Solarium
„VENUS”
Własność indywidualna.
Planowane otwarcie na II kwartał 2004 roku.
Założyciel: Grzegorz Łukaszewski
Adres solarium:
Ul. I. Paderewskiego 1
58-260 Bielawa
Tel.(074) 8340500
Kom. 607932173
Mail: ughr@op.pl
SPIS TREŚCI:
1. Opis przedsięwzięcia a) Podstawowe cele b) Możliwości i szanse rynkowe c) Podstawowe zagrożenia
2. Profil przedsiębiorstwa a) Informacje o przedsiębiorstwie * nazwa, siedziba, status, bank * przedmiot działalności
3. Analiza marketingowa3.1. Analiza konkurencji3.1.1. badania rynkowe 3.2. Analiza rynku zbytu3.2.1. potencjalni klienci i ich potrzeby3.2.2. czynniki wpływające na rozwój rynku3.3. Analiza rynku gwarantowanych usług3.3.1. 3.3.2. usługi dodatkowe3.4. Plan marketingowy3.4.1. sposoby dystrybucji3.4.2. strategia reklamowa3.4.3. strategia cenowa
4.Plan organizacji
4.1. plan remontów i działań modernizacyjnych
4.2. terminarz działań produkcyjnych
4.3. koszty produkcji
5. Analiza S.W.O.T.
6. Literatura
1. OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA.
a) PODSTAWOWE CELE
Głównym celem solarium jest udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców w zakresie opalania.
Chcę aby Moja oferta była skierowana do ludzi na każdej płaszczyźnie wiekowej. Będą to zarówno ludzie młodzi jak i tzw. Bussines class.
Najwyższa jakość usług i szeroki asortyment kosmetyczny będzie stanowił o renomie naszej działalności.
Niskie ceny opalania skuszą niejednego potencjalnego konsumenta.
Będę dążyć do tego aby w przyszłości posiadać większą oraz ciekawszą oferte. Pragnę zwiększyć swoje dochody przynajmniej o 10% rocznie oraz uzyskać potencjalny rynek swoją stałą agresywną strategią sprzedaży produktu wspomaganą wysoko jakościowymi usługami oraz z różnych form wspomagania sprzedaży np. reklamą.
W. w. warunki stanowią o konkurencyjności mojej działalności, co w przyszłości może zaowocować poprzez zaistnienie na lokalnym rynku.
b)MOŻLIWOŚCI I SZANSE RYNKOWE
Moja oferta jest skierowana do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i ubogiego, co daje mi większe możliwości działania. W odróżnieniu do innych solariów zamierzam prowadzić badania marketingowe i rozmowy z klientami (na temat jakości proponowanych usług i ich upodobań). Jako początkująca firma Nasi klienci mogą liczyć na wysoką jakość usług, niskie ceny oraz promocje.
c)PODSTAWOWE ZAGROŻENIA
Konkurencja w branży solaryjnej jest coraz większa. Wraz ze wzrostem zamożności polskiego społeczeństwa, krajowy rynek staje się bardziej atrakcyjny dla klijentów. Coraz więcej solariów dysponuje atrakcyjnym zapleczem usługowym (nowoczesne łóżka, tuby) oraz bogatą ofertą kosmetyków. Firmy te jednak plasują swoje wyroby w segmencie średnich i wysokich cen. W Bielawie mamy konkurencję, lecz nie mają one tak dobrego umiejscowienia jak moja przyszła firma (zakład kosmetyczny i fryzjerski znajduje się w tym samym budynku).
2. PROFIL PRZEDSIĘBIORSTWA
a) INFORMACJE O PRZEDSIĘBIORSTWIE
* NAZWA, SIEDZIBA, STATUS, BANK
Nazwa: „Venus”
Siedziba: ul. I. Paderewskiego 1
status prawny: własność indywidualna
bank nr konta: Bank Spółdzielczy
Nr identyfikacyjny podatnika podatku VAT
* PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI
Przedmiotem działalnosci jest solarium.W przyszłości planowane jest równiż zakładanie tipsów i masaże.
3. ANALIZA KONKURENCJI
a) POTENCJALNI KLIENCI I ICH POTRZEBY
Usługi mojej firmy są tak dobrane by odpowiadały wszystkim klientom. W moim studio posiadać będe najwyższej jakości lampy charakteryzujące się wysokim współczynnikiem opalania (UV). Usługi proponuje w takiej postaci by klient był z nich jak najbardziej zadowolony. Zapewniam to poprzez szeroki i atrakcyjny zakres oferowanych kosmetyków do opalania oraz wszelkie informacje odnośnie usług. Moja firma pod uwagę bierze głównie jakość świadczonych usług i bezpieczeństwo moich klientów. Te czynniki są najważniejsze dla firmy. Tego oczekuje każdy klijent.
b) CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ RYNKU
W ciągu ostatnich lat polski rynek solaryjny uległ znacznym przekształceniom. Do roku 1990 rynek solaryjny charakteryzował się stałą wielkością produkcji, a na rynku obecne były wyłącznie solaria starszej generacji. Od 1993 roku wraz z postępującymi reformami gospodarczymi, wzrostem koniunktury i dochodów realnych ludności widoczny jest skokowy wzrost zainteresowania opalaniem w solarium. Branża ta stała się opłacalnym przedsiwzięciem.
Na wzrost popytu na przemysł solaryjny na polskim rynku wpłynęły przede wszystkim wzrost siły nabywczej społeczeństwa i zmiana modeli konsumpcyjnych.
c) PLAN MARKETINGOWY
* SPOSOBY DYSTRYUCJI:
Przygotowanie klienta do opalania:Przed rozpoczęciem opalania w moim solarium zwsze należy odpowiedzieć na kilka pytań które zadaje. A mianowicie czy kiedyś klient korzystał z solarium, jeśli tak to kiedy po raz ostatni.Czy są przeciwskazania przed opalaniem, jak skóra reaguje na promienie słoneczne.Ważny jest równierz kolor oczu i włosów każdego klienta ponieważ im ciemniejszy tym skóra lepiej znosi promienie słoneczne i solaryjne.
Następnym krokiem dążącym do zdrowgo opalania jest wybór właściwych produktów przed i po opalaniu.
Posiadać będę artykuły solaryjne do opalania każdego rodzaju skóry, tzn. od najbardziej jasnego odcienia skóry do koloru oliwkowego.Kosmetyki takie mają na celu pogłębienie opalenizny, nadanie skórze elastyczności (zapobieganie zmarszczkom) a przede wszystkim chronienia przed promieniami UVB i UVA.Zachęcanie klienta do opalania: W sprzedaży będę posiadac bardzo korzystny zakup karnetów. Bedzie to opłacalne dla mnie jak również dla osób opalających się.
Postaram się również o ciekawe promocje ( np. do godz. 14 tańsze opalanie, w dniu urodzin również).Lampy będą zawsze nowe, mocne, miła obsługa oraz gwarantowana czystosć.
* STRATEGIA REKLAMOWA
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z wprowadzaniem nowych i rozwojem dotychczas oferowanych wyrobów, a szeroką akcją promocyjno - reklamową. Kampania reklamowa zakłada promocję poszczególnych promocji (zakup nowych lamp), będzie ona wykorzystywała większość dostępnych mediów min.:
- telewizję;
- radio;
- prasę;
- działania public relations;
- internet;
- ulotki;
- za pośrednictwem zadowolonych klientów
Dzięki reklamie Firma moja zamierza osiągnąć wzrost sprzedaży oraz popularyzację i utrwalenie wizerunku produktu.
* STRATEGIA CENOWA
Model zachęcania sprzedawców :- ich stopa życiowa realnie musi się podnosić o 5% rocznie- stwarzanie młodego, prężnego kolektywu w przyjemnym środowisku i stwarzanie im przyjaznej atmosfery- ulgi udzielane pracownikom solarium, którzy wybiorą opalanie u nas.
- chcemy utrzymać stabilne ceny przy zachowaniu i zwiększaniu jakości oferowanych usług.
- rabaty.
4. PROCESY MODERNIZACYJNE
a) PLAN REMONTÓW I DZIAŁAŃ PRODUKCYJNYCH
) Założenie działalności gospodarczej;
) Nabycie lokalu;
...
Thomas_T