do wydruku.docx

(29 KB) Pobierz

OCENA OPISOWA

pierwsze półrocze roku szkolnego ....

Imię i nazwisko :

Klasa III...

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Czytanie

-czyta: płynnie, poprawnie, wyraziście, zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje, z odpowiednią intonacją,  
dobrym tempie, ze zwróceniem uwagi na interpunkcję

-popełnia błędy przy czytaniu: opuszcza, dodaje, przestawia, zniekształca głoski, sylaby, wyrazy

-rozumie głośno czytany tekst, rozumie tekst czytany po cichu, ma trudności ze zrozumieniem czytanego tekstu

-czyta z ustaleniem podtekstu

- chętnie czyta lektury

Wypowiedzi ustne

-wypowiada się chętnie, niechętnie: wyrazami, krótkimi zdaniami, w uporządkowanej formie na określony temat,
stosuje wypowiedzi wielozdaniowe

-wypowiedzi cechuje : logiczność, poprawność gramatyczna, bogaty (ubogi) zasób słownictwa, oryginalność,
umiejętność selekcji, niespójność

Pisanie

-(nie) prawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy, stosuje prawidłowy kształt pisma, pisze niekształtnie,

-( nie) przestrzega poprawności ortograficznej opracowanego słownictwa

- przepisuje poprawnie, myli się przy przepisywaniu

-(nie)potrafi samodzielnie zapisać swoje wypowiedzi, napisać opowiadanie, zredagować opis

- pisząc ze słuchu stara się przestrzegać poprawności ortograficznej, pamięta o interpunkcji, przestawia litery, myli litery o podobnym kształcie, zapomina o wielkiej literze, (nie) przestrzega poprawności ortograficznej

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Sprawność rachunkowa

-dodaje w zakresie 100 : sprawnie, wystarczająco, ma jeszcze kłopoty

-odejmuje w zakresie 100: sprawnie, wystarczająco, ma problemy

-dodaje w zakresie 1000: sprawnie, wystarczająco, ma jeszcze kłopoty

-mnoży w zakresie 30: biegle, wystarczająco, słabo

-mnoży w zakresie 100: biegle, wystarczająco, słabo

-dzieli w zakresie 30 : sprawnie, wystarczająco, ma problemy

-dzieli w zakresie 100 : sprawnie, wystarczająco, ma problemy

-dodaje sposobem pisemnym:

bez przekroczenia progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopoty
z przekroczeniem progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopot

-odejmuje sposobem pisemnym:

bez przekroczenia progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopoty
z przekroczeniem progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopoty

Zadania tekstowe

-rozwiązuje proste zadania tekstowe samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma duże problemy

-rozwiązuje złożone zadania tekstowe: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma duże problemy

Umiejętności praktyczne

-  posiada praktyczną znajomość prostopadłości i równoległości
zna się na kalendarzu-doskonale, wystarczająco, ma problemy

 

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

-posiada wiedzę o otaczającym środowisku : rozległą, ogólną, wycinkową

-umie obserwować, analizować, opisywać, wyjaśniać zjawiska przyrodnicze

-potrafi rozpoznać i nazwać 2-3 gatunki roślin uprawnych

-zna potrzebne przepisy ruchu drogowego , stara się ich przestrzegać

-zna warunki wpływające na wzrost i rozwój roślin

-rozróżnia warstwy lasu

EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA

-potrafi wyróżnić i posłużyć się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego

-umie organizować warsztat pracy

-poszukuje oryginalnych rozwiązań

-prace wykonuje: starannie, niestarannie; wkłada w nie dużo( mało) wysiłku , zaangażowania i serca

UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE

-uczestniczy w grach i zabawach zespołowych : chętnie, niezbyt chętnie, unika uczestnictwa

-ćwiczenia gimnastyczne wykonuje: .sprawnie, wystarczająco ,słabo

-w czasie zajęć przejawia zaangażowanie : ogromne, duże, średnie, nikłe

-strój gimnastyczny: ma zawsze, sporadycznie o nim zapomina, najczęściej go nie posiada

EDUKACJA MUZYCZNA

poznane piosenki śpiewa: bardzo chętnie, chętnie, raczej niechętnie

zna wartości nut: doskonale, wystarczająco, ma kłopoty                   .............................

- na zajęciach pracuje: z wielkim zapałem, z średnim zaangażowaniem,      podpis nauczyciela
raczej niechętnie

RELIGIA

podpis nauczyciela

JĘZYK ANGIELSKI

podpis nauczyciela

Informacje o uczniu na podstawie obserwacji nauczyciela

Stosunek do obowiązków szkolnych:

Przychodzi do szkoły : zawsze przygotowany, czasami nieprzygotowany, zwykle nieprzygotowany.
Obowiązki i zadania podejmuje : chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje.
Obowiązki i zadania wykonuje : dokładnie, niedokładnie, samodzielnie, oczekuje pomocy, szybko kończy pracę,
pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, często nie kończy rozpoczętej pracy.
Obowiązki dyżurnego spełnia : wzorowo, sumiennie, niesumiennie.
Praca na lekcji:

Jest zawsze aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na skierowane do niego pytania, często nie odpowiada na
zadane pytania, jest bierny, posiada umiejętność koncentracji, ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza w
prowadzeniu lekcji- czasami, często ( rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, zajmuje się różnymi rzeczami nie
związanymi z lekcją, porusza zagadnienia nie związane z tematem zajęć ).
Stosunek do kolegów:

Łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi, ma kłopoty z zawieraniem znajomości, jest wyobcowany.
Jest koleżeński, serdeczny, uczynny, używa zwrotów grzecznościowych. Bywa zaczepny, agresywny,
niekoleżeński, zamknięty w sobie, często się obraża. Używa wulgaryzmów.
Zachowanie w czasie przerw :

W czasie przerw przestrzega zasad bezpieczeństwa : zawsze, najczęściej nie, czasami o nich zapomina; biega,
często nie reaguje na uwagi nauczyciela. Podczas wycieczek, wyjść (nie) zachowuje się według ustalonych reguł,
(nie) słucha nauczyciela.

Data              Podpis wychowawcy              Podpis rodzica

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZWÓJ SPOŁECZNO – MORALNY

Zachowanie:

Ø       w relacji z rówieśnikami: przeszkadza innym, unika kontaktu, włącza się do zabawy, łatwo nawiązuje kontakt, jest organizatorem zabaw, lub przewodniczyć, wykazuje umiejętność współpracy;

Ø       w relacji z nauczycielami: unika/ łatwo nawiązuje kontakt, zadaje pytania, chętnie opowiada o swoich doświadczeniach, inicjuje kontakt z nauczycielem;

Ø       koleżeński, opiekuńczy, towarzyski, ufny, pogodny, otwarty, wesoły, nieśmiały, zamknięty w sobie;

Ø       przestrzega umów i norm społecznych /ma trudności/ nie przestrzega;

Ø       jest zaradny i samodzielny w różnych sytuacjach/ oczekuje pomocy i wsparcia ze strony innych;

Ø       preferuje pracę indywidualną/ zbiorową;

Ø       wykazuje dużą kulturę osobistą;

Ø       panuje nad własnymi emocjami;

Ø       potrafi dokonać samooceny;

Ø       wie jak zachować się w szkole i jakie są obowiązki ucznia;

Ø       dba o bezpieczeństwo swoje oraz innych w szkole i w drodze do niej.

ROZWÓJ POZNAWCZY

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Mówienie:

Ø       wypowiada się pojedynczymi wyrazami, zwrotami, równoważnikami zdań, zdaniami pojedynczymi, złożonymi;

Ø       posiada bogate słownictwo;

Ø       popełnia często/ sporadycznie błędy językowe;

Ø       słucha i rozumie wypowiedzi;

Ø       odpowiada na pytania i zadaje je;

Ø       odpowiada o zdarzeniach, zjawiskach, treści wysłuchanych i przeczytanych utworów;

Ø       stosuje elementy dyskusji, dobiera argumenty do obrony swojego zdania;

Ø       wypowiada się samorzutnie na wiele tematów;

Ø       tworzy własne opowiadania – modyfikuje znane;

Ø       zna i stosuje poznane części mowy;

Ø       mówi: swobodnie, ciekawie, z ekspresją, barwnie, w uporządkowanej formie;

Ø       wypowiada się chętnie /niechętnie/ zachęcony przez nauczyciela.

Czytanie:

Ø       czyta głosując, sylabizując, pełnymi wyrazami/ zdaniami;

Ø       czyta głośno/ cicho ze zrozumieniem;

Ø       oddaje treść czytanego utworu różnymi środkami wyrazu;

Ø       czyta krótkie/ długie teksty;

Ø       płynnie, poprawnie, wyraziście, z podziałem na role;

Ø       prowadzi rozmowę na temat przeczytanego utworu, opowiada fragmenty, zdaje z niego sprawę;

Ø       ustala kolejność zdarzeń w opowiadaniu i ich wzajemne zależności;

Ø       wyróżnia opis, opowiadanie, dialog;

Ø       dobiera podpisy do ilustracji;

Ø       samodzielnie wyszukuje informacje z różnych źródeł.

Pisanie:

Ø       odwzorowuje litery, łączy je poprawnie/ błędnie w wyrazy;

Ø       przepisuje poprawnie wyrazy, zdania, teksty;

Ø       zapisuje samodzielnie układane zdania;

Ø       pisze wielozdaniowe teksty;

Ø       pisze czytelnie, estetycznie, wyraziście;

Ø       pisze wolno, z trudem, we właściwym tempie, płynnie;

Ø       pisze krótkie opowiadania, opisy przedmiotów, ludzi, swobodne teksty;

Ø       zapisuje dialogi, pisze sprawozdania, redaguje list;

Ø       dba o poprawność ortograficzną.

EDUKACJA PRZYRODNICZA

Ø       rozpoznaje rośliny i zwierzęta w najbliższym otoczeniu;

Ø       zna czynniki warunkujące rozwój roślin;

Ø       potrafi opisać warunki życia niektórych zwierząt;

Ø       dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku i ich wzajemne uwarunkowania;

Ø       rozumie konieczność ochrony środowiska;

Ø       określa cechy krajobrazu, charakteryzuje go;

Ø       potrafi podać przykład zależności pokarmowych;

Ø       wie, na czym polega krążenie wody w przyrodzie;

Ø       zna kierunki świata;

Ø       posługuje się mapą.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Ø       przelicza elementy, potrafi wskazać ich kolejność;

Ø       porównuje wartości liczbowe;

Ø       dodaje/odejmuje/mnoży/dzieli w zakresie..., na konkretach, pisemnie, w pamięci, biegle, płynnie, wolno, popełnia błędy;

Ø       umie znaleźć szukaną wielkość dowolnym sposobem;

Ø       zna rolę nawiasu w obliczeniach;

Ø       stosuje umowy dotyczące kolejności wykonywania działań;

Ø       zapisuje operacje przy pomocy symboli matematycznych;

Ø       rozumie konwencję zadania tekstowego, umie krótko zapisać jego treść;

Ø       samodzielnie/ z pomocą rozwiązuje proste zadania tekstowe;

Ø       stosuje różne sposoby rozwiązywania zadań;

Ø       układa proste zadania/ przekształca je do warunków/ rozbudowuje;

Ø       umie ułożyć równanie do warunków zadania;

Ø       oblicza obwód trójkąta, prostokąta, kwadratu dowolnym sposobem;

Ø       wykorzystuje praktycznie umiejętności dotyczące jednostek miar, obliczeń zegarowych i kalendarzowych.

EDUKACJA ARTYSTYCZNA

Ø       potrafi wykonać pracę plastyczną na dowolny temat;

Ø       potrafi przedstawić środkami plastycznymi ciekawy układ kompozycyjny;

Ø       zna barwy podstawowe i pochodne, zimne i ciepłe;

Ø       zna niektóre techniki malarskie i potrafi się nimi posłużyć;

Ø       potrafi zaśpiewać kilka piosenek;

Ø       tworzy proste rytmy i melodie;

Ø       rozróżnia brzmienie niektórych instrumentów;

Ø       umie zilustrować treść piosenki;

Ø       określa nastrój i charakter słuchanego utworu;

Ø       jego artystyczne wytwory są: przemyślane, oryginalne, poprawne pod względem formy, kompozycji, staranne, dokładne.

EDUKACJA RUCHOWO - ZDROWOTNA

Ø       wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne, starannie, prawidłowo;

Ø       potrafi wykonać ćwiczenia korygujące postawę ciała;

Ø       stopniuje wysiłek podczas ćwiczeń, stosuje przepisy poznanych gier i zabaw ruchowych;

Ø       uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych, grach zespołowych;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin