OCENA OPISOWA
pierwsze półrocze roku szkolnego ....
Imię i nazwisko :
Klasa III...
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Czytanie
-czyta: płynnie, poprawnie, wyraziście, zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje, z odpowiednią intonacją, dobrym tempie, ze zwróceniem uwagi na interpunkcję
-popełnia błędy przy czytaniu: opuszcza, dodaje, przestawia, zniekształca głoski, sylaby, wyrazy
-rozumie głośno czytany tekst, rozumie tekst czytany po cichu, ma trudności ze zrozumieniem czytanego tekstu
-czyta z ustaleniem podtekstu
- chętnie czyta lektury
Wypowiedzi ustne
-wypowiada się chętnie, niechętnie: wyrazami, krótkimi zdaniami, w uporządkowanej formie na określony temat,stosuje wypowiedzi wielozdaniowe
-wypowiedzi cechuje : logiczność, poprawność gramatyczna, bogaty (ubogi) zasób słownictwa, oryginalność,umiejętność selekcji, niespójność
Pisanie
-(nie) prawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy, stosuje prawidłowy kształt pisma, pisze niekształtnie,
-( nie) przestrzega poprawności ortograficznej opracowanego słownictwa
- przepisuje poprawnie, myli się przy przepisywaniu
-(nie)potrafi samodzielnie zapisać swoje wypowiedzi, napisać opowiadanie, zredagować opis
- pisząc ze słuchu stara się przestrzegać poprawności ortograficznej, pamięta o interpunkcji, przestawia litery, myli litery o podobnym kształcie, zapomina o wielkiej literze, (nie) przestrzega poprawności ortograficznej
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Sprawność rachunkowa
-dodaje w zakresie 100 : sprawnie, wystarczająco, ma jeszcze kłopoty
-odejmuje w zakresie 100: sprawnie, wystarczająco, ma problemy
-dodaje w zakresie 1000: sprawnie, wystarczająco, ma jeszcze kłopoty
-mnoży w zakresie 30: biegle, wystarczająco, słabo
-mnoży w zakresie 100: biegle, wystarczająco, słabo
-dzieli w zakresie 30 : sprawnie, wystarczająco, ma problemy
-dzieli w zakresie 100 : sprawnie, wystarczająco, ma problemy
-dodaje sposobem pisemnym:
bez przekroczenia progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopotyz przekroczeniem progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopot
-odejmuje sposobem pisemnym:
bez przekroczenia progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopotyz przekroczeniem progu dziesiątkowego: sprawnie, wystarczająco, ma kłopoty
Zadania tekstowe
-rozwiązuje proste zadania tekstowe samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma duże problemy
-rozwiązuje złożone zadania tekstowe: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, ma duże problemy
Umiejętności praktyczne
- posiada praktyczną znajomość prostopadłości i równoległościzna się na kalendarzu-doskonale, wystarczająco, ma problemy
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA
-posiada wiedzę o otaczającym środowisku : rozległą, ogólną, wycinkową
-umie obserwować, analizować, opisywać, wyjaśniać zjawiska przyrodnicze
-potrafi rozpoznać i nazwać 2-3 gatunki roślin uprawnych
-zna potrzebne przepisy ruchu drogowego , stara się ich przestrzegać
-zna warunki wpływające na wzrost i rozwój roślin
-rozróżnia warstwy lasu
EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA
-potrafi wyróżnić i posłużyć się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego
-umie organizować warsztat pracy
-poszukuje oryginalnych rozwiązań
-prace wykonuje: starannie, niestarannie; wkłada w nie dużo( mało) wysiłku , zaangażowania i serca
UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE
-uczestniczy w grach i zabawach zespołowych : chętnie, niezbyt chętnie, unika uczestnictwa
-ćwiczenia gimnastyczne wykonuje: .sprawnie, wystarczająco ,słabo
-w czasie zajęć przejawia zaangażowanie : ogromne, duże, średnie, nikłe
-strój gimnastyczny: ma zawsze, sporadycznie o nim zapomina, najczęściej go nie posiada
EDUKACJA MUZYCZNA
poznane piosenki śpiewa: bardzo chętnie, chętnie, raczej niechętnie
zna wartości nut: doskonale, wystarczająco, ma kłopoty .............................
- na zajęciach pracuje: z wielkim zapałem, z średnim zaangażowaniem, podpis nauczycielaraczej niechętnie
RELIGIA
podpis nauczyciela
JĘZYK ANGIELSKI
Informacje o uczniu na podstawie obserwacji nauczyciela
Stosunek do obowiązków szkolnych:
Przychodzi do szkoły : zawsze przygotowany, czasami nieprzygotowany, zwykle nieprzygotowany.Obowiązki i zadania podejmuje : chętnie, niezbyt chętnie, niechętnie, nie podejmuje.Obowiązki i zadania wykonuje : dokładnie, niedokładnie, samodzielnie, oczekuje pomocy, szybko kończy pracę,pracuje w dobrym tempie, pracuje wolno, często nie kończy rozpoczętej pracy.Obowiązki dyżurnego spełnia : wzorowo, sumiennie, niesumiennie.Praca na lekcji:
Jest zawsze aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na skierowane do niego pytania, często nie odpowiada nazadane pytania, jest bierny, posiada umiejętność koncentracji, ma kłopoty z koncentracją, przeszkadza wprowadzeniu lekcji- czasami, często ( rozmawia, kręci się, chodzi po klasie, zajmuje się różnymi rzeczami niezwiązanymi z lekcją, porusza zagadnienia nie związane z tematem zajęć ).Stosunek do kolegów:
Łatwo nawiązuje kontakt z innymi dziećmi, ma kłopoty z zawieraniem znajomości, jest wyobcowany.Jest koleżeński, serdeczny, uczynny, używa zwrotów grzecznościowych. Bywa zaczepny, agresywny,niekoleżeński, zamknięty w sobie, często się obraża. Używa wulgaryzmów.Zachowanie w czasie przerw :
W czasie przerw przestrzega zasad bezpieczeństwa : zawsze, najczęściej nie, czasami o nich zapomina; biega,często nie reaguje na uwagi nauczyciela. Podczas wycieczek, wyjść (nie) zachowuje się według ustalonych reguł,(nie) słucha nauczyciela.
Data Podpis wychowawcy Podpis rodzica
ROZWÓJ SPOŁECZNO – MORALNY
Zachowanie:
Ø w relacji z rówieśnikami: przeszkadza innym, unika kontaktu, włącza się do zabawy, łatwo nawiązuje kontakt, jest organizatorem zabaw, lub przewodniczyć, wykazuje umiejętność współpracy;
Ø w relacji z nauczycielami: unika/ łatwo nawiązuje kontakt, zadaje pytania, chętnie opowiada o swoich doświadczeniach, inicjuje kontakt z nauczycielem;
Ø koleżeński, opiekuńczy, towarzyski, ufny, pogodny, otwarty, wesoły, nieśmiały, zamknięty w sobie;
Ø przestrzega umów i norm społecznych /ma trudności/ nie przestrzega;
Ø jest zaradny i samodzielny w różnych sytuacjach/ oczekuje pomocy i wsparcia ze strony innych;
Ø preferuje pracę indywidualną/ zbiorową;
Ø wykazuje dużą kulturę osobistą;
Ø panuje nad własnymi emocjami;
Ø potrafi dokonać samooceny;
Ø wie jak zachować się w szkole i jakie są obowiązki ucznia;
Ø dba o bezpieczeństwo swoje oraz innych w szkole i w drodze do niej.
ROZWÓJ POZNAWCZY
Mówienie:
Ø wypowiada się pojedynczymi wyrazami, zwrotami, równoważnikami zdań, zdaniami pojedynczymi, złożonymi;
Ø posiada bogate słownictwo;
Ø popełnia często/ sporadycznie błędy językowe;
Ø słucha i rozumie wypowiedzi;
Ø odpowiada na pytania i zadaje je;
Ø odpowiada o zdarzeniach, zjawiskach, treści wysłuchanych i przeczytanych utworów;
Ø stosuje elementy dyskusji, dobiera argumenty do obrony swojego zdania;
Ø wypowiada się samorzutnie na wiele tematów;
Ø tworzy własne opowiadania – modyfikuje znane;
Ø zna i stosuje poznane części mowy;
Ø mówi: swobodnie, ciekawie, z ekspresją, barwnie, w uporządkowanej formie;
Ø wypowiada się chętnie /niechętnie/ zachęcony przez nauczyciela.
Czytanie:
Ø czyta głosując, sylabizując, pełnymi wyrazami/ zdaniami;
Ø czyta głośno/ cicho ze zrozumieniem;
Ø oddaje treść czytanego utworu różnymi środkami wyrazu;
Ø czyta krótkie/ długie teksty;
Ø płynnie, poprawnie, wyraziście, z podziałem na role;
Ø prowadzi rozmowę na temat przeczytanego utworu, opowiada fragmenty, zdaje z niego sprawę;
Ø ustala kolejność zdarzeń w opowiadaniu i ich wzajemne zależności;
Ø wyróżnia opis, opowiadanie, dialog;
Ø dobiera podpisy do ilustracji;
Ø samodzielnie wyszukuje informacje z różnych źródeł.
Pisanie:
Ø odwzorowuje litery, łączy je poprawnie/ błędnie w wyrazy;
Ø przepisuje poprawnie wyrazy, zdania, teksty;
Ø zapisuje samodzielnie układane zdania;
Ø pisze wielozdaniowe teksty;
Ø pisze czytelnie, estetycznie, wyraziście;
Ø pisze wolno, z trudem, we właściwym tempie, płynnie;
Ø pisze krótkie opowiadania, opisy przedmiotów, ludzi, swobodne teksty;
Ø zapisuje dialogi, pisze sprawozdania, redaguje list;
Ø dba o poprawność ortograficzną.
EDUKACJA PRZYRODNICZA
Ø rozpoznaje rośliny i zwierzęta w najbliższym otoczeniu;
Ø zna czynniki warunkujące rozwój roślin;
Ø potrafi opisać warunki życia niektórych zwierząt;
Ø dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku i ich wzajemne uwarunkowania;
Ø rozumie konieczność ochrony środowiska;
Ø określa cechy krajobrazu, charakteryzuje go;
Ø potrafi podać przykład zależności pokarmowych;
Ø wie, na czym polega krążenie wody w przyrodzie;
Ø zna kierunki świata;
Ø posługuje się mapą.
Ø przelicza elementy, potrafi wskazać ich kolejność;
Ø porównuje wartości liczbowe;
Ø dodaje/odejmuje/mnoży/dzieli w zakresie..., na konkretach, pisemnie, w pamięci, biegle, płynnie, wolno, popełnia błędy;
Ø umie znaleźć szukaną wielkość dowolnym sposobem;
Ø zna rolę nawiasu w obliczeniach;
Ø stosuje umowy dotyczące kolejności wykonywania działań;
Ø zapisuje operacje przy pomocy symboli matematycznych;
Ø rozumie konwencję zadania tekstowego, umie krótko zapisać jego treść;
Ø samodzielnie/ z pomocą rozwiązuje proste zadania tekstowe;
Ø stosuje różne sposoby rozwiązywania zadań;
Ø układa proste zadania/ przekształca je do warunków/ rozbudowuje;
Ø umie ułożyć równanie do warunków zadania;
Ø oblicza obwód trójkąta, prostokąta, kwadratu dowolnym sposobem;
Ø wykorzystuje praktycznie umiejętności dotyczące jednostek miar, obliczeń zegarowych i kalendarzowych.
EDUKACJA ARTYSTYCZNA
Ø potrafi wykonać pracę plastyczną na dowolny temat;
Ø potrafi przedstawić środkami plastycznymi ciekawy układ kompozycyjny;
Ø zna barwy podstawowe i pochodne, zimne i ciepłe;
Ø zna niektóre techniki malarskie i potrafi się nimi posłużyć;
Ø potrafi zaśpiewać kilka piosenek;
Ø tworzy proste rytmy i melodie;
Ø rozróżnia brzmienie niektórych instrumentów;
Ø umie zilustrować treść piosenki;
Ø określa nastrój i charakter słuchanego utworu;
Ø jego artystyczne wytwory są: przemyślane, oryginalne, poprawne pod względem formy, kompozycji, staranne, dokładne.
EDUKACJA RUCHOWO - ZDROWOTNA
Ø wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne, starannie, prawidłowo;
Ø potrafi wykonać ćwiczenia korygujące postawę ciała;
Ø stopniuje wysiłek podczas ćwiczeń, stosuje przepisy poznanych gier i zabaw ruchowych;
Ø uczestniczy w zabawach rytmiczno-tanecznych, grach zespołowych;
...
karolkalap22