PLAN EDUKACJI RELIGIJNEJ W ZAKRESIE KLASY CZWARTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ.doc

(153 KB) Pobierz
PLAN EDUKACJI RELIGIJNEJ W ZAKRESIE KLASY CZWARTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

PLAN EDUKACJI RELIGIJNEJ W ZAKRESIE KLASY CZWARTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

Rok szkolny

Szkoła podstawowa nr …..                                                                                                                                                                                                    Nr programu nauczania AZ – 2 – 01/1

 

S E M E S T R  I

I. Poszukiwanie prawdziwego szczęścia i wspólnoty

1. Nr lekcji, temat (dziennik, zeszyt ucznia)

2. Realizowane ścieżki międzyprzedmiotowe 
i korelacje z innymi przedmiotami

3. Przewidywane osiągnięcia podstawowe

4. Przewidywane osiągnięcia ponadpodstawowe

1.
Wprowadzanie ucznia w nowe uwarunkowania szkolno-katechetyczne
(W klasie czwartej).

Człowiek istota społeczna, grupa 
i więzi społeczne
(wychowanie patriotyczne i obywatelskie).

Katechizowany:
– wymienia nowe uwarunkowania 
w nowym roku szkolnym;
prosi Boga 
o błogosławieństwo;

Katechizowany:

– chce być pilnym uczniem i dobrym kolegą; 
– podejmuje dobre postanowienia

 2.
Odkrywanie planu Boga wobec człowieka 
(Plan lekcji i plan Boga).

Poszukiwanie prawdziwego szczęścia (język polski).

Katechizowany:
– wie, dlaczego plany są konieczne;
– określa, jaki plan tworzy Bóg względem człowieka; 

Katechizowany:

– wylicza przymioty Boga;
– wyjaśnia terminy: szczęście, nieszczęście;
– dziękuje za Boży plan.

3.
Motywowanie udziału we wspólnocie eucharystycznej
(We wspólnocie 
z Jezusem).

Podstawowe zasady życia społecznego (wychowanie patriotyczne 
i obywatelskie). 

Katechizowany:
– wie, co to jest wspólnota;
– wymienia osoby, które troszczą się o niego;
 

Katechizowany:

– wylicza uwarunkowania wspólnoty;
– zabiega o szczególną wspólnotę 
z Bogiem i ludźmi;
– wyjaśnia, kiedy tworzy się wspólnota eucharystyczna

4.
Rozbudzanie pragnienia biblijnego szczęścia
(Czy chcesz być szczęśliwy?).

Szacunek do wszystkich członków rodziny (wychowanie do życia w rodzinie).

Katechizowany 
– wymienia cechy człowieka szczęśliwego;
– wylicza biblijne warunki szczęścia;
 

Katechizowany:

– troszczy się 
o wypełnianie słowa Bożego we własnym życiu;
– wie, co jest wrogiem szczęścia człowieka.

5.
Odkrywanie szczęścia w przyjaźni z Bogiem i ludźmi
(Szukaj przyjaciół).

Bohaterowie poszukujący szczęścia (język polski). 

Katechizowany:
– wylicza cechy przyjaźni;
– wie, od kiedy rozpoczęła się jego przyjaźń 
z Jezusem; 
– opowiada treść tekstu J 15, 12-17;
– dostrzega swoich przyjaciół; 

Katechizowany:

– zna prawo przyjaźni nakreślone przez Jezusa;

– troszczy się o własną przyjaźń z Bogiem i ludźmi.

6.
Rozpoznawanie znaków przyjaznej obecności Boga
(Znaki obecności Boga).

 

Katechizowany:
– opowiada tekst Łk 24, 13-32; 
– rozpoznaje znaki sakramentalne; 
– oddaje szacunek znakom obecności Boga.

Katechizowany:

– wie, dlaczego Kościół i sakramenty to szczególne znaki obecności Boga; 

7. 
Formowanie wdzięczności ucznia za dzieło zbawienia
(Największy znak przyjaźni Boga).

 

Katechizowany:
– zna tekst J 3, 16-17; 
– wie, jaki jest największy znak przyjaźni Boga; 

Katechizowany:

– tłumaczy, dlaczego Jezus jest największym znakiem przyjaźni Boga; 
– dziękuje za zbawienie.

8.
Umacnianie relacji z Bogiem 
i bliźnimi. 
(Szczęśliwy 
z innymi)

W poszukiwaniu prawdziwego szczęścia (język polski). 
Zasady życia 
w rodzinie i społeczeństwie
(wychowanie do życia w rodzinie, patriotyczne 
i obywatelskie).

Katechizowany: 
– zna podstawowe teksty biblijne 
I grupy tematycznej;
– okazuje szacunek Bogu, sobie i bliźnim.

Katechizowany:

– potrafi rozpoznać wartość wspólnoty, szczęścia, przyjaźni; 

 

II Bóg objawia swoją tajemnicę

 

9.
Dostrzeganie Boga w stworzeniu 
(Szukamy Boga).

Sposoby rozpoznawania wypowiedzi (język polski).

Katechizowany:
– wie, że za pośrednictwem stworzenia możemy poznawać Boga; 
– uwielbia Boga w stworzeniach.

Katechizowany:

– na wybranym przykładzie stworzenia wyjaśnia wielkość i bliskość Boga; 

10.
Odkrywanie miejsc spotkania 
z Bogiem
(Miejsca spotkań ludzi z Bogiem).

Wdzięczność wobec najbliższych (wychowanie do życia w rodzinie). 

Katechizowany: 
– wymienia podstawowe miejsca spotkań Boga 
z ludźmi;

Katechizowany:

– wyjaśnia, co jest potrzebne ze strony człowieka, by nawiązana została więź z Bogiem; 
– jest otwarty na spotkanie z Bogiem w znakach.

11. 
Rozpoznawanie właściwego obrazu Boga
(Bóg przyjazny i bliski).

Szacunek dla innych osób (wychowanie patriotyczne i obywatelskie). 

Katechizowany: 
– zna opowiadanie o spotkaniu Boga z Eliaszem; 
– opowiada, w jaki sposób Bóg objawił się przyjazny Eliaszowi; 

Katechizowany:

– poszukuje właściwego obrazu Boga; 
– pogłębia relację z Bogiem.

12.
Rozeznawanie nadzwyczajności Biblii
(Księga ksiąg).

Rozpoznawanie treści wypowiedzi w Biblii 
(język polski).

Katechizowany: 
– wyjaśnia terminy: testament, Biblia;
– zna podział Pisma Świętego;

Katechizowany:

– opowiada, w jakim celu powstała Biblia;
– wyjaśnia, dlaczego autorów Biblii nazywamy natchnionymi; 
– zachęca do czytania Biblii.

13.
Zdobywanie umiejętności posługiwania się Biblią
(Jak korzystać 
z Pisma Świętego?).

Forma treści Biblii (język polski).

Katechizowany:
– wie, co to są sigla biblijne; 
– potrafi odszukać w Biblii dowolny fragment; 

Katechizowany:

– próbuje modlić się tekstami biblijnymi; 
– samodzielnie doskonali umiejętność posługiwania się Pismem Świętym.

14.
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin