'Half Life', czyli pół życia przed monitorem - zagrożenia medialne - foliogramy gim_modul_3_lekcja_5.pdf

(119 KB) Pobierz
Bez tytu³u slajdu
Gimnazjum
KULTURA BEZPIECZEŃSTWA
ZAGROŻENIA MEDIALNE
Agresja w mediach.
Manipulowanie informacją.
Niespójność przekazywanych informacji.
Uzależnienie od Internetu i komputera.
Uzależnienie od telewizji.
Powszechny dostęp do informacji nie przeznaczonych dla młodzieży –
m.in. do pornografii i poglądów nazistowskich.
Wtórny analfabetyzm funkcjonalny wśród młodzieży (i nie tylko
młodzieży).
Zanik umiejętności pisania wśród osób zawodowo pracujących
z komputerem.
457887232.001.png
Gimnazjum
KULTURA BEZPIECZEŃSTWA
BADANIE UZALEŻNIENIA PRZY POMOCY ANKIETY
(test Kimberly Young)
1. Czy czujesz się zdominowany przez Internet (myślisz o poprzedniej
sesji internetowej, lub o wzięciu udziału w następnej)?
2. Czy czujesz, że potrzebujesz korzystać z Internetu coraz dłużej,
aby uzyskać satysfakcję?
3. Czy podejmowałeś kolejne nieudane próby kontrolowania,
przerywania, czy też zaprzestania korzystania z Internetu?
4. Czy masz poczucie bezsilności, depresji, czy też irytacji,
gdy podejmujesz próbę powstrzymania się od korzystania
z Internetu?
5. Czy zostajesz w sieci dłużej niż to początkowo planowałeś?
6. Czy zaryzykowałeś utratę znaczących relacji, pracy, wykształcenia
albo sposobności zdobycia kariery z powodu Internetu?
7. Czy kłamałeś członkom rodziny, terapeucie, w celu ukrycia ilości
czasu spędzanego w Internecie?
8. Czy używasz Internetu jako sposobu ucieczki od problemów czy
też, aby uwolnić się od poczucia bezradności, winy, lęku czy też
depresji?
457887232.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin