Wykonywanie pomiarów temperatury, parowania oraz wilgotności powietrza.pdf

(2373 KB) Pobierz
Technik_meteorolog_311[23]_Z1_02_u
MINISTERSTWO EDUKACJI
NARODOWEJ
Jolanta Odzimek
Wykonywanie pomiarów temperatury, parowania
oraz wilgotności powietrza 311[23].Z1.02
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
430760153.005.png 430760153.006.png 430760153.007.png 430760153.008.png
Recenzenci:
mgr Janina Rudzińska
dr inŜ.Magdalena Stawarz
Opracowanie redakcyjne:
mgr inŜ. Jolanta Odzimek
Konsultacja:
mgr inŜ. Andrzej Kacperczyk
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[23].Z1.02.
„Wykonywanie pomiarów temperatury, parowania oraz wilgotności powietrza”, zawartego
w modułowym programie nauczania dla zawodu technik meteorolog 311[23].
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2007
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
430760153.001.png
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Polska sieć meteorologiczna. Stacje meteorologiczne
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
16
4.1.3. Ćwiczenia
17
4.1.4. Sprawdzian postępów
18
4.2. Temperatura
19
4.2.1. Materiał nauczania
19
4.2.2. Pytania sprawdzające
30
4.2.4. Sprawdzian postępów
30
4.3. Parowanie
34
4.3.1. Materiał nauczania
34
4.3.2. Pytania sprawdzające
42
4.3.3. Ćwiczenia
42
4.3.4. Sprawdzian postępów
44
4.4. Wilgotność powietrza
45
4.4.1. Materiał nauczania
45
4.4.2. Pytania sprawdzające
50
4.4.3. Ćwiczenia
50
4.4.4. Sprawdzian postępów
52
5. Sprawdzian osiągnięć
53
6. Literatura
58
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.2.3. Ćwiczenia
33
430760153.002.png
1. WPROWADZENIE
Poradnik ten będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o pomiarach temperatury,
parowania i wilgotności.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstępne – wykaz umiejętności, jakie powinieneś opanowane, abyś bez
problemów mógł korzystać z poradnika,
cele kształcenia – wykaz umiejętności, jakie będziesz mógł kształtować podczas pracy
z poradnikiem,
materiał nauczania – wiadomości teoretyczne niezbędne do opanowania treści jednostki
modułowej,
zestaw pytań, abyś mógł sprawdzić, czy juŜ opanowałeś określone treści kształcenia,
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz kształtować
umiejętności praktyczne,
sprawdzian postępów,
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań. Zaliczenie testu potwierdzi
opanowanie treści kształcenia z zakresu całej jednostki modułowej,
literaturę uzupełniającą.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
430760153.003.png
311[23].Z1
Obserwacje i pomiary meteorologiczne
311[23].Z1.01
Wykonywanie
pomiarów
promieniowania
słonecznego oraz
usłonecznienia
311[23].Z1.02
Wykonywanie
pomiarów
temperatury,
parowania oraz
wilgotności
powietrza
311[23].Z1.03
Wykonywanie
pomiarów ruchu mas
powietrza
311[23].Z1.04
Wykonywanie
pomiarów opadów
atmosferycznych
Schemat układu jednostek modułowych
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
430760153.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin