Arkusz obserwacyjny dziecka.doc

(40 KB) Pobierz

Arkusz obserwacyjny dziecka


 

 

 

I. Informacje o dziecku:

 

1)              Ogólne:

 

a.              imię i nazwisko dziecka:              ……

b.              data i miejsce urodzenia:              ……

c.              adres:              …..

d.              telefon:              ……

 

2)     Stan zdrowia dziecka:              ……

              …………………………………………………………………………………………………………………

 

3)     Wyniki badań psychologicznych:              …..

              …………………………………………………………………………………………………………………

 

4)     Formy opieki specjalistycznej:              …..

              …………………………………………………………………………………………………………………

 

II.   Rozwój ruchowy:

 

1)              Motoryka mała:

 

a.              sposób trzymania ołówka:             

b.              pisze po śladzie:             

c.              mieści się w liniach:             

d.              poprawnie odwzorowuje znaki:             

e.              koloruje:             

f.              wycina:             

 

2)              Motoryka duża:

 

a.              sposób poruszania się:             

b.              wytrzymałość, sprawność fizyczna:             

3)              Orientacja w przestrzeni:

a.              lateralizacja:             

b.              orientacja w schemacie własnego ciała:             

c.              określa położenie przedmiotów słowem przez wykonanie konkretnych czynności:

 

4)   Samoobsługa:

 

a.              ubiera się samodzielnie:             

b.              spożywa posiłki:             

c.              higiena osobista:             

 

III. Rozwój poznawczy:

 

1)   Słuchanie i mówienie:

 

a.              słucha i rozumie polecenia:……………………………………………………………………….

b.              słucha i rozumie czytany tekst:              ……………………..

c.              wypowiada się wyrazami, prostymi zdaniami, zdaniami złożonymi:……………………………

              …………………………………………………………………………………………………………………

d.              uważnie słucha innych:              …………………………………………………………

e.              stosuje poprawne formy gramatyczne:……………………………………………………………..

       …………………………………………………………………………………………………………….

 

 

2)   Czytanie i pisanie:

 

a.   stosuje prawidłowy kształt pisma:               …………………………………………………………………………………………………………………

 

b.              prawidłowo łączy litery:              ……………………....................................................................................

c.              przepisuje wyrazy:…………………………………………………………………………………             

d.              czyta głoskując, sylabami, zdaniami, sposobem mieszanym:………………………………………

e.              dokonuje analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej wyrazów: ……………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………

 

3)   Umiejętności matematyczne:

 

a.    nazywa i rozpoznaje proste figury geometryczne:…………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………….

b.              porównuje zbiory, używa znaków <,>,=              ………

c.              ma ukształtowane pojęcie liczby:              ………

d.              dodaje na konkretach w zakresie              ………

e.              odejmuje na konkretach w zakresie              ……....

f.              segreguje, klasyfikuje przedmioty szereguje przedmioty według ustalonej cechy:………………

………………………………………………………………………………………………………….

 

5) Umiejętności społeczno - przyrodnicze:

 

a.              zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach:……………………………………………..

b.              zna pory roku:              ………………………………………..

c.              potrafi wymienić dni tygodnia:              ………………………………………..

d.              zna swój adres:              ………………………………………..

e.              rozpoznaje zwierzęta z najbliższego otoczenia:              ……………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………

 

6) Rozwój artystyczny i techniczny:

 

a.              zna i rozróżni barwy :              …………………………………

b.              śpiewa piosenki:              ………………………………….

c.              rysuje postać człowieka:              ………………………………….

d.              potrafi narysować na zadany temat:              …………………………………

e.              interpretuje własny rysunek:              ………………………………….

f.              kończy swoja pracę:              ………………………………….

 

IV.  Rozwój społeczno - emocjonalny:

 

a.              potrafi współpracować w grupie:              …………………………………

b.              samodzielnie wykonuje zadania:              ………………………………….

c.              okazuje emocje:              …………………………………

d.              nawiązuje kontakty z rówieśnikami i z osobami dorosłymi:……………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………….

e.    przestrzega norm społecznych:              ……………………………………………..

g.              potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu:………………………………………………….

h.              utrzymuje porządek w miejscu pracy:              ……………………………………………..

 

V.    Inne uwagi o dziecku:

 

1) Zainteresowania i mocne strony dziecka:…………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

2)   Inne:……………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

data i podpis nauczyciela

Zgłoś jeśli naruszono regulamin