Konspekt nr 8 Koszykówka
T: Gry i zabawy w nauczaniu poznanych elementów w koszykówce
· S: szybkość, siła nóg, siła RR, koordynacja wzr.- ruchowa
· D: przyjmowania pozycji, chwytów i podań, rzutów na kosz, gry w obronie i ataku
· W: Koordynacja a gra w koszykówkę
klasa III G: ; osób : 12 ; miejsce : SGS ; czas trwania : 1,5 g ; przybory : stoper, piłki ;
Cz.
Tok
Treść
Int. Treści
Uwagi
I
MOP
Zbiórka, sprawdzenie listy, podanie zadań lekcji
dwuszereg
Rozgrzewka
Zabawa ożywiająca
1. berek z podporami:; berek ma za zadanie dotknąć uciekającego piłką, ten staje w podporze przodem, można go uwolnić przez przejście pod nim
2. berek z kozłowaniem : każdy ma piłkę i każdy uciekając musi ją kozłować. Berkowie mają 2 min na wyłapanie wszystkich uciekających, złapany staje w bardzo wysokim podporze przodem , aby go uwolnić trzeba przejść pod nim kozłując piłkę
S szybkość
S: koord wzr -ruch
berek ma szarfę
Ćw. kształtujące:
· RR : Z postawy w lekkim rozkroku podania piłki sprzed klatki piersiowej 20
· Pł. strz. w przód : Turlanie piłki do partnera przez skłon, turlanie, przyjęcie, wyprost itd. 12.
· NN : przepychanie piłki wsadzonej między klatki piersiowe ćw.
· Czołowa: trzymając piłkę nad głową podanie przez skłon boczny, po pięć razy i w tył zwrot
· Równoważne : -Podanie pułki przez wagę, lub półwagę
· Brzucha : z leżenie tyłem scyzoryki z odbiorem i podaniem piłki
· Strzałkowa w tył : z stania naprzeciwko siebie w lekkim rozkroku , podanie przez rzut tyłem pod nogami
· Pł. poprzeczna : Rozkrok, ugięte w st. łokciowych - podania piłki
· W podskokach: Odebranie piłki w locie , a następnie wyskok i oddanie jej partnerowi
· W podporach : Przetaczanie piłki z odległości 6 m od partnera do partnera
Zabawy w nauczaniu przyjmowania prawidłowej pozycji i wytrzymania w niej, poruszania się : (w parach)
1. Traf w piłkę : w niskich pozycjach ćw. starają się sobie nawzajem trafić w piętę - do trzech trafień
2. Cięń atakującego. wszeregach naprzeciwko siebie - każdy ma swojego partnera , jedni to atakujący i drudzy jako obrońcy mają naśladować ich ruchy Prowadzący stojąc za plecami obrońców pokazuje co mają robić atakujący
3. Chroń podudzie : w tym samym ustawieniu obrońcy mają jedną nogę postawną która nie może się oderwać , a atakujący mają za zadanie dotknąć podudzie obrońcy
S: szybkość,
K W-R
Chwyty i rzuty piłki :
1. złap piłkę : w kole, zawodnik tzrymający piłkę podrzuca ją do góry i w tym samym momencie krzyczy numer zawodnika który ma ją złapać
2. Szybko i dokładnie: w kole, podania piłki w sposub uniemożliwiający jej dotknięcie przez przeciwnika (zawodnika w śrosku koła), gra do 21 podań , potem zawodnik w środku wykonuje 15 pompek
3. Berek z podaniem piłki : 1b/ 7z 1p/b, ćw. podają sobie pike do koszykówki, posiadający piłkę nie może zostać złapany.
4. Wyścig : dwie drużyny, jedna tworzy dwa szeregi na środku boiska - druga będzie biegała dookoła niej, kozłując piłkę, w pierwszej natomiast podają sobie piłkę w wyskoku (podanie zaliczone jest tylko wtedy gdy piłka została złapana w powietrzu i rzucona w powietrzu)
Wyścig 2 : jw. tylko podania mają być wykonywane w wyskoku, jeżeli ktoś nie zdąży jej oddać podanie się nie liczy .
S: refleks, szybkość
D: podania
szybkośc
D: rzut z wyskoku,
rzut w wyskoku
szybkość
Kozłowanie
1. Król kozłowania - każdy kozłuje piłkę i stara się wybić ją innym - wygrywa ten kto nie stracił nigdy piłki, jeżeli nmie matakiego , to ten kto ma najlepszy stosynek wybić do straceń
S: K W-R
Rzuty do kosza :
1. Król strzelców : gra do 10 koszy rzucając po kolei
2. Szybki strzelec : 6 piłek przy tablicy, 30 sec na jak największą liczbę rzutów
3. Kto szybciej rzuci do dwóch koszy - turniej: dobiegnięcie do piłki rzut do kosza, dobiegnięcie do drugiej i rzut w wyskoku.
D: rzut do kosz
S: szybkość i K W-R
Poruszanie się w ataku i obronie:
1. Walka o piłkę : po rzucie wolnym w stronę dalszego kosza dwaj zawodnicy startują do piłki, walczą o nią - zbywca piłka ma za zadanie rzucić kosz, a zawodnik bez piłki uniemożliwić mu to, za dwutak 3 pk. za rzut z miejsca 2
2. Walka o piłkę 2 : prowadzący rzuca piłkę o tablicę wołając numer, a ćw. ustawieni w szeregach i ponumerowani startują do piłki
D: gry w ataku i obronie, rzutu z biegu
D: walki o piłkę
Ćw. formie fragmentów gry:
2x2, 3x2, 2x3 z e ścięciem, obiegnięciem
S: taktyki ataku i obrony
Gra właściwa
III
Ćw. uspokajające
Wolne rzuty do kosza
Zbiórka, omówienie, pożegnanie.
mapmapek