T-2 Budowa, przeznaczanie i posługiwanie się busolą.doc

(100 KB) Pobierz
REGULAMINY

              ZATWIERDZAM                                        Zezwalam na wykorzystanie konspektu:

          SZEF SZKOLENIA

Rok

szkolny

Data

Podpis

       

 

 

 

Zgierz, dnia............................

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN - KONSPEKT

do przeprowadzenia zajęć z żołnierzami ....   plutonu kompanii szkolnej

w dniu.......................

 

 

PRZEDMIOT                TERENOZNASTWO

TEMAT

T-2 Budowa, przeznaczanie i posługiwanie się busolą

CEL

Nauczyć szkolonych orientowanie się w terenie

CZAS I MIEJSCE

  x 45’ OC Jeżewo / Teren

METODA

Zajęcia praktyczne

ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE

metodyka szkolenia, podręcznik dowódcy plutony

mapa, busola, lornetka, plansze poglądowe.

 

Lp.

ZAGADNIENIE I CZAS

TREŚĆ ZAGADNIENIA

WSKAZÓWKI METODYCZNE

1

2

3

4

1

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

   min

-     przyjęcie meldunku

-     podanie tematu i celu zajęć oraz organizacji zajęć

-     podaję warunki bezpieczeństwa

Sprawdzam przygotowanie do zajęć.

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA

Min

 

 

 

PRZEZNACZENIE I BUDOWA BUSOLI

-          podziałka milimetrowa

-          urządzenie celownicze (muszka, przeziernik)

-     igła magnetyczna

  OKREŚLANIE KIERUNKU PÓŁNOCY ZA POMOCĄ BUSOLI (KOMPASU).

1.              Zasady obowiązujące przy posługiwaniu się kompasem (busolą):

     -  podczas niewykorzystywania busoli jej igła powinna być unieruchomiona;

     -  przed wykorzystywaniem w nocy, należy busolę naświetlić w ciągu 1-2 minut, aby nafosforyzowane części świeciły w ciemności.

     -  podczas posługiwania się busolą, w pobliżu nie powinno być żelaznych przedmiotów (oddalenie powinno wynosić: od dział i czołgów - 25-50 m, szyn kolejowych - 25 m, karabinów maszynowych - 4-6 m, kbk - 2 m, pistoletu - 1m);

     -  nie posługiwać się busolą w czasie burzy i w pobliżu linii wysokiego napięcia;

     -  busolą (kompasem) nie można się posługiwać w rejonach o znacznej anomalii magnetycznej.

 

 

 

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

min.

Podsumowanie zajęć. Ocenianie.

Postawienie zadań do realizacji w czasie szkolenia programowego i treningów.

Omawiam najczęściej popełniane błędy.

                                         

 

Prowadzący  zajęcia.......................................................

                                                                                                                     ...................................................

                                                                                                                      (podpis wykładowcy)

 

                                                                                                            Zgierz dnia................................................... 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin