17.09.08-Scenariusz zajęć dla klasy II-Dodawanie i odejmowanie do 20.doc

(34 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć dla klasy II

Scenariusz zajęć dla klasy II

 

Data: 17.09.2008

Prowadzący: Liszka Katarzyna

 

 

KRĄG TEMATYCZNY:

Świat w różnych porach roku

TEMAT DNIA:

              Obliczenia w zakresie 20 – działania na osi liczbowej, rozwiązywanie zadań tekstowych; proste obliczenia kalendarzowe.

 

CEL OGÓLNY:

§         Utrwalenie wiadomości w zakresie dodawania i odejmowania do 20.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń zna:

·         kolejność liczb w zakresie 20.,

·         zasady poszczególnych zabaw

Uczeń potrafi:

·         dodawać i odejmować liczby w zakresie 20.,

·         wykorzystywać umiejętności matematyczne w grach i zabawach,

·         uczestniczyć w grach i zabawach matematycznych,

·         udzielać poprawnych odpowiedzi,

·         wykonywać proste obliczenia kalendarzowe

 

METODY:

·         słowna: pogadanka

·         praktyczno-ćwiczeniowa

 

FORMY ORGANIZACYJNE:

·         indywidualna-jednolita

·         zbiorowa

 

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

·         kartoniki z liczbami, liczmany,

·         oś liczbowa, kalendarz,

·         wazon,

·         sztuczne kwiaty,

·         zeszyt ćwiczeń

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Zabawa matematyczna „Układanka”

Oblicz działanie. Po czym uporządkuj liczb od najmniejszej do największej i odczytaj hasło.

J  5 – 4 =

Ń  10 + 10 =

S  20 – 11 =

E  3 + 3 =

E  19 – 4 =

I  7 + 5 =

 

2.      Zabawa „Żywe liczby”

Każde dziecko otrzymuje karteczkę z liczbą. Czworo dzieci wychodzi na środek i prowadzi ze sobą rozmowę np. „Jestem liczbą 5, jestem od Ciebie większy o 4”. Nauczyciel w razie potrzeby zadaje pytania pomocnicze.

3.      Rozmowa na temat kalendarza

§         Ile miesięcy jest w roku?

§         Ile dnia liczy wrzesień?

4.      Zadania „Kalendarz”

Na konkretnej dacie ustawiamy „okienko”. Zadaniem dziecka jest odczytać poprawnie datę. Prowadzący pyta kolejne dziecko „Jaka data będzie np. za 5 dni?” I tak kilka razy.

5.      Rozwiązywanie zadań z zeszytu ćwiczeń

§         Pierwsze zadanie polega na wskazaniu konkretnej daty, w której Agatka gdzieś wyszła

§         W drugim należy rozwiązań zadania na osi liczbowej

6.      Zabawa ruchowa „Pociąg”

Dzieci stoją z kartonikami na których wypisana jest dana data. Tworzą pociąg, którego lokomotywą będzie dziecko z największą liczbą. Pozostałe wagony to dzieci z kartonikami, na których zapisane liczby ustawione są w porządku malejącym. Następnie zmieniamy dzieciom kartoniki tak, aby powstały nowe pociągi. Przed wyruszeniem jedno dziecko sprawdza czy wszystkie wagony są prawidłowo ustawione. Pociąg po jednym okrążeniu klasy staje i powtarzamy zabawę.

7.      Rozwiązywanie zadań tekstowych

a)uczniowie wyliczają ile dalii zostało mamie

b)dzieci liczą ile gruszek pozostało

8 Dodawanie w zakresie drugiej dziesiątki.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin