W Bałwankowie.doc

(28 KB) Pobierz
W Bałwankowie „ – zabawy relaksacyjne

W Bałwankowie „ – zabawy relaksacyjne .
PROWADZĄCA : Beata Strońska


SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW

TEMAT: „ W Bałwankowie „ – zabawy relaksacyjne .
PROWADZĄCA : Beata Strońska

GRUPA: 4-5 latki
PRZEBIEG:

  1. Przywitanie : dzieci z rodzicami stają w kręgu obejmując się. Na przywitanie mówią wierszyk :
    Kiedy się z sobą witamy
    to o dzień dobry nie zapominamy .
    Na hasło – Iskierka – chwytają się za ręce i po okręgu
    przesyłają sobie uścisk dłoni .
  2. " W Bałwankowie „ – recytacja wiersza J.Ratajczaka i krótka rozmowa na jego temat.
  3. Odsłonięcie ilustracji Bałwankowa - przeliczanie sylwet bałwanków , koni. Dostrzeganie różnic i podobieństw , porównywanie wielkości .
  4. Bałwanki ostrzegają – dobieranie symboli do obrazków przedstawiających niebezpieczne zabawy na śniegu :

·         Nie zjeżdżaj z górki w pobliżu jezdni!

·         Nie ślizgaj się na zamarzniętej rzece lub stawie !

·         Nie rzucaj twardymi śnieżkami !

  1. Ćwiczenie odprężające ( relaksacyjne) wg Anny Polender.

·         dzieci leżą na dywanie , na plecach , słuchają opowieści nauczycielki , w tle muzyka relaksacyjna ze zbioru własnego (utwór nr 1)


Teraz będziemy bawić się w bałwanki. To bardzo przyjemna zabawa .
Kto potrafi stać się bałwankiem i robić wszystko to co on robi , ten będzie się tak dobrze czuł jak on , będzie wesoły i zadowolony .

Mały bałwanek z czerwonym noskiem mieszkał z mamusią i tatusiem i jeszcze mniejszym od siebie braciszkiem . Wszyscy długo pracowali nad przygotowaniem domku .

Dziś nasz mały bałwanek napracował się bardzo , ze zmęczenia bolą go rączki i nóżki. A tu mamusia wyszła i bałwanek nie może się jeszcze położyć i odpocząć , bo musi pilnować swojego małego braciszka .

Robi się już ciemno , a mamusi jeszcze nie ma . Bałwanek niecierpliwi się i niepokoi . Co się stało ?
Ale oto mamusia wraca ! Jak dobrze ! Teraz może odpocząć .

Mały bałwanek układa się w pachnącym łóżeczku , wyciąga się , zamyka oczy.
Rączki kładzie swobodnie i wygodnie wzdłuż ciałka . Nóżki są wyprostowane , leżą swobodnie . Jak dobrze i spokojnie jest bałwankowi.
Bałwanek czuje , że jego rączka staje się ciężka , jakby z kamienia . Bałwanek nie może jej podnieść . Rączka leży bezwładnie i jest ciężka , jakby w ziemię chciała się zapaść .
Teraz druga rączka staje się ciężka , jakby była z kamienia . Bałwanek nie może jej podnieść. Rączka leży bezwładnie i jest taka ciężka , jakby w ziemię się chciała zapaść .

A teraz bałwanek czuje , że jego nóżka staje się ciężka , jakby zmieniła się w bryłę kamienia . nóżka jest taka ciężka , że zapaść się chce w ziemię .
I druga nóżka robi się teraz ciężka i chce zmienić się w bryłę kamienia .
Druga nóżka jest już taka ciężka , że bałwanek nie może jej unieść do góry .
Obie rączki i nóżki są ciężkie, bezwładne , ale bałwankowi jest miło i przyjemnie .
Bałwanek jest spokojny , odpoczywa słucha jak wiatr śwista .

Ale oto bałwanek spostrzega , że jego rączka zrobiła się ciepła . Jest taka ciepła , jakby na nią słoneczko padało i ogrzewało ją swymi promieniami . Teraz słoneczko ogrzewa i drugą rączkę . Rączka staje się tak samo ciepła . Obie rączki są cieplutkie. Jest im przyjemnie .
Promienie słoneczka przesuwają się na nóżki . Najpierw jedna nóżka robi się rozkosznie ciepła , teraz druga nóżka jest cieplutka .
Bałwanek jest rozleniwiony , nic mu się nie chce , jest mu dobrze, przyjemnie , spokojnie . O , żeby tak dłużej leżeć i słuchać tylko tej ciszy i wiatru co śwista .
Bałwanek leży spokojnie , dobrze mu jest , rączki i nóżki są ciężkie i ciepłe. Dobrze jest, przyjemnie i spokojnie .

Chwila przerwy – wyprowadzanie ze stanu relaksacji (utwór nr 6)
A teraz trzeba znowu stać się dzieckiem . Zginamy rączki i wyprostowujemy je – raz,dwa trzy , głęboko oddychamy – raz,dwa trzy . Teraz otwieramy oczka. I już każde z was jest znowu tylko dzieckiem. Bałwanek został w Bałwankowie , a my teraz tak jak bałwanek czujemy się bardzo dobrze , jesteśmy wypoczęci i radośni .

  1. Marsz przy Tańcu Chińskim Czajkowskiego.
  2. Zabawa – Lustro - w parach dzieci naśladują miny kolegów bałwanków.
  3. Nasz bałwanek śmieszny panek – zabawa usprawniająca palce dłoni, uwrażliwienie na rytm w wierszu , rytmiczne darcie pasków gazety w czasie recytacji :
    Nasz bałwanek śmieszny panek,
    Zrobię kulę , zrobię dwie ,
    Skleję i trzymają się .

    Z pasków dzieci układają gwiazdę , rytmicznie wodzą palcem po paskach ułożonych jeden koło drugiego, zwijają paski prawą ręką , lewą ręką , obydwiema jednocześnie .
  4. Bałwanek – wspólna praca z rodzicami. wykonanie postaci bałwanka z buteleczek plastikowych po Danonkach do picia , dorysowanie flamastrem , doklejenie szczegółów wg własnych pomysłów, wycinanie kapeluszy ,szalików z różnorodnych materiałów.( w tle muzyka )
  5. Porządkowanie stoliczków przez starsze dzieci.
  6. Zakończenie-Zabawa ruchowa pożegnanie – dzieci i rodzice bawią się przy muzyce , żegnamy się różnymi sposobami np. żegnają się rączki. Rozdanie nagród – uśmiechnięty bałwanek do kolorowania . (walc Straussa „Nad pięknym i modrym Dunajem" ).

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin