plan_wynikowy_cz6.pdf

(79 KB) Pobierz
VI częćść
V / I
Muzyka jest
wszędzie
W świecie dźwięków
Ja i sztuka
·
wyklaskuje rytm
przedstawiony
w układzie kwiatów
·
posiada dobrze
rozwiniętą percepcję
słuchową
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
·
uczestniczy
w ćwiczeniach
i zabawach: bieŜnych,
z elementami
równowagi,
czworakowania
·
uczestniczy we
wszystkich ćwiczeniach
i zabawach ruchowych
Ja i sztuka
·
podaje nazwy
instrumentów
perkusyjnych
·
podaje nazwy
instrumentów:
klawiszowych,
strunowych
·
wykonuje instrument
perkusyjny −
grzechotkę −
z materiałów
odpadowych
·
wykonuje róŜne
instrumenty muzyczne
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
odczytuje nazwy
instrumentów,
naśladuje grę na nich
·
czyta tekst
·
łączy linią te same
nazwy instrumentów
·
posiada dobrze
rozwiniętą percepcję
wzrokową
Ja i sztuka
·
akompaniuje na
wykonanej grzechotce,
śpiewając swoje
ulubione piosenki
·
posiada dobrze
rozwinięty słuch
muzyczny
Wiosenna muzyka
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
·
stosuje słowa:
filharmonia, batuta,
·
posiada bogate
słownictwo związane
36520076.016.png 36520076.017.png 36520076.018.png
pisania
dyrygent
z muzyką
·
tworzy słowa kojarzące
się z muzyką
·
działa twórczo
·
czyta tekst
z poznanymi literami
·
czyta dowolny tekst
·
wypowiada tekst
wiersza staccato,
a potem legato
·
posiada dobrą dykcję
Ja i sztuka
·
ilustruje treść wiersza
ruchem
·
łączy w działaniu róŜne
formy ekspresji
·
wystukuje na klockach
dźwięki w taki sposób,
Ŝeby tempo ich
wystukiwania dawało
efekt kroków idącego
lub biegnącego
człowieka
·
posiada dobrze
rozwinięty słuch
muzyczny
Wielki kompozytor
i jego dzieła
Ja i społeczeństwo
·
wie, kim był F. Chopin
·
wymienia nazwiska
wielu sławnych Polaków
i Polek
Ja i sztuka
·
ilustruje nastrój
wybranego utworu
F. Chopina
·
łączy w pracy róŜne
formy ekspresji
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
·
wykonuje ćwiczenia
gimnastyczne metodą
zadaniową
·
uczestniczy
w ćwiczeniach
gimnastycznych
wykonywanych dowolną
metodą
Muzyczno-wiosenne
wyliczanki
Ja i sztuka
·
rozpoznaje flet wśród
innych instrumentów
·
rozpoznaje i nazywa
róŜne instrumenty
36520076.019.png 36520076.001.png 36520076.002.png 36520076.003.png
·
rysuje biedronkę,
słuchając dźwięków
wydawanych przez flet
·
działa twórczo
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
odejmuje w zakresie 10
·
odejmuje w dowolnym
zakresie
Ja i sztuka
·
śpiewa piosenkę
Ś piewaj, ś piewaj,
ś piewaj
·
śpiewa piosenki
dostosowane do
moŜliwości wokalnych
starszych dzieci
·
gra akompaniament do
fragmentów róŜnych
utworów muzyki
powaŜnej na róŜnych
przyborach kuchennych
·
wykorzystuje do
akompaniowania swoje
ciało i róŜne przedmioty
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
naśladuje głosy
zwierząt z wiersza
·
mówi wyraźnie
Małe i duŜe
instrumenty
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
śpiewa samogłoski na
jednym wydechu
·
oddycha przeponowo
·
rozpoznaje i nazywa
wybrane instrumenty
·
posiada bogate
słownictwo związane
z muzyką
Ja i sztuka
·
słucha utworów
muzyki powaŜnej,
granych przez muzyka
·
uczestniczy w koncertach
muzycznych
w filharmonii
·
rysuje po śladach
rysunków
instrumentów
·
posiada dobrze
rozwiniętą koordynację
wzrokowo-ruchową
36520076.004.png 36520076.005.png 36520076.006.png 36520076.007.png
V / II
Zawody rodziców
KaŜdy zawód jest
ciekawy
Moje najbliŜsze
otoczenie
·
nazywa zawody
wykonywane przez
osoby przedstawione
na obrazkach
·
nazywa większość
zawodów
Moje bezpieczeństwo
i zdrowie
·
uczestniczy
w ćwiczeniach
i zabawach:
porządkowych,
oŜywiających,
wieloznacznych,
z elementami
czworakowania
·
uczestniczy we
wszystkich ćwiczeniach
i zabawach ruchowych
Moje najbliŜsze
otoczenie
·
wyjaśnia, na czym
polega praca kierowcy,
pilota, kosmonauty
·
rozpoznaje większość
zawodów po
czynnościach
wykonywanych przez
ludzi
·
rozpoznaje i nazywa
punkty usługowe
znajdujące się
w pobliŜu zerówki
·
rozumie znaczenie
punktów usługowych dla
ludzi
Nazywamy zawody
Moje najbliŜsze
otoczenie
·
nazywa miejsca pracy
przedstawione na
zdjęciach
·
nazywa miejsca pracy
większości pracujących
ludzi
Moje pierwsze
doświadczenia
z matematyką
·
dodaje i odejmuje
w zakresie 10
·
dodaje i odejmuje
w dowolnym zakresie
·
układa zapisy do
podanych treści zadań
Ja i technika
·
wspólnie z kolegami
·
samodzielnie
36520076.008.png 36520076.009.png 36520076.010.png 36520076.011.png
przygotowuje wiosenne
kanapki
przygotowuje proste
potrawy
Nie tylko o zawodach
Ja i sztuka
·
nadaje przedmiotom
inne nazwy
·
działa twórczo
Moje przedszkole
·
wymienia obowiązki
dyŜurnego
·
dba o swoje otoczenie
Ja i sztuka
·
przedstawia ruchem
(przy muzyce) róŜne
czynności wykonywane
przez ludzi pracujących
w danych zawodach
·
przedstawia ruchem
(przy muzyce) róŜne
czynności
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
odszukuje 10 róŜnic
pomiędzy obrazkami
·
posiada dobrze
rozwiniętą percepcję
wzrokową
·
uzupełnia zdania
brakującymi wyrazami
·
czyta teksty
Wiemy, jak powstaje
ksiąŜka
Ja i technika
·
wie, co robi drukarz
·
interesuje się pracą
róŜnych ludzi
·
omawia etapy
powstawania ksiąŜki
·
rozumie rolę ksiąŜki
w Ŝyciu ludzi
Ja i sztuka
·
wykonuje zakładkę do
ksiąŜki
·
wykonuje dowolną pracę
plastyczną
Myślę, mówię, czytam
i przygotowuję się do
pisania
·
wypowiada się na
temat swoich
ulubionych ksiąŜek
·
interesuje się literaturą
Zawody wykonywane
przez naszych
Moje najbliŜsze
otoczenie
·
nazywa zawody na
podstawie
·
interesuje się pracą
wykonywaną przez róŜne
36520076.012.png 36520076.013.png 36520076.014.png 36520076.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin