Hotelarstwo_(14.11.2009).doc

(31 KB) Pobierz
Hotelarstwo 14

Hotelarstwo                                                                                                         14.11.09

 

 

 

PROJEKT wydrukować mapki mogą być ręcznie rozrysowane.

 

Adres na który wysłać projekt drnowakowski@poczta.fm

Oddać do stycznia

Hotel, motel, pensjonat

 

1.      Lokalizacja obiektu(w układzie dróg regionalnych międzynarodowych z map znajdujących się w Internecie zdjęcia lotnicze szczegółowe) jak daleko jest do lotniska międzynarodowego, dworce główne,

2.      Dostępność transportowa (baza komunikacyjna ) transport osób(autobusy, pkp), towarów(dowozu świeżych warzyw, owoców, mleka ;p), informacji(np zasięg telefonii komórkowej, ilu operatorów, czy jest Internet)

3.      Poziom funkcyjny

4.      Struktura personelu(czy w wysokim sezonie ściąga się dodatkowych pracowników do obsługi gości, czy mają praktykantów ze szkół hotelarskich) Rozrysować strukturę pracowników i jeśli zmienia się coś w sezonie to dopisać pod spodem

5.      Sezonowość (można przedstawić procent wykorzystania miejsc noclegowych w poszczególnych miesiącach w przybliżeniu przedstawić na wykresie jeśli jest inna stawka w tygodni to przedstawić jeden miesiąc wysoki i jeden niski)

6.      Produkt i jego wzbogacenie (imprezy, dożynki, odpusty, wydarzenia ,sportowe czy jest w cenie tylko nocleg i śniadanie czy np jeszcze basen, jakieś inne rozrywki np. korty tenisowe itp.)

7.      Zamieścić 5 punktów analizy SWOT

8.  Zakończenie i wnioski(podsumowania wcześniejszych punktów a wnioski teoretyczne                        

     i praktyczne)     

 

Analiza SWOT

 

Szanse i zagrożenia płyną z otoczenia

Słabe i mocne strony

 

Jednostki mieszkalne  ich standard cena musi być dostosowany do standardów środkowoeuropejskich

 

System hotelowy Qubus powstawały w specyficznych warunkach jest już 14 będą otwierane 2 następne. Trójmiasto, Łódź, Szczecin, Katowice.

 

 

Zmienność ceny w obiektach hotelarskich może być ustalona wg następujących kryteriów.

 

1.      Czasu dla sezonu przed i po sezonie dni tygodnia;

2.      Frekwencje pobytów w ciągu roku, wycieczki imprezy itd.

3.      Proponowanego produktu z ryczałtami na dłuższy pobyt

4.      Segmentów rynku, stali goście , biznesmeni. Goście konferencji, niepełnosprawni itd.

5.      Kanały dystrybucji sprzedaży przez organizatorów, biura podróży

6.      Wielkości obrotów z określonymi segmentami i firmami lokalnymi

7.      Kryteriów walki z konkurencją i zdobywania rynków

8.      Sposobu i terminów płatności, kredytów itd.

 

Cenami w obiektach hotelarskich zainteresowani są przede wszystkim sami klienci. W obecnych warunkach w Polsce mogą oni prowadzić negocjacje odnośnie wysokości opłaty za usługi w poszczególnych obiektach. Niekiedy jak wynika z badań w obiektach hotelarskich obniżki mogą sięgać nawet 1/3 całkowitej ustalonej ceny. Zależy t najczęściej od kilku korzystnych czynników  którymi może się legitymować dany klient. Najczęściej stosowane upusty są w związku z następującymi okazjonalnymi warunkami.

 

Wysokość opłaty za usług hotelarskie:

 

- długość pobytu

- ceny w konkurencji

- zakup dodatkowych usług

- sposób płatności

- zakwaterowanie grupowe

- karta stałego klienta

- obłożenie hotelu

- status klienta(wykonywany zawód)

- pobyt poza sezonem

- pobyt poza weekendem

 

Wymagania odnośnie standaryzacji obiektów hotelarskich są ściśle sprecyzowane i dotyczą elementów zagospodarowania zewnętrznego, stanu technicznego obiektu i jego wewnętrznych urządzeń technicznych, instalacji, wyposażenia, rozmiarów, powierzchni mieszkalnych i ogólnodostępnych oferty usług oraz kwalifikacje jego personelu, co ilustruje poniższy schemat.

 

 

Wykaz elementów wpływających a standard składników hotelarskich

Schemat obiektu hotelarskiego:

- standard części mieszkalnej

- kwalifikacje zawodowe personelu

- program obsługi i użytkowności obiektu

- oferta usług podstawowych i uzupełniających obiektu

- instalacje i urządzenia techniczne obiektu

- zagospodarowanie otoczenia obiektu

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin