Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego
Przedszkole ……………………………………………………………………..
Dyrektor przedszkola :
Opiekun stażu:
Nauczyciel stażysta:
Okres trwania stażu: 9 Miesięcy
Rozpoczęcie stażu: 01.09.2008r.
Zakończenie stażu: 31.05.2009r.
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego
nauczyciela kontraktowego.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż.
Działania i zadania
Forma
Terminy
Dowody realizacji, wskazówki, uwagi
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli
- Analiza dokumentów, m.in. Dziennik Ustaw, Karta Nauczyciela, niektóre Rozporządzania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.
- Zapoznanie się z powinnościami i zadaniami oraz wymaganiami
kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego.
IX 2008
Poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego.
2. Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
- Bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego. Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego
Sformułowanie planu rozwoju.
Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania przedszkola oraz obowiązującą dokumentacją.
- Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz zapoznanie się z :
-statutem przedszkola
-programem dydaktyczno-wychowawczym
- program rozwoju przedszkola.
Cały okres stażu
Zapisy w dziennikach, konspekty
4. Zapoznanie się z
tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu,
zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
- Obserwacja , udział w spotkaniach Rady
Pedagogicznej. Organizacja zajęć własnych.
Zaświadczenia, obecność na zebraniach i radach pedagogicznych
5. Poznanie przepisów prawa dotyczących zapewnienia
bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
- Udział w szkoleniu BHP
Oświadczenie o znajomości przepisów.
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż
nauczyciela
realizacji
1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora przedszkola.
- Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych.
- Konsultacja z opiekunem stażu.
- Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć.
Raz w miesiącu.
Wg wcześniej ustalonych terminów
Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość.
2. Poszukiwanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz- przedszkolnym
doskonaleniu nauczycieli.
- Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia
zawodowego, adekwatnych do potrzeb własnych i przedszkola
W ciągu stażu
Zaświadczenia z kursu.
3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.
- Studiowanie czasopism i literatury fachowej.
- Wyszukiwanie interesujących informacji w mediach,
szczególnie w Internecie.
Notatki.
4. Wykonywanie dodatkowych prac w przedszkolu.
- Wykonywanie dekoracji.
- Realizacja zadań wg kalendarza imprez w przedszkolu.
- Prowadzenie gazetki ściennej „Ekoedukacja”
- Prowadzenie zajęć „Kółko przyrodnicze”
Teczka stażysty
- notatki
- zdjęcia
5. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii
komputerowej
i informacyjnej.
- Wykorzystanie zdobytych umiejętności w swojej pracy pedagogicznej poprzez:
- zapis planów w formie elektronicznej
- redagowanie i drukowanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń i pomocy do pracy indywidualnej z dziećmi.
6. Opieka nad salą grupy „Motyle” wspólnie z opiekunem stażu
Dbałość o estetykę i porządek.
Cały rok
Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów
1. Poznanie sytuacji wychowawczej w grupie .
Konsultacje z rodzicami, współpraca z pedagogiem, psychologiem.
2. Prowadzenie współpracy z
rodzicami.
justakapusta