Po prostu Premiere 6.pdf

(1714 KB) Pobierz
IDZ DO
Po prostu Premiere 6
SPIS TRECI
Autor: Anthony Bolante
Tytu³ oryg.:
KATALOG KSI¥¯EK
T³umaczenie: Marek Korbecki
ISBN: 83-7197-602-X
Liczba stron: 580
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Obecnie technika domowej obróbki wideo (DTV Dekstop Video) ujawnia swój
potencja³. Podobnie, jak cyfrowe narzêdzia zrewolucjonizowa³y przemys³ publikacyjny
kilka lat temu, nowa technologia uczyni to w monta¿u wideo. Wzrost mocy
obliczeniowej urzeczywistni³ ideê tworzenia cyfrowych filmów; innowacje, takie jak
cyfrowy format DV, umo¿liwiaj¹ szerokiej rzeszy u¿ytkowników rejestracjê obrazów
wysokiej jakoci; szybko wzrastaj¹ca wydajnoæ ³¹czy internetowych otwiera nowe
mo¿liwoci prezentacyjne.
Premiere ju¿ od dawna jest bardzo u¿ytecznym narzêdziem do edycji cyfrowego wideo,
nieruchomych obrazów i tekstu. Kto ledzi rozwój tego programu w ostatniej dekadzie,
ten wie, ¿e program ten spe³nia oczekiwania u¿ytkowników bardziej ni¿ kiedykolwiek
dot¹d. Bez wzglêdu na to, w jakim celu wbra³e program Premiere, czy po to, by
tworzyæ multimedia, programy wideo, czy te¿ w celu zastosowañ sieciowych, siêgnij po
niniejsz¹ ksi¹¿kê.
Rozdzia³y ksi¹¿ki zosta³y u³o¿one w takiej kolejnoci, by zaprezentowaæ przebieg
typowego procesu edycji projektu, choæ ich format, a tak¿e odnoniki umo¿liwiaj¹
bezporednie docieranie do potrzebnych zagadnieñ.
Korzystanie z programu Premiere wi¹¿e siê, oczywicie, z wieloma innymi
zagadnieniami: formatami, estetyk¹ monta¿u, efektami specjalnymi, poprawianiem
brzmienia dwiêku, przesy³aniem danych poprzez Internet i tak dalej. Wyjanienie
podstaw tych wszystkich zagadnieñ wykracza daleko poza tematykê niniejszej ksi¹¿ki
(a nawet ksi¹¿ek, które nie maj¹ Po prostu w tytule). Niemniej jednak, nasz
przewodnik ma za zadanie skierowaæ Czytelników na nowe cie¿ki.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
945947241.024.png 945947241.025.png 945947241.026.png 945947241.027.png 945947241.001.png 945947241.002.png 945947241.003.png 945947241.004.png 945947241.005.png 945947241.006.png 945947241.007.png 945947241.008.png 945947241.009.png 945947241.010.png 945947241.011.png 945947241.012.png 945947241.013.png
 
Spis treci
Wstp
Premiere — obraz ogólny 15
Seria „Po prostu...” .................................................................................... 16
Korzystanie z ksiki ................................................................................ 16
Jak działa Premiere.................................................................................... 17
Strategia edycji: edycja po"rednia i bezpo"rednia..................................... 18
Nasz biurkowy stół montaowy ................................................................ 19
Proces produkcyjny ................................................................................... 20
Nowe funkcje ............................................................................................ 21
Pakiet Dynamic Media .............................................................................. 22
MacOS i Windows .................................................................................... 23
Minimalne wymagania systemowe ........................................................... 24
Wymagania wbudowanej obsługi standardu DV ...................................... 25
Sugestie dotyczce systemu ...................................................................... 26
Dodatki do profesjonalnego systemu ........................................................ 27
Konfiguracje sprz5towe............................................................................. 28
Rozdział 1. Podstawowe wiadomoci na temat Premiere 29
Rzut oka na interfejs.................................................................................. 30
Rzut oka na pozostałe okna ....................................................................... 31
Korzystanie z palet .................................................................................... 34
Posługiwanie si5 menu kontekstowymi .................................................... 37
Korzystanie ze skrótów klawiaturowych .................................................. 38
Korzystanie z palety Commands............................................................... 39
Korygowanie bł5dów ................................................................................ 44
Posługiwanie si5 palet History ................................................................ 46
Rozdział 2. Tworzenie nowego projektu 49
Wybór pocztkowego obszaru roboczego................................................. 50
Rozpocz5cie edycji nowego projektu........................................................ 53
Ustawienia ekranu startowego................................................................... 55
Okre"lanie ustawie; projektu .................................................................... 56
Wybór wbudowanych wzorców................................................................ 57
5
945947241.014.png 945947241.015.png 945947241.016.png 945947241.017.png
 
Spis treci
Wybór własnych ustawie; projektu .......................................................... 59
Definiowanie ustawie; ogólnych .............................................................. 61
Definiowanie ustawie; wideo ................................................................... 63
Definiowanie ustawie; audio .................................................................... 66
Definiowanie ustawie; klatek kluczowych oraz generowania produktu .. 69
Zapisywanie we wzorcu ustawie; uytkownika ....................................... 71
Korzystanie z ustawie; sugerowanych dla multimediów ......................... 73
Korzystanie z przegldarki ustawie;......................................................... 74
Zapisywanie projektów ............................................................................. 75
Automatyczne zapisywanie projektów...................................................... 76
Otwieranie projektów ................................................................................ 77
Odszukiwanie zagubionych i niedost5pnych plików ................................ 79
Rozdział 3. Importowanie klipów i zarz"dzanie nimi 83
Praca z oknem Project ............................................................................... 84
Importowanie klipów ................................................................................ 85
Importowanie projektów ........................................................................... 88
Import cyfrowych plików d?wi5kowych..................................................... 90
Import obrazów nieruchomych ................................................................. 92
Importowanie plików programu Illustrator ............................................... 94
Import plików programu Photoshop.......................................................... 95
Importowanie sekwencji nieruchomych obrazów ..................................... 97
Konfigurowanie okna Project.................................................................... 99
Praca z trybami widoku w oknie Project................................................. 101
Korzystanie z panelu podgldu okna Project .......................................... 107
Porzdkowanie klipów w pojemnikach................................................... 109
Zmiana nazw klipów ............................................................................... 111
Wyszukiwanie klipów ............................................................................. 112
Rozdział 4. Edycja klipów &ródłowych 113
Okno Monitor.......................................................................................... 114
Modyfikowanie okna Monitor................................................................. 117
Bezpieczne obszary wideo ...................................................................... 118
Przegldanie klipów ................................................................................ 120
Okna klipów ............................................................................................ 122
Otwieranie klipów ................................................................................... 123
Okna klipów obrazów nieruchomych...................................................... 124
6
945947241.018.png 945947241.019.png
 
Spis treci
Okna klipów d?wi5kowych ..................................................................... 125
Korzystanie z okien klipów d?wi5kowych.............................................. 126
Ustawianie trybu wy"wietlania czasu...................................................... 128
Sterowanie odtwarzaniem ....................................................................... 130
Numeryczne przewijanie klipów............................................................. 132
Klipy główne i klony klipów................................................................... 134
Ustawianie znaczników edycyjnych ....................................................... 135
Korzystanie ze znaczników ?ródłowych ................................................. 136
Definiowanie punktów pocztku i ko;ca ................................................ 139
Skoki pomi5dzy znacznikami.................................................................. 142
Dokładne ustawianie punktów pocztku klipu audio.............................. 144
Uycie subklipów.................................................................................... 146
Rozdział 5. Tworzenie programu 149
Przeciganie a kontrolki okna Monitor ................................................... 150
Wybór "cieek ?ródłowych i docelowych............................................... 151
Edycja metod przecigania.................................................................... 154
Edycja za pomoc kontrolek w oknie Monitor ....................................... 157
Edycja trójpunktowa ............................................................................... 158
Edycja czteropunktowa ........................................................................... 160
Wstawianie i nadpisywanie ..................................................................... 161
Zasady edycji metod wstawiania........................................................... 162
Przeprowadzanie edycji........................................................................... 164
Przerywanie i usuwanie........................................................................... 168
Edycja scenariusza obrazkowego ............................................................ 171
Edycja scenariusza w oknie Project ........................................................ 172
Okno Storyboard ..................................................................................... 174
Opcje funkcji Automate to Timeline....................................................... 178
Synchronizowanie widoku ?ródłowego i programu................................ 181
Tworzenie lidera...................................................................................... 182
Rozdział 6. Edycja w oknie Timeline 185
Istota listwy czasowej i obszaru roboczego ............................................ 186
Konfigurowanie listwy czasowej .............................................................. 187
Konfigurowanie podziałki czasowej....................................................... 189
Dodawanie i usuwanie "cieek oraz nadawanie im nazw ........................ 190
Monitorowanie "cieek ........................................................................... 193
7
945947241.020.png 945947241.021.png
 
Spis treci
Blokowanie i odblokowywanie "cieek .................................................. 194
Rozwijanie i zwijanie "cieek ................................................................. 195
Uycie "cieek ukrytych.......................................................................... 196
Otwieranie klipów na listwie czasowej................................................... 197
Poruszanie si5 po listwie czasowej.......................................................... 198
Odtwarzanie programu ułoonego na listwie czasowej.......................... 201
Zaznaczanie klipów na listwie czasowej................................................. 203
Usuwanie klipów i luk z listwy czasowej............................................... 204
Włczanie i wyłczanie klipów............................................................... 205
Blokowanie i odblokowywanie klipów ................................................... 206
Korzystanie z klipów łczonych.............................................................. 207
Ustawianie opcji synchronizacji.............................................................. 208
Przemieszczanie klipów na listwie czasowej.......................................... 209
Funkcja przycigania do kraw5dzi .......................................................... 212
Dzielenie klipów ..................................................................................... 214
Wycinanie, kopiowanie i wklejanie klipów ............................................ 216
Zmiana pr5dko"ci odtwarzania klipu ...................................................... 220
Uycie znaczników programowych ........................................................ 222
Blokowe przesuwanie znaczników programowych ................................ 224
Rozdział 7. Udoskonalanie programu 225
Wybór metody przycinania ..................................................................... 226
Korzystanie z funkcji widoku klatek kraw5dziowych............................. 227
Przycinanie klipów na listwie czasowej.................................................. 228
Edycja kaskadowa i przesuwna............................................................... 230
Wykonywanie edycji Slip i Slide ............................................................ 233
Uycie trybu przycinania ........................................................................ 235
Monta w trybie przycinania................................................................... 237
Podgld edycji przesuwnej w trybie przycinania i zatwierdzanie zmian ..... 240
Dostosowywanie trybu przycinania........................................................... 242
Praca z łczami........................................................................................ 243
Edycja rozdzielna .................................................................................... 244
Zrywanie i tworzenie łczy ..................................................................... 247
Utrzymywanie synchronizacji................................................................. 248
Odszukiwanie klipów głównych ............................................................. 249
Odszukiwanie pasujcej klatki .................................................................. 251
8
945947241.022.png 945947241.023.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin