psychoterapia dzieci i młodzieży - zagadnienia do egzaminu.docx

(13 KB) Pobierz

Zagadnienia 2011

I rozdział z książki caly

II rozdzial – podrozdziały: 5,7,8,9,11,12,14,15,18,19

 

Nie będzie pytań o kryteria diagnozy z DSM-4, ICD – 10

 

1.       Jak nazywa się terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci z depresja?

2.       coping cat” – co jest celem

3.       Ćwiczenie zadań wywołujących lek odbywa się ?

- w sytuacji bezpiecznej

4.       W ADHD odziaływuje się głownie działaniami

- na środowisko (dostosowujemy srodowisko do dziecka, a nie dziecko do środowiska)

5.       Interpesonalna terapia adolescentow jest to oddziaływanie najskuteczniejsze dla?

6.       Jak wydawac polecenia dziecku z ADAH?

7.       Terapia kierowana przez dziecko – czego używać /czego nie używać

8.       Dylematy etyczne (np. poufność)

9.       Problemy rozwojowe psychoterapii dziecięcej – jak wpływają na skuteczność

10.   Time-out to:

11.   Relaksacja

12.   Trudności specyficzne dla terapii dzieci i młodzieży (nie ma ich w terapii dorosłych)

13.   Terapia zabawowa

14.   Cele terapii poznawczo-behawioralnej dla rodzicow (dlaczego wlacza się rodzicow)

15.   Cztery czynniki

16.   Selektywna uwaga

17.   Trening dla rodzicow dzieci opozycyjno-buntowniczych (jakie zachowania wzmacniaja zachowania o-b)

18.   PMT – sam program

19.   Dyrektywność w programie z dziecmi z zaburzeniami zachowania

20.   Skuteczność programu

21.   Teoretyczne podstawy

22.   Trening rozwiązywania problemo etapy u dzieci opozycyjno – buntowniczych ( 5 krokow rozróżnienia)/ etapy u dzieci lekowych

23.   Techniki uzywane w terapii dziecięcej

24.   Autyzm  - 2 metody opisane SAZ

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin