Jan Pająk - TOM 1 - Wykuwanie przeznaczenia.doc

(1420 KB) Pobierz
Proof Copy ([1/4] w trakcie przeredagowywania)

Proof Copy ([1/4] w trakcie przeredagowywania)

 

Prof. dr inż. Jan Pająk

ZAAWANSOWANE URZĄDZENIA MAGNETYCZNE

Tom 1

Wykuwanie przeznaczenia.

Monografia naukowa, 4-te wydanie, Nowa Zelandia, 2005 rok,

ISBN 0-9583727-5-6.

 

Copyright © 1998 by Prof. dr inż. Jan Pająk.

              Wszystkie prawa zastrzeżone. Całość ani też żadna z części niniejszej monografii nie może zostać skopiowana, zreprodukowana, przesłana, lub upowszechniona w jakikolwiek sposób (np. komputerowy, elektroniczny, mechaniczny, fotograficzny, nagrania telewizyjnego, itp.) bez uprzedniego otrzymania wyrażonej na piśmie zgody autora lub zgody osoby legalnie upoważnionej do działania w imieniu autora. Od uzyskiwania takiej pisemnej zgody na kopiowanie tej monografii zwolnieni są tylko ci którzy zechcą wykonać jedną jej kopię wyłącznie dla użytku własnego nastawionego na podnoszenie wiedzy i dotrzymają warunków że wykonanej kopii nie użyją dla jakiejkolwiek działalności zawodowej czy przynoszącej dochód, a także że skopiowaniu poddadzą cały wybrany tom lub całą monografię - włącznie ze stroną tytułową, streszczeniem, spisem treści i rysunków, wszystkimi rozdziałami, tablicami, rysunkami i załącznikami.

              Zarejestrowano w Bibliotece Narodowej Nowej Zelandii jako Depozyt Legalny z dnia 29 października 1998 roku. Wydano w Nowej Zelandii prywatnym nakładem autora.

 

              Data ostatniej aktualizacji niniejszego tomu: 25 kwietnia 2005 roku. (W przypadku dostępu do kilku egzemplarzy/wersji tej monografii, rekomendowane jest zapoznawanie się z egzemplarzem o najnowszej dacie aktualizacji!)

              Nieodpłatne kopie tej monografii są dostępne poprzez Internet m.in. pod adresami: telekinesis.50megs.com, telepathy.50megs.com, prawda.50megs.com, timevehicle.150m.com, pigs.20fr.com, milicz.fateback.com, jan-pajak.com. Może ona także być odnaleziona za pośrednictwem linków, z m.in. następujących stron internetowych: totalizm.20m.com, totalizm.20fr.com, totalism.50megs.com, god.20m.com, truenirvana.20m.com, nirwana.terramail.pl, prawda.20m.com, prawda.20fr.com, chi.coms.ph, newzealand.0me.com, malbork.20m.com, propulsion.20m.com, ufonauts.20m.com, ufonauci.w.interia.pl, oraz morals.t35.com.

 

Niniejsza monografia [1/4] stanowi raport naukowy z przebiegu badań jego autora. Stąd prezentacja wszelkich zawartych w niej materiałów posiadających wartość dowodową lub dokumentacyjną dokonana została według standardów przyjętych dla publikacji (raportów) naukowych. Szczególna uwaga autora skupiona była na wymogu odtwarzalności i możliwie najpełniejszego udokumentowania źródeł, tj. aby każdy naukowiec czy hobbysta pragnący zweryfikować lub pogłębić badania autora był w stanie dotrzeć do ich źródeł (jeśli nie noszą one poufnego charakteru), powtórzyć ich przebieg, oraz dojść do tych samych lub podobnych wyników.

 

Jest to czwarte (poszerzone i przeredagowane) wydanie najważniejszej publikacji naukowej autora, której trzecie (poprzednie) 9-cio tomowe wydanie opublikowane w 1998 roku nosiło taki sam tytuł i dane edytorskie, drugim wydaniem była 7-mio tomowa monografia: "Zaawansowane napędy magnetyczne" (Monografia, Dunedin, New Zealand, 1998, ISBN 0-9583380-2-7, około 1200 stron tekstu, w tym 120 ilustracji i 7 tablic, w 7 tomach) zaś pierwszym wydaniem była monografia [1]. Jest to także poszerzona polskojęzyczna adaptacja (w tłumaczeniu autora) angielskojęzycznej rozprawy:

Dr Jan Pająk: "Advanced Magnetic Propulsion Systems". Monograph, Dunedin, New Zealand, 1990, ISBN 0959794697, a private edition by the author, 460 pages (including 7 Tables and 163 illustrations).

 

Wszelka korespondencja przeznaczona dla autora niniejszej monografii [1/4] powinna być kierowana na następujący jego adres w Nowej Zelandii:

              P.O. Box 33250

              Petone 6340

              NEW ZEALAND

                            Tel.dom (2005 rok): +64 (4) 56-94-820; E-maile: janpajak@joinme.com lub janpajak@lycos.com

 


              3

 

STRESZCZENIE tomu 1 monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne", ISBN 0-9583727-5-6.

 

              Dotychczas nasza cywilizacja wdrożyła do stosowania trzy zupełnie odmienne systemy urządzeń latających. Są to: (1) balony i sterowce - czyli urządzenia lżejsze od powietrza których działanie opiera się na zasadzie formowania wyporu aerostatycznego, (2) samoloty - czyli wehikuły latające których zasada działania wykorzystuje siłe nośną formowaną poprzez dynamiczne oddziaływania strumienia powietrza z powiechnią ich skrzydeł, oraz (3) rakiety - czyli urządzenia które dokonują lotu wyłącznie poprzez wykorzystywanie siły odrzutu. Z urządzeń tych tylko rakiety są w stanie poruszać się w trzech najważniejszych ośrodkach, tj. przestrzeni kosmicznej, powietrzu i wodzie.

              Jakiś czas temu opracowany jednak został szczególny odpowiednik "Tablicy Mendelejewa", który zamiast pierwiastków chemicznych dotyczy urządzeń napędowych. Nazywany jest on "Tablicą Cykliczności", zaś jego omówienie zawarto w rozdziale B niniejszej monografii. Informuje on, że wkrótce na Ziemi opracowany zostanie jeszcze jeden rodzaj urządzeń napędowych, których zasada działania oparta będzie na wzajemnym odpychaniu i przyciąganiu się dwóch układów pól magnetycznych. Jednym z tych układów są pola naturalnie istniejące w naszym otoczeniu, a więc ziemskie pole magnetyczne, słoneczne pole magnetyczne, oraz galaktyczne pole magnetyczne. Natomiast drugi z tych wzajemnie odpychających się systemów pól wytwarzany będzie przez owe urządzenia napędowe. W ten sposób powstaną na Ziemi zupełne nowe napędy, które będą w stanie bezgłośnie przemieszczać się w dowolnym ośrodku, a więc w próżni kosmicznej, powietrzu, wodzie, a nawet w skałach i ośrodkach stałych. Już wkrótce zbudowane powinny zostać co najmniej trzy rodzaje owych nowych napędów magnetycznych. Będą to: (1) podstawowy wehikuł nazywany dyskoidalnym magnokraftem, (2) wehikuł czteropędnikowy, oraz (3) magnetyczny napęd osobisty.

              Działanie wszystkich tych nowych wehikułów latających z napędem magnetycznym, oparte będzie na wykorzystaniu nieznanego dotychczas urządzenia napędowego jakie miałem honor osobiście wynaleźć. Nazwałem je "komorą oscylacyjną" i opisałem w rozdziale C. Czym więc będzie owa "komora oscylacyjna"? Wyobraźmy sobie kryształową kostkę stanowiącą nowe urządzenie do produkcji super-silnego pola magnetycznego. Wyglądałaby ona jak idealnie ukształtowany kryształ jakiegoś przeźroczystego minerału, lub jak sześcian wyszlifowany ze szkła i ukazujący swe wnętrze poprzez przeźroczyste ścianki. Przy wielkości nie większej od poręcznej kostki Rubika, wytwarzałaby ona pole setki tysięcy razy przewyższające pola produkowane dotychczas na Ziemi, włączając w to pola najsilniejszych współczesnych dźwigów magnetycznych czy najpotężniejszych elektromagnesów w laboratoriach naukowych. Gdybyśmy kostkę taką wzięli do ręki, wykazywałaby ona zdumiewające własności. Przykładowo mimo swych niewielkich rozmiarów byłaby ona niezwykle "ciężka" i przy jej przesterowaniu na pełny wydatek magnetyczny nawet najsilniejszy atleta nie byłby w stanie jej udźwignąć. Jej "ciężar" wynikałby z faktu, iż wytwarzane przez nią potężne pole magnetyczne powodowałoby jej przyciąganie w kierunku Ziemi i przez to do jej rzeczywistego ciężaru dodawałaby się wytworzona w ten sposób siła jej oddziaływań magnetycznych z polem ziemskim. Byłaby ona też oporna na nasze próby obracania i podobnie jak igła magnetyczna zawsze starałaby się zwrócić w tym samym kierunku. Gdybyśmy jednak zdołali ją obrócić w położenie dokładnie odwrotne do tego jakie sama starałaby się przyjmować, wtedy ku naszemu zdumieniu zaczęłaby ona unosić nas w powietrze. Sama jedna mogłaby więc napędzać nasze wehikuły.

              Komora oscylacyjna posiada potencjał aby już wkrótce stać się jednym z najważniejszych urządzeń technicznych naszej cywilizacji. Jej zastosowania mogą być wszechstronne. Począwszy od akumulatorów energii o obecnie trudnej do wyobrażenia pojemności (np. komora o wielkości kostki do gry będzie w stanie zaspokoić zapotrzebowanie na energię ogromnych miast czy fabryk), poprzez urządzenia napędowe jakie umożliwią szybowanie w przestrzeni naszych wehikułów, osób, budynków a nawet mebli, a skończywszy na wypełnianiu funkcji prawie wszystkich naszych obecnych urządzeń przetwarzających energię, takich jak latarka, grzejnik, silnik spalinowy, itp. Znaczenie komory oscylacyjnej dla naszej sfery technicznej będzie mogło być tylko porównane do znaczenia komputerów dla naszej sfery intelektualnej.

              Niniejsza monografia omawia owe nadchodzące właśnie na Ziemię magnetyczne urządzenia naszej przyszłości. Główną uwagę skupia przy tym na urządzeniach napędowych dla wehikułów latających i następstwach ich istnienia.

              Z kolei niniejszy tom prezentuje wstęp do tych magnetycznych urządzeń naszej przyszłości, koncentrując się na filozoficznych następstwach istnienia owych napędów. Interpretuje więc on wskazania Tablicy Cykliczności. Wskazuje generalne rodzaje napędów jakich niedługie pojawienie się na Ziemi tablica ta przewiduje. Ostrzega też przed najróżniejszymi skutkami jakie wiążą się z istnieniem tak zaawansowanych napędów. Zarówno ten tom, jak i cała niniejsza monografia, reprezentują więc opracowania źródłowe dla wszystkich tych którzy zechcą zapoznać się z napędami magnetycznymi urządzeń latających w celach badawczych, wynalazczych, czy po prostu aby poszerzyć swoje horyzonty.


SPIS TREŚCI monografii [1/4] "Zaawansowane urządzenia magnetyczne", ISBN 0-9583727-5-6.

 

 

Str:       Rozdział:

       

 

1        Strona tytułowa

2        Streszczenie monografii [1/4] i tomu 1

3        Spis treści całej monografii [1/4]

 

 

Tom 1: Wykuwanie przeznaczenia

 

A-1    A. WPROWADZENIE

A-4        A1. Jak to wszystko się zaczęło - czyli to co pożyteczne zawsze rodzi się w wielkim bólu

A-5        A2. Magnokraft pierwszej generacji - czyli moja osobista "nitka Ariadny"

A-8         A3. Pasożytnicza przyszłość jaka nas czeka po magnokrafcie - czyli

                    co motywowało obecne sformułowanie tej monografii

A-18       A4. Historia mojego życia a więc i historia niniejszej monografii

A-104/105     2 rysunki (A1 - tj. magnokraft 1wszej generacji, oraz A2 - tj. lądowiska UFO pod moimi oknami).

 

 

Tom 2: Teoria Magnokraftu - część 1: magnetyczne urządzenia napędowe

 

AB-1   AB. CHARAKTERYSTYKA NAUKOWA TEJ MONOGRAFII

AB-4          AB1. Przedmiot, cel i główna teza tej monografii

AB-5          AB2. Własność intelektualna konceptów tu zaprezentowanych

AB-7          AB3. Konwencje użyte w treści tej monografii

AB-8          AB4. Streszczenie tej monografii

 

B-11    B. PRAWO CYKLICZNOŚCI

               TECHNICZNYM ODPOWIEDNIKIEM TABLICY MENDELEJEWA

B-12        B1. Trzy generacje magnokraftów

B-13        B2. Podstawowy wymóg budowania sterowalnych napędów

B-14        B3. "Trend omnibusa" a wygląd magnokraftów wszystkich trzech generacji

B-16              Tablica B1 (Tablica Cykliczności)

 

C-17    C. KOMORA OSCYLACYJNA

C-18       C1. Dlaczego niezbędnym jest zastąpienie elektromagnesów

                       przez komorę oscylacyjną

C-20        C2. Historia komory oscylacyjnej

C-25       C3. Zasada działania komory oscylacyjnej

C-26              C3.1. Inercja elektryczna induktora stanowi siłę

                                motoryczną dla oscylacji w tradycyjnym

                               obwodzie oscylacyjnym z iskrownikiem

C-27              C3.2. W zmodyfikowanym obwodzie oscylacyjnym z iskrownikiem

                                inercji elektrycznej dostarczy induktancja iskry elektrycznej

C-29             C3.3. Zestawienie razem dwóch zmodyfikowanych obwodów

                               formuje komorę oscylacyjną wytwarzającą dipolarne pole magnetyczne

C-30             C3.4. Igłowe elektrody

C-30    C4. Przyszły wygląd komory oscylacyjnej

C-31            C4.1. Trzy generacje komór oscylacyjnych

C-33     C5. Matematyczny model komory oscylacyjnej

C-33            C5.1. Oporność komory oscylacyjnej

C-34           C5.2. Indukcyjność komory oscylacyjnej

C-35           C5.3. Pojemność komory oscylacyjnej

C-35            C5.4. Współczynnik motoryczny iskier i jego interpretacja

C-35            C5.5. Warunek zaistnienia oscylacji we wnętrzu komory

C-36            C5.6. Okres pulsowań pola komory oscylacyjnej

C-37     C6. Jak komora oscylacyjna eliminuje wady elektromagnesów

C-37            C6.1. Neutralizacja sił elektromagnetycznych

C-38            C6.2. Niezależność wytwarzanego pola od ciągłości i efektywności dostawy energii

C-39            C6.3. Eliminacja strat energii

C-40                      C6.3.1. Czy w komorze całe ciepło iskier będzie odzykiwalne

C-41            C6.4. Spożytkowanie niszczycielskiego pola elektrycznego

C-42            C6.5. Sterowanie amplifikujące okresu pulsowań pola

C-43     C7. Dodatkowe zalety komory oscylacyjnej ponad elektromagnesami

C-43           C7.1. Formowanie "kapsuły dwukomorowej"

                             zdolnej do sterowania swym wydatkiem magnetycznym

                              bez zmiany ilości zawartej w niej energii

C-46                      C7.1.1. Kapsuły dwukomorowe drugiej i trzeciej generacji

C-47                      C7.1.2. Stopień upakowania komór oscylacyjnych i jego wpływ

                                           na wygląd kapsuł dwukomorowych i konfiguracji krzyżowych

C-48           C7.2. Formowanie "konfiguracji krzyżowej"

C-50                      C7.2.1. Prototypowa konfiguracja krzyżowa pierwszej generacji

C-51                      C7.2.2. Konfiguracje krzyżowe drugiej generacji

C-52                      C7.2.3. Konfiguracje krzyżowe trzeciej generacji

C-53           C7.3. Nieprzyciąganie przedmiotów ferromagnetycznych

C-55          C7.4. Wielowymiarowa transformacja energii

C-56          C7.5. Nienawrotne oscylacje - unikalny atrybut komory

                             umożliwiający akumulowanie przez nią

                             nieograniczonych ilości energii

C-57        C7.6. Funkcjonowanie jako pojemny akumulator energii

C-58           C7.7. Prostota produkcji

C-58     C8. Wytyczne dla eksperymentów praktycznych nad komorą oscylacyjną

C-58           C8.1. Stanowisko badawcze

C-60            C8.2. Etapy, cele i metodyka budowy komory oscylacyjnej

C-65            C8.3. Przykłady tematów badawczych inicjujących prace nad komorą

C-66     C9. Przyszłe zastosowania komory oscylacyjnej

C-70     C10. Moje monografie poświęcone komorze oscylacyjnej

C-71     C11. Symbole, notacje i jednostki występujące w rozdziale C

C-72/85       Tablica C1 i 13 rysunków (C1 do C13)

 

D-86  D. MAGNOKRAFT CZTEROPĘDNIKOWY

D-86      D1. Ogólna konstrukcja magnokraftu czteropędnikowego

D-87      D2. Działanie magnokraftu czteropędnikowego

D-89      D3. Własności magnokraftu czteropędnikowego

D-90      D4. Wygląd i wymiary magnokraftu czteropędnikowego

D-91      D5. Identyfikacja typu magnokraftu czteropędnikowego

D-93/94       Tablica D1 i rysunek D1

 

E-95  E. MAGNETYCZNY NAPĘD OSOBISTY

E-96      E1. Standardowy kombinezon napędu osobistego

E-97      E2. Działanie magnetycznego napędu osobistego

E-99      E3. Kombinezon z pędnikami głównymi w naramiennikach

E-100     E4. Wersja napędu osobistego z poduszkami wokół bioder

E-100     E5. Osiągi napędu osobistego

E-101     E6. Podsumowanie atrybutów magnetycznego napędu osobistego

E-103 /106    4 rysunki (E1 do E4)

 

 

Tom 3: Teoria Magnokraftu - część 2: dyskoidalny magnokraft pierwszej generacji

 

F-1  F. DYSKOIDALNY MAGNOKRAFT

F-2       F1. Pędnik magnetyczny

F-4             F1.1. Zasada pochylania osi magnetycznej pędnika magnokraftu

F-5             F1.2. Układ napędowy

F-6           F1.3. Użycie pędników magnokraftu jako reflektorów świetlnych

F-7        ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin