Plan tygodniowy w grupie IV od 10.doc

(59 KB) Pobierz
Plan tygodniowy w grupie IV od 10

 

Plan tygodniowy w grupie IV od 10.11 do14.11.2008

 

Temat: Dlaczego widzę, słyszę , czuję, smakuję, dotykam

Cel  ogólny:

Rozwijanie umiejętności rozróżniania szczegółów różnymi zmysłami

Rozbudzanie zaufania do innych

Posługiwanie się pojęciami określającymi różne zmysły

Podstawa programowa :I/1,4,11; II/1,8,9,10 ; III/6,7; IV/3,5

 

 

Mowa i myślenie -metody, formy, środki

 

Cele operacyjne-  dziecko

1 Rozmowa z dziećmi przy tablicy na temat „ Do czego potrzebne są nam zmysły”- rozwiązywanie zagadek , odgadywanie obrazków po odsłoniętym fragmencie

 

 

 

 

 

 

 

2 Doświadczamy różnymi zmysłami (wzrok, węch, słuch, smak, dotyk)- przez dwa zajęcia

nabywa przekonania, że umie się wypowiadać , jest słuchany przez innych a także, że sam potrafi słuchać

poszerza zasób słownika o nowe nazwy

umie rozwiązać zagadki

wie jakie zmysły są u człowieka , jak się nazywają i jakie mają zastosowanie

nabywa umiejętności wypowiadania swoich myśli

umie rozpoznać na obrazku jaki to zmysł

 

doskonali mowę komunikatywną

rozpoznaje zmysłem dotyku, wzroku różne przedmioty, lub co rysuje kolega

rozumie treści przekazywane przez wrażenia zapachowe i smakowe

rozpoznaje różnego rodzaju dźwięki

bogaci określenia odnoszące się do odczuć zmysłowych

nazywanie czynności, podczas których

wykorzystane są różne zmysły

rozpoznawanie po zapachu różnorodnych produktów spożywczych

porównuje smaki przed i po podaniu określonej przyprawy

doskonali umiejętność dyskutowania na dany temat

 

 

 

Edukacja matematyczna - metody, formy, środki

 

Cele operacyjne- dziecko

1 Układam i rozgryzam gry planszowe typu „ Ściganki” Wspomaganie rozwoju umysłowego E. Gruszczyk- Kolczyńska str. 119

konstruuje najprostsze gry planszowe typu ściganka

wspomaga myślenie przez analogię

dłużej się skupia na zadaniu

kształtuje zdolność do wysiłku intelektualnego mimo doznawanych emocji ujemnych

 

Działalność plastyczno-techniczna -metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

1 Pachnący obrazek- zapełnianie konturów obrazka różnymi przyprawami

 

 

 

 

2  Malowanie farbami do spokojnej muzyki. Utrwalenie nazw podstawowych kolorów. Zwracanie uwagi na płukanie pędzla w wodzie.

 

doskonali sprawność manualną podczas zapełniania konturów obrazka różnymi przyprawami

dba o estetykę miejsca pracy,

rozwija sprawność manualną palców

doprowadza do końca pracę

umie odzwierciedlić w formie plastycznej swoje odczucia w trakcie słuchania muzyki,

dba o estetykę pracy i jego miejsca,

poprawnie trzyma pędzel w czasie malowania,

rozwija inwencję twórczą,

doskonali sprawność manualną nadgarstka

 

 

 

Edukacja muzyczna- metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

1 Zabawy z  instrumentami  perkusyjnych. Wyrabianie poczucia rytmu

 

 

 

 

2 Taniec integracyjny” Le Bastringlo

przestrzega zawartych umów

wybiera odpowiedni instrument

zna nazwę instrumentu

prawidłowo trzyma instrument i stara się prawidłowo wydać z niego dźwięki prawidłowo powtarza przebiegi rytmiczne

umie poruszać się w rytm muzyki

umie ustawić się i poruszać w małych grupach

nabywa swobody ruchowej i wyrabia szybką orientację

pamięta podstawowe ruchy tańca

 

 

 

 

Edukacja ruchowa i zdrowotna-metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

Zabawy ruchowe:                                                                                                                                   - orientacyjno – porządkowa „Słońce i deszcz” – reagowanie na sygnał słowny, wykonanie przysiadu i stukanie palcami o podłogę.                                                                                          – z elementem skoku „Ptaszki” – skoki obunóż ze złączonymi stopami, utrzymywanie równowagi.

Zestaw zabaw porannych

Spacery pobliskimi alejkami – szukanie w otoczeniu pierwszych oznak wiosny,

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – relaksacyjnych metodą V. Sherborne

prawidłowo wykonuje polecenia i  podporządkowuje się nim,

prawidłowo bierze oddech podczas ćwiczeń,

rozwija poszczególne części ciała, korzysta z przyborów,

zachowuje prawidłową postawę ciała w czasie ćwiczeń,

pokonuje trudności

bezpiecznie porusza się po ulicy

zaobserwuje zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie

pozna własneciał0 oraz ciało partnera.

odkrywa swoje możliwości. przystosowuje własne ruchy do ruchów partnera.

umie się zrelaksować.

odczuwa radość płynącą z zabawy.

opanowuje własny lęk i emocje.

czuje się bezpieczne w czasie ćwiczeń

 

 

Przygotowanie do nauki czytania i pisania-metody, formy, środki

Cele operacyjne- dziecko

1 Odwzorowywanie i odtwarzanie różnych kształtów

2 Konstruowanie i wznoszenie budowli z różnych klocków

3 Rysowanie szlaczków literopodobnych

4 Zabawy i ćwiczenia ruchowe- ruchy obu ramion w różnych kierunkach

 

5 Tworzenie rymowanych wyrazów

6 Zabawa dydaktyczna- „Zgadnij, które obrazki mogą być razem?”

 

 

7 Zabawa słowami – wyliczanki

 

8 „ Zebra” – poznanie wyrazów wieloznaczeniowych

 

 

 

 

 

umie odtworzyć i odwzorować różne kształty

łączy ze sobą duże i małe elementy także wg wzoru

odwzorowywuje różne kształty, szlaczki, utrzymuje się w liniaturze

poprawnie naśladuje ruchy takich czynności jak : pływanie, lot ptaka, deszcz, wiosłowanie

tworzy rymowane ze sobą wyrazy

ćwiczy umiejętność wyszukiwania wspólnej cechy dla dwóch obrazków,

umie uzasadnić dlaczego te obrazki pasują do siebie,

próbuje ułożyć dalszy ciąg wyliczanki

poszerza zasób słownictwa,

rozumie, że jeden wyraz może mieć różne znaczenia,

umie skoncentrować się na zadaniu,

dopasowuje z pomocą nauczycielki obrazki do wyrazu

 

 

 

 

 

 

 

 

Diagnoza indywidualna -metody, formy, środki

Cele operacyjne-dziecko

1 Ćwiczenia grafomotoryczne

 

2 Zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową „LUSTRO” – naśladowanie ruchów kolegi.

3 „ Cicho- głośno” zabawy słuchowe

 

 

 

lepi, maluje, wycina, łączy kropki, koloruje powierzchnie zamknięte

naśladuje ruchy swojego partnera

 

 

rozwija percepcję słuchową

prawidłowo reaguje na głośne i ciche sygnały

właściwie określa i nazywa usłyszany sygnał

 

 

 

11 listopada- Święto Niepodległości Polski-

·         wie dlaczego w tym dniu obchodzimy święto

·         rozumie  słowo  niepodległość

·         zaśpiewa pierwszą zwrotkę  hymnu polskiego

·         rozpoznaje godło i barwy naszego kraju

 

str. 4

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin