C 30 Leksykon kieszonkowy Wydanie II.pdf

(297 KB) Pobierz
C# 3.0. Leksykon kieszonkowy. Wydanie II
kieszonkowy. Wydanie II
Autor: Joseph Albahari, Ben Albahari
TĀumaczenie: PrzemysĀaw Szeremiota
ISBN: 978-83-246-1827-9
TytuĀ oryginaĀu: C# 3.0 Pocket Reference:
Format: 115x170, stron: 280
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj nowoľci jķzyka C# i podnieľ wydajnoľě programowania
¤ Co nowego w C# 3.0?
¤ Jak skrciě i usprawniě swj kod?
¤ Do czego sĀuŃy mechanizm LINQ?
C# jest obiektowym jķzykiem programowania zalecanym przez Microsoft
dla platformy .NET Framework. Pozwala definiowaě wiele rŃnorodnych elementw
skĀadowych klas, nie tylko pola czy metody. Analiza struktury kodu umoŃliwia tworzenie
wysoce uniwersalnych mechanizmw operujĴcych na strukturze kodu nieznanej
w czasie kompilacji. Wiedza programisty jest kluczem do wykorzystania wszystkich
jego moŃliwoľci. Leksykon stanowi bogate kompendium nowych rozwiĴzaĺ dostķpnych
w C# 3.0 oraz ich implementacji. Opisane zagadnienia, dotyczĴce mechanizmu LINQ
(Language Integrated Query), pozwalajĴ na pozyskanie praktycznej wiedzy niezbķdnej
we wspĀczesnym programowaniu. KsiĴŃka C# 3.0 Leksykon kieszonkowy. Wydanie II,
poruszajĴca w sposb przejrzysty i rzeczowy caĀoľě pojķciowych zmian koniecznych
do opanowania C#, jest idealnĴ pozycjĴ dla wszystkich programistw, ktrym nieobca
jest Java, C++ lub poprzednie wersje C#.
Do najwaŃniejszych cech wyrŃniajĴcych jķzyk C# w wydaniu 3.0 zaliczamy:
¤ wyraŃenia lambda,
¤ metody rozszerzajĴce,
¤ niejawne typowanie zmiennych lokalnych,
¤ skĀadniķ ujmowania zapytaĺ w kodzie,
¤ typy anonimowe,
¤ niejawne typowanie tablic,
¤ inicjalizatory obiektw,
¤ wĀaľciwoľci automatyczne,
¤ metody czķľciowe,
¤ drzewa wyraŃeĺ.
Nie traě czasu na szukanie informacji!
Programuj wydajnie i efektywnie z kieszonkowym leksykonem!
C# 3.0. Leksykon
400218770.002.png 400218770.003.png 400218770.004.png 400218770.005.png
Spis treści
Nowości w C# 3.0 ........................................................................11
Pierwszy program w C# ............................................................. 15
Kompilacja
18
Składnia ...................................................................................... 19
Identyfikatory i słowa kluczowe
20
Literały, znaki interpunkcyjne i operatory
22
Komentarze do kodu
23
System typów .............................................................................23
Przykłady typów predefiniowanych
24
Przykłady typów własnych
25
Konwersje
29
Typy wartościowe a typy referencyjne
30
Taksonomia typów predefiniowanych
34
Typy liczbowe .............................................................................35
Literały liczbowe
36
Konwersje liczbowe
38
Operatory arytmetyczne
40
Operatory inkrementacji i dekrementacji
40
Specjalizowane operacje na liczbach całkowitych
41
Liczby całkowite 8- i 16-bitowe
43
3
400218770.001.png
Wyróżnione wartości zmiennoprzecinkowe
43
double kontra decimal
45
Błędy zaokrąglania liczb rzeczywistych
46
Typ wartości logicznych i operatory logiczne ...........................47
Operatory porównania i relacji
47
Operatory logiczne
48
Znaki i ciągi znaków .................................................................. 49
Konwersje znaków
50
Typ string
51
Tablice .........................................................................................54
Domyślna inicjalizacja elementów tablic
55
Tablice wielowymiarowe
57
Wyrażenia uproszczonej inicjalizacji tablic
58
Kontrola zakresów
60
Zmienne i parametry .................................................................. 61
Stos i sterta
61
Przypisania oznaczone
63
Wartości domyślne
64
Parametry
64
Niejawne typowanie zmiennych lokalnych (C# 3.0) (var)
69
Operatory i wyrażenia ............................................................... 70
Wyrażenia proste
71
Wyrażenia bezwartościowe
71
Wyrażenia przypisania
71
Priorytety i łączność operatorów
72
Tabela operatorów
73
4 | C# 3.0. Leksykon kieszonkowy
Instrukcje .................................................................................... 77
Instrukcje deklaracji
77
Instrukcje wyrażeniowe
78
Instrukcje warunkowe
79
Instrukcje iteracyjne
83
Instrukcje skoku
86
Inne instrukcje
88
Przestrzenie nazw ......................................................................89
Dyrektywa using
90
Reguły obowiązujące w przestrzeniach nazw
91
Synonimy typów i przestrzeni nazw
93
Klasy ............................................................................................93
Pola
94
Metody
95
Konstruktory instancji
96
Inicjalizatory obiektów (C# 3.0)
98
Referencja this
99
Właściwości
100
Indeksery
102
Stałe
104
Konstruktory statyczne
105
Klasy statyczne
106
Finalizatory
106
Klasy i metody częściowe
107
Dziedziczenie ............................................................................ 108
Polimorfizm
110
Rzutowanie
110
Wirtualne funkcje składowe
112
Klasy i składowe abstrakcyjne
114
Widoczność składowych dziedziczonych
114
Spis treści |
5
Pieczętowanie funkcji i klas
115
Słowo kluczowe base
116
Konstruktory a dziedziczenie
117
Przeciążanie a rozstrzyganie wywołań
118
Typ object ...................................................................................119
Pakowanie i odpakowywanie
120
Statyczna i dynamiczna kontrola typów
121
Wykaz składowych klasy object
122
Metoda GetType() i operator typeof
122
Equals, ReferenceEquals i GetHashCode
123
Metoda ToString
124
Struktury ................................................................................... 125
Semantyka konstrukcji struktury
126
Modyfikatory dostępu .............................................................. 127
Przykłady
128
Narzucanie dostępności
128
Ograniczenia modyfikatorów dostępu
129
Interfejsy ................................................................................... 129
Rozszerzanie interfejsu
131
Jawna implementacja interfejsu
131
Wirtualne implementowanie składowych interfejsów
132
Ponowna implementacja interfejsu w klasie pochodnej
133
Typy wyliczeniowe ................................................................... 135
Konwersje typów wyliczeniowych
136
Flagi
137
Operatory typów wyliczeniowych
138
6 | C# 3.0. Leksykon kieszonkowy
Zgłoś jeśli naruszono regulamin