Anna Warszawa, 10 .12.2009 r.
Scenariusz zajęć dla grupy II „Biedroneczki”
WĘDRÓWKA ZIMY na podstawie wiersza J. Boratyńskiego
Cele ogólne:
· wzbogacanie czynnego słownictwa,
· poznanie wyglądu i środowiska życia zwierząt,
· zapoznanie ze znaczeniem ochrony przyrody, pomaganiem zwierzętom i ptakom w okresie zimy,
· nabywanie własnej interpretacji utworu jako formy teatralnej,
· uwrażliwianie na piękno zimy.
Cele szczegółowe:
Uczeń
· wymieni kilka nazw określających zimę,
· powie jak należy dbać o zwierzęta zimą,
· zaśpiewa piosenkę,
· pozbywa się lęku przed wyrażaniem własnego zdania.
Metody:
· słowna – rozmowa
· oglądowa – pokaz multimedialny, prezentacja
· działań praktycznych.
Forma pracy:
· indywidualna
· zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
· zdjęcia zimy,
· wiersz „Wędrówka zimy” J. Boratyńskiego,
· kolorowy karton,
· pasta do zębów.
Przebieg zajęć:
· nauczycielka gromadzi dzieci wokół siebie na dywanie,
· nauczyciel odczytuje tekst utworu,
· nauczyciel zachęca dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat wiersza,
· dzieci tworzą własny wiersz pt.: „Zima”,
· praca plastyczna – malowanie przez dzieci Zimy pastą do zębów,
· na zakończenie zostaje odśpiewana piosenka pt.: „Zima biała” wraz z elementami ruchowymi.
kotek632