Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.doc

(54 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego

 

 

 

Przedszkole  ……………………………………………………………………..

 

Dyrektor przedszkola :

 

Opiekun stażu:

 

Nauczyciel stażysta:

 

Okres trwania stażu: 9 Miesięcy

 

Rozpoczęcie stażu:       01.09.2008r.

 

Zakończenie stażu:      31.05.2009r.

 

 

 

 

 

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego

nauczyciela kontraktowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż.

 

Działania i zadania

nauczyciela

 

Forma

realizacji

Terminy

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1. Zapoznanie się
z procedurą awansu zawodowego nauczycieli

- Analiza dokumentów, m.in. Dziennik Ustaw, Karta Nauczyciela, niektóre Rozporządzania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

 

- Zapoznanie się z powinnościami i zadaniami  oraz wymaganiami

kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego.

 

 

 

IX  2008

 

 

 

 

 

 

Poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego.

2. Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu.

 

- Bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego.
Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego

 

 

IX 2008

Sformułowanie planu rozwoju.

 

Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.

3. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania przedszkola oraz obowiązującą dokumentacją.

- Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz zapoznanie się z :

-statutem przedszkola

-programem dydaktyczno-wychowawczym

- program rozwoju przedszkola.

 

IX 2008

Cały okres stażu

 

Zapisy w dziennikach, konspekty

4. Zapoznanie się z

tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu,

zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

- Obserwacja , udział w spotkaniach Rady

Pedagogicznej. Organizacja zajęć własnych.

 

 

 

Cały okres stażu

 

Zaświadczenia, obecność na zebraniach i radach pedagogicznych

5. Poznanie przepisów prawa dotyczących zapewnienia

bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.

 

- Udział w szkoleniu BHP

 

IX 2008

 

Oświadczenie o znajomości przepisów.

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywał staż

 

Działania i zadania

nauczyciela

Forma

realizacji

Terminy

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora przedszkola.

- Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych.

- Konsultacja z opiekunem stażu.

- Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych zajęć.

Raz w miesiącu.

Wg wcześniej ustalonych terminów

 

Konspekty z zajęć, wnioski i uwagi do realizacji na przyszłość.

2. Poszukiwanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrz- przedszkolnym

doskonaleniu nauczycieli.

 

- Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia

zawodowego, adekwatnych do potrzeb własnych i przedszkola

 

 

W ciągu stażu

 

Zaświadczenia z kursu.

 

3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.

- Studiowanie czasopism
i literatury fachowej.

- Wyszukiwanie interesujących informacji w mediach,

szczególnie w Internecie.

 

W ciągu stażu

 

Notatki.

4. Wykonywanie dodatkowych prac w przedszkolu.

- Wykonywanie dekoracji.

- Realizacja zadań wg kalendarza imprez w przedszkolu.

- Prowadzenie gazetki ściennej „Ekoedukacja”

- Prowadzenie zajęć „Kółko przyrodnicze”

 

W ciągu stażu

 

Teczka stażysty

- notatki

- zdjęcia

5. Wykorzystanie w pracy pedagogicznej technologii

komputerowej 

i informacyjnej.

- Wykorzystanie zdobytych umiejętności w swojej pracy pedagogicznej poprzez:

- zapis planów w formie elektronicznej

- redagowanie i drukowanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń i pomocy do pracy indywidualnej z dziećmi.

 

Cały okres stażu

 

6. Opieka nad salą grupy „Motyle” wspólnie
z opiekunem stażu

Dbałość o estetykę i porządek.
 

Cały rok

 

Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów

 

Działania i zadania

nauczyciela

Forma

realizacji

Terminy

Dowody realizacji, wskazówki, uwagi

1. Poznanie sytuacji wychowawczej w grupie .

Konsultacje z rodzicami, współpraca z pedagogiem, psychologiem.

Cały rok

 

2. Prowadzenie współpracy z

rodzicami.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin