragment dodatku do Earthdawn.
40
Czarna magia
alternatywa
R
ECENZJE
Paweł Branecki
Czarna magia w Złym.
88
Marchia Cienia
książka
45
Likantropia
88
Różowa pantera
film
dowolny
89
Dungeons&Dragons 2
film
Kacper „Hilsim” Plu
t
a
47
Baza „Perła Orh”
89
Droga do Guantanamo
film
SF
90
Człowiek z Wysokiego Zamku
książka
sed
Stacja kosmiczna z gry Golem.
90
Necrosis: Przebudzenie
książka
50
Heretykiem być…
SF
90
Battlestar Galactica (sezon 2)
muzyka
91
Doom
Tadeusz „Tadeopulo
us” Smol
ar
Artykuł jak grać drugą stroną w Kronikach Mutantów.
film
91
Imago
książka
53
Lord Durrow
fantasy
91
Wygnaniec
książka
Jacek Jamroży
54
Rahoteph i Sekhem
92
The Traveler
książka
fantasy
P
UBLICYSTYKA
Jacek Jamroży
K
RONIKA
93
Rok świra. Żółć i ropa.
-=baca=-
56
Dlaczego przeciwnicy to skończeni idioci?
Ganisz
57
Cywilizacja
Tomasz Kucza
Gra komputerowa źródłem pomysłów na przygody.
S
TAŁE
DZIAŁY
94
Skrzywiona Wieża
Uderzenie barana, Słup ogłoszeniowy, Isomaniak, Kreator Snów, Po-
jedynek Niemocy (k
arcianka dla dwóch osób
)
L
ITERATURA
59
Środki uświęcone
Tomasz Kucza
61
Kiedy znikną cienie…
Marcin Jasiński
98
Krypta
Chłopiec bez imienia, Gladiator, Oleńka, Astrolog, Chirug, Duo, Li-
kwidator, Kroseyr,
Biedny Koli, Kleszcza
k
101
Bestie z krypty
Kleszczak
66
Hej, czarodzieje przybywajcie…
Tomanek9
102
Ostatnia strona
Wieża Snów #10
5
Plik z chomika:
dalia77
Inne pliki z tego folderu:
Wieża Snów 12 (zima-wiosna 2007).pdf
(11261 KB)
Wieża Snów 11 (jesień 2006).pdf
(13524 KB)
Wieża Snów 10 (lato 2006).pdf
(7484 KB)
Wieża Snów 09 (wiosna 2006).pdf
(8788 KB)
Wieża Snów 08 (zima 2006).pdf
(7325 KB)
Inne foldery tego chomika:
Best of Dragon magazine
CD- Action
Dragon's Cavern
Magia i miecz
Tawerna RPG
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin