scenariusz na jubileusz skzoły.doc

(64 KB) Pobierz
WSTĘP

WSTĘP

Montaż poetycko-muzyczny został przygotowany z okazji jubileuszu 60-lecia

Liceum Ogólnokształcącego w Kamienicy Polskiej oraz III Zjazdu Absolwentów,

na który zostali zaproszeni wszyscy profesorowie uczący w tej szkole, przedstawiciele władz oświatowych i samorządowych oraz byli uczniowie.

Cele:

  • Rozwijanie i okazywanie szacunku dla dobra wspólnego i dokonań przeszłych pokoleń
  • Budzenie poczucia przynależności do środowiska lokalnego i społeczności szkolnej
  • Rozbudzanie więzi społecznych
  • Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa

w życiu publicznym.

W programie biorą udział recytatorzy, chór dziewcząt oraz pary taneczne.

Program prowadzi para konferansjerów.

 

SCENARIUSZ

1.                  Piosenka chóru ,,Upływa szybko życie”

 

2.                  Recytacja fragmentu wiersza L. Staffa,,Znad ciemnej rzeki”

 

Rec. I:

Znad ciemnej rzeki wiatr przylata

I mglistych wspomnień woń przynosi.

Pamięć maluje przeszłe lata,

Jak raj anielski dawni Włosi.

 

Rec. II:

Bo coś w szaleństwach jest młodości,

Wśród lotu, wichru, skrzydeł szumu,

Co jest mądrzejsze od mądrości

I rozumniejsze od rozumu.

 

3.                  Konferansjer I:

 

,,Upływa szybko życie jak potok płynie czas…”, tak brzmią słowa jednej

ze znanych piosenek i rzeczywiście trudno uwierzyć ze liceum, do którego obecnie uczęszczamy, w którym edukację zdobywali nasi dziadkowie, rodzice i starsze rodzeństwo świętuje dziś swój jubileusz 60-lecia.

Szkoła to miejsce, które nierozerwalnie kojarzy się uczniowi

z przyjaciółmi, pierwszymi porywami serca, radością sukcesów, goryczą porażek…

Powrót po latach do znajomych, bliskich sercu miejsc zawsze wzbudza wielkie emocje, przypomina wspólnie przeżyte chwile, wyciska łzy. Ten powrót

do wspomnień chcemy Państwu umilić strofami wierszy polskich poetów

i przebojami minionych epok.

 

4.                  Recytacja wiersza A. Oppmana,,Zaułki”

 

Rec.I:

Lubię was, stare mury, oplecione w bluszcze,

Mchem zielonym porosłe dachówki i cegły,

Opodal szara Wisła monotonnie pluszcze

I przez stęsknione oczy myśli wstecz wybiegły.

Jak cicho tu się żyło i jak błogo pewnie,

W tych ścianach, skąd gra echem mowa dawnych ludzi,

Dni płynęły, jak bajka o śpiącej królewnie,

Na którą wciąż się czeka, która wciąż się budzi.

Rec. II:

Lubię was krętych ulic korytarze,

Stare domy zaułków, szare i posępne,

Godziny na zamkowym bijące zegarze

I odwiecznych kościołów wieże wniebowstępne.

I choć tak po królewsku ubarwił się Rynek,

Wy zostańcie, jak teraz, w swojej mgle szarości,

Jak lat, które minęły, zmurszały wspominek,

Może smutny, lecz godny i czci i miłości.

5.                  Konferansjer II:

Był rok 1945 – 15 kwietnia.

Gdy rozpoczynała się nauka w tej szkole, cichły wystrzały armatnich kul. Naród

po zakończeniu II wojny światowej z wielkim entuzjazmem przystąpił do odbudowy swojekraju.

 

6.                  Piosenka chóru ,,Sen o Warszawie”

 

7.                  Konferansjer I:

 

Wraz z odbudową kraju ,,kwitła przyjaźń” z naszym wschodnim sąsiadem, który pomagał nam urządzić się w Polsce Ludowej. Z wielką gorliwością uczono

w szkołach języka rosyjskiego, śpiewano nawet rosyjskie piosenki.

 

8.                  Piosenka chóru ,,Zawsze niech będzie słońce” w języku rosyjskim.

 

9.                  Konferansjer II:

 

Priorytetowym zadaniem szkoły było zawsze zdobywanie wiedzy. Najpierw przy pomocy lampy naftowej, a później w dobie elektryczności przy użyciu kalkulatora, komputera, aż wreszcie Internetu, ale cel ciągle był ten sam: ,,Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga, łam czego rozum nie złamie”, bo jeżeli nie, to znów za rok matura…

 

10.             Piosenka chóru,,Znów za rok matura”

 

11.             Konferansjer I:

 

Podczas szkolnej nauki nie zabrakło nigdy czasu na wspólne wycieczki, biwaki, rajdy, które nie tylko służyły wypoczynkowi, ale uczyły obcowania z naturą i ukazywały piękno ojczystego kraju. Środki lokomocji były przeróżne: dwie nogi, fura, traktor aż wreszcie autokar z klimatyzacją czy samolot.

 

12.             Piosenka chóru ,,Jak dobrze nam zdobywać góry”

 

13.             Recytacja wiersza E. Brylla,,Gdzie są te łąki”

 

Rec. I:

Gdzie są te łąki cośmy brodzili

Gdzie są te ścieżki cośmy schodzili

Gdzie bukowiny cośmy zbłądzili

Gdzie ciemnogrzywy wiatr

Gdzie jest ten chłopak z jasną czupryną

który całował mnie pod buczyną

Gdzie cisza biała nad połoniną

Gdzie bujny zapach traw

Nie zapomnij o nas

Lesie, łąko, skało

Nie zapomnij o nas

Ptaku, drogo, trawo

Nie zapomnij o nas!

Rec. II:

Wodo biała wodo

Nie zapomnij o nas

O nie zapomnij nas

Powróć bujny wiatr

Powróć gorycz traw

Powróć wody chłodny cień

Powróć nocą sen

Powróć dobry dzień

Biała wodo daj nam znak

Rec. III:

Gdzie są te noce

Gdy sen przybiegał

Aby się łanić jak młody źrebak

Przez góry chmury z samego nieba

Pod nas rodzinny dom

Gdzie pokochanie serca całego

Gdzie całowanie do dnia białego

Gdzie nasze listy łzami pisane

Gdzie ciepło twych rąk?

14.             Konferansjer II:

 

Wspominając minione chwile, nie sposób zapomnieć o pierwszych porywach serca, wspólnych spacerach, wpatrywaniach się w gwiazdy, delikatnym dotyku rąk i ust, które na zawsze pozostaną w sercu.

 

15.             Recytacja wiersza A. Słonimskiego ,,Żal”

Gdy Cię spotkałem raz pierwszy

Mokre pachniały kasztany

Zbyt długo mi w oczy patrzałaś -

Ogromnie byłem zmieszany.

Pod mokre płaty gałęzi

Szedłem za Tobą w krok.

Serce me trzymał w uwięzi

Twój fiołkowy wzrok.

Dawno zużyte słowa

Wróciły do mnie znów

I zrozumiałem od nowa

Znaczenie prostych słów

I tak się jakoś stało,

Że bez tak pachniał - jak bez,

I słowo pachnieć - pachniało,

I łzy były pełne łez.

Tęsknota, słowo zużyte...

Otwarło mi swoją dal...

Jak różne są rzeczy ukryte

W króciutkim wyrazie: żal

1. Recytacja wiersza B. Leśmiana ,,Gdybym spotkał Cię znów”

Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,

Ale w innym sadzie, w innym lesie -

Może by inaczej zaszumiał nam las,

Wydłużony mgłami na bezkresie...

 

Może innych kwiatów wśród zieleni bruzd

Jęłyby się dłonie, dreszczem czynne -

Może by upadły z niedomyślnych ust

Jakieś inne słowa - jakieś inne...

 

Może by i słońce zniewoliło nas

Do spłonięcia duchem w róż kaskadzie,

Gdybym spotkał ciebie znowu pierwszy raz,

Ale w innym lesie, w innym sadzie...

16.             Piosenka chóru,,Tak bardzo się starałem”

 

17.             Konferansjer I:

Ulubiona formą spędzania wolnego czasu były wspólne zabawy, prywatki, na których nie brakowało największych przebojów odtwarzanych najpierw na adapterze marki bambino, później na magnetofonie szpulowym, kasetowym aż wreszcie przyszedł czas na CD. Na parkiecie królował jive, twist, rock`n`roll albo rock.

 

18.             Występ zespołu tanecznego – tańce latynoamerykańskie:

o                                             The Beatles “Twist and shout”

o                                             Bill Haley "Rock around the clock"

o                                             Afric Silone "Hafanana"

19.             Konferansjer II

 

W szkole działały zawsze różne koła zainteresowań. Jedni przygotowywali się do olimpiad przedmiotowych i zacięcie walczyli o wolny wstęp na wyższe uczelnie, inni w ciemni wywoływali zdjęcia tworzące historię tej szkoły, które dziś można oglądać w kronikach. Jednak największą popularnością wszech czasów cieszył się zespół muzyczny.

 

20.             Występ szkolnego zespołu muzycznego.

o                                             ,,Gdzie się podziały tamte prywatki”

o                                             ,,Dwudziestolatki”

o                                             ,,Pokolenie”

21.             Konferansjer II:

Wracając pamięcią do przeszłości, chciałoby się zatrzymać czas, ale mija on nieubłaganie…

 

22.             Recytacja wiersza W. Szymborskiej ,,Nic dwa razy”

 

Nic dwa razy się nie zdarza

i nie zdarzy. Z tej przyczyny

zrodziliśmy się bez wprawy

i pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli

najtępszymi w szkole świata,

nie będziemy repetować

żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień się nie powtórzy,

nie ma dwóch podobnych nocy,

dwóch tych samych pocałunków,

dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

Wczoraj, kiedy twoje imię

ktoś wymówił przy mnie głośno,

tak mi było, jakby róża

przez otwarte wpadła okno.

Dziś, kiedy jesteśmy razem,

odwróciłam twarz ku ścianie.

Róża? Jak wygląda róża?

Czy to kwiat? A może kamień?

Czemu ty się, zła godzino,

z niepotrzebnym mieszasz lękiem?

Jesteś - a więc musisz minąć,

Miniesz - a więc to jest piękne.

Uśmiechnięci, wpółobjęci

spróbujemy szukać zgody,

choć różnimy się od siebie

jak dwie krople czystej wody.

 

23.             Piosenka chóru,,Nie liczę godzin i lat”

 

24.             Konferansjer I:

 

My żegnamy się już z Państwem. Dziękujemy za uwagę i zapraszamy na kolejny

jubileusz, na którym wystąpimy już jako absolwenci tej szkoły. Niechaj ten pokaz tańca kończący nasz występ będzie zachętą do wspólnej pokoleniowej zabawy.

 

25.             Występ par tanecznych – tańce standardowe.

o                                             piosenka z musicalu „Singin’ in The Rain” (Deszczowa Piosenka)

o                                             Walc angielski "He Was Beautiful"

o                                             Tango "Money, Money"

Bibliografia:

26.             Podręcznik do języka polskiego "U źródła" dla klasy I gimnazjum ,Warszawa 2003

27.             B. Leśmian ,,Poezja”, Warszawa 1978

28.             W. Szymborska ,,Nic dwa razy” Warszawa 2002

29.             E. Gałczyńska i Z. Graczyk ,,Uczcijmy wierszem i piosenką” Warszawa 2000

30.             ,,Na szkolnej scenie” E. Gałczyńska, E. Szczepańska,Warszawa 2000

WRÓĆ

 

 

 

 

 

 

 

 

© Copyright by RODN "WOM" w Częstochowie, 2000-2008        Design by czGeorge

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin