Biznes Plan - Ogrodnik (22 Strony)(1).doc

(1227 KB) Pobierz

Struktura biznes planu firmy „Ogrodnik”

 

Streszczenie projektu przedsięwzięcia  .......................................................................              1

Charakterystyka firmy  ...............................................................................................              1

              2.1. Najważniejsze dane o firmie  ............................................................................              1

              2.2. Zamierzenia na przyszłość ................................................................................              2

                            2.3. Cele krótko i długoterminowe  .........................................................................              4

Plan strategiczny  .......................................................................................................              4

              3.1. Analiza strategiczna metodą SWOT  ................................................................              4

              3.1.1. Istniejące szanse i zagrożenia  ..............................................................              4

                            3.1.2. Mocne i słabe strony firmy  ..................................................................              5

              3.2. Strategiczna pozycja firmy  ..............................................................................              6

              3.3. Wybór i wdrożenie strategii  .............................................................................              6

Plan techniczny  ..........................................................................................................              6

              4.1. Opis wyrobu........................................................................................................              6

              4.2. Prognoza kształtowania się popytu  ..................................................................              7

              4.3. Dostępność wyrobów (główni dostawcy)  ........................................................ 8

              4.4. Struktura majątku trwałego  .............................................................................                8

              4.5. Koszty działalności  .........................................................................................                8

Plan marketingowy ...................................................................................................               10

5.1  Założenia planu marketingowego.....................................................................10              5.2. Analiza rynku  .................................................................................................              10

              5.2.1. Charakterystyka konkurencji  .............................................................              11

              5.3. Polityka kształtowania cen wyrobu  ................................................................              11

              5.4. Zasady dystrybucji  .........................................................................................              12

              5.5. Działania na rzecz reklamy i promocji  ..........................................................              12

Plan organizacyjny  ..................................................................................................              12

              6.1. Kalendarz organizacyjny  ...............................................................................              13

              6.2. Harmonogram spłaty kredytu  ........................................................................              13

Plan finansowy .........................................................................................................              15

              7.1. Dane wejściowe  .............................................................................................              15

              7.1.1. Cennik  ...............................................................................................              15

              7.1.2. Prognoza przychodów  .......................................................................              15

              7.1.3. Koszty uruchomienia inwestycji  .......................................................              16

              7.1.4. Amortyzacja  ......................................................................................              16

              7.1.5. Zestawienie kosztów stałych i zmiennych .........................................              16

              7.2. Bilans otwarcia  ..............................................................................................              17

              7.3. Rachunek wyników  .......................................................................................              17

              7.4. Zestawienie przepływów pieniężnych  ...........................................................               18

              7.5. Analiza progu rentowności  ............................................................................               20

Wnioski  ....................................................................................................................               20

 

 

 


 

Streszczenie projektu przedsięwzięcia

 

Przedstawiony poniżej biznes plan opisuje działania związane z założeniem firmy „Ogrodnik”, która zamierza zająć się sprzedażą hurtową oraz detaliczną krzewów ozdobnych. Będzie to spółka z o.o., której właścicielami będzie dwoje udziałowców, zamierzających  rozpocząć swoją działalność z chwilą uzyskania kredytu.

Majątek trwały firmy „Ogrodnik”, szacuje się na 310000 zł. Do rozpoczęcia sprzedaży konieczne jest odnowienie silosów i modernizacja placu, przewidywany koszt tej inwestycji powinien zamknąć się w kwocie 25000 zł. Należy też ogrodzić teren oraz przygotować przylegające pole, pod sprzedaż krzewów, czego przewidywany wydatek wyniesie 15000 zł.

Konieczny jest też zakup niezbędnych dodatkowych środków trwałych jak np.: węże do podlewania, dodatkowe narzędzia – szacowany koszt 10000 zł.

Niezbędne będą również środki obrotowe, przeznaczone głównie na sfinansowanie zakupu krzewów ozdobnych, co będzie na początku kosztować nas 70000 zł. Właściciele dysponują obecnie wolnymi środkami własnymi w kwocie 55000 zł, niezbędne będzie zaciągnięcie kredytu w wysokości 100000 zł.

Niniejszy biznes plan przygotowano, głównie z myślą o przedstawieniu go w jednym z banków z zamiarem zaciągnięcia kredytu w wysokości 100000 zł.

 

Charakterystyka firmy

 

2.1. Najważniejsze dane o firmie

 

Nazwa firmy: Spółka z o.o. „Ogrodnik”

Adres: ul: Mickiewicza 16  Bogatynia  59-920

Telefon: 75-77-36-009

Właściciele: Izabela Wójcikiewicz i Piotr Tyszkiewicz

Bank:

Nr konta:

Podstawowe kierunki działania:

     -  sprzedaż krzewów ozdobnych

     -  dowóz sprzedanego towaru do klienta

 

Zasoby firmy:

finansowe (kapitał właścicieli),

materialne (grunty, budynki i budowle, środki transportu, inne środki trwałe),

ludzkie (wykwalifikowany personel).

Zobowiązania: nie posiada

 

Liczba zatrudnionych: 1 osoba (księgowy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Zamierzenia na przyszłość

 

Firma będzie zajmować się sprzedażą krzewów ozdobnych, kwiatów do ogrodów, drzewek owocowych. Dodatkowo firma może dowieść sprzedany towar do nabywcy.

W tabeli 2.1 oraz na wykresach 2.1, 2.2, 2.3 pokazano strukturę majątku trwałego firmy w trzech układach:

stan po realizacji inwestycji.

wkład właścicieli (aport rzeczowy).

wielkość niezbędnych nakładów inwestycyjnych.

 

Tabela 2. 1 Struktura majątku trwałego firmy „OGRODNIK” (dane w zł)

 

 

 

Wyszczególnienie

 

 

Stan po realizacji inwestycji

 

Aport

 

Inwestycja

Koszty uruchomienia/ Aport

430000

310000

120000

Grunty

215000

200000

15000

Budynki i budowle (silosy i plac)

75000

50000

25000

Środki transportu 

60000

60000

0

Inne środki trwałe 

10000

0

10000

Majątek obrotowy

70000

0

70000

 

Jak wynika z powyższej tabeli, właściciele firmy „Ogrodnik, do rozpoczęcia swojej działalności muszą zainwestować 120000 zł, w tym 15000 zł w grunty, 25000zł w modernizację silosów oraz placu do nich przylegającego, 10000 zł w inne środki trwałe i 70000 zł na zakup majątku obrotowego. Przewidziane jest również utworzenie rezerwy finansowej w wysokości 20000 zł.

 

 

Wykres 2.1 Struktura majątku trwałego po realizacji inwestycji



 

 

 

Wykres 2. 2 Struktura majątku trwałego – aport rzeczowy

Wykres 2. 3 Struktura niezbędnych nakładów inwestycyjnych

Właściciele zamierzą sfinansować program inwestycyjny ze środków własnych i kredytu.

 

Tabela 2. 2 Źródła finansowania inwestycji (dane w zł)

 

 

Wyszczególnienie

 

 

Kwota

 

%

Źródła finansowania inwestycji

145000

100,00

Środki własne

55000

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin