Konspekt lekcji ZGS (Koszykówka)
Klasa:II gimn.
Czas:45’
Ilość:24
Miejsce:sala do ZGS
Przybory: piłki do koszykówki, tyczki
U-Gra 1x1, doskonalenie poznanych elementów
S-Koordynacja wzrokowo-ruchowa
W-bezpieczeństwo na zajęciach w.f.
Część
Tok
Treść
Interpretacja
Uwagi
I
M.o.p.
Zabawa ożywiająca
Ćw. RR
Ćw. w pł. strzałkowej
Ćw. NN
Ćw. w pł. czołowej
Ćw. równoważne
Ćw. mm. brzucha
Ćw. mm. Grzbietu
Ćw. w pł
złożonej.
Ćw. w podskokach
Zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji, omówienie zasad bezpieczeństwa na zajęciach w.f.
W parach każdy wkłada swoją piłkę pod koszulkę na plecach. Staramy się wybić partnerowi piłkę ręką spod koszulki.
Kozłowanie piłki ręką prawą, drugą wykonujemy krążenie, z powrotem zmiana ręki.
Kozłowanie piłki na drugą stronę, na sygnał chwyt piłki i skłon w przód z wytrzymaniem, do drugiego sygnału prowadzącego. Z powrotem to samo.
W truchcie kozłowanie na sygnał chwyt piłki oburącz, przysiad i mocny wyskok w górę. Z powrotem to samo.
W lekkim rozkroku, piłka trzymana oburącz nad głową, wykonujemy skłony boczne. 5 w każdą stronę.
Kozłując piłkę przechodzimy do tzw. „jaskółki” i wytrzymujemy tak 5 sek. To samo na drugiej nodze.
Siad równoważny, przekładamy piłkę pod nogami w jedną i w drugą stronę.
W leżeniu przodem, piłka trzymana oburącz unosimy jednocześnie RR i NN nad podłoże i wytrzymujemy tak 10 sek
W siadzie rozkrocznym tyłem do siebie podania piłki poprzez skręt w jedną i drugą stronę
Wykonujemy podskoki kozłując i starając się zsynchronizować podskoki z piłką (jeden podskok jedno odbicie piłki)
W-bezpieczeństwo na zajęciach z w.f.
dwuszereg
W rozsypce na jednym boisku do koszykówki
Organizacja: w szeregu na linii bocznej, poruszamy się w poprzek sali.
Organizacja: w szeregu na linii bocznej.
10 razy w każdą stronę.
3 powtórzenia
II
Elementy
doskonalone
Gra 1x1
Gra
-Ćwiczący stoją w czterech rzędach (po dwa rzędy na każdym boisku) naprzeciw rzędów ustawione są tyczki. Pierwsi z rzędów biegną wymieniając podania, przed tyczkami przechodzą do kozłowania między tyczkami za tyczkami znowu wymieniają podania, to samo z powrotem.
- Każdy powtarza jakieś ćwiczenie lub wymyśla sobie własne.
Dwóch ćwiczących stoi obok siebie tyłem do kosz w odległości 2m stały rzuca piłkę o tablice a dwóch walczy o zebranie piłki osoba która zebrała atakuje
Ustawienie j.w. z tym że stały stoi w okolicy linii środkowej: ćwiczący stojący pod koszem podaje do stałego i zaczyna biec wraz ze wspólćwicz.stały podaje do jednego z nich gdy znajdą się na jego wys. Jeden staje się obrońcą drugi atakującym
Dwóch ćwiczących ustawionych na linii rzutów wolnych stały stoi za linią 3 pkt. Rzuca piłkę o tablicę a ćwicz. Starają się ją zebrać i rzucić do kosza po zdobyciu kosz gra toczy się dalej osoba która jako 1 zdobędzie 3 kosze wygrywa
Gra właściwa
1 min.
5 min.
4 drużyny 2 x 5min.
III
Ćw. uspokajające
W marszu unoszenie RR w górę połączone z głębokim wdechem i wspięciem na palce, później opuszczenie RR skłon w przód i wydech
Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie
Marsz dookoła sali
Dwuszereg
mapmapek