Hotelarstwo 14.11.09
PROJEKT wydrukować mapki mogą być ręcznie rozrysowane.
Adres na który wysłać projekt drnowakowski@poczta.fm
Oddać do stycznia
Hotel, motel, pensjonat
1. Lokalizacja obiektu(w układzie dróg regionalnych międzynarodowych z map znajdujących się w Internecie zdjęcia lotnicze szczegółowe) jak daleko jest do lotniska międzynarodowego, dworce główne,
2. Dostępność transportowa (baza komunikacyjna ) transport osób(autobusy, pkp), towarów(dowozu świeżych warzyw, owoców, mleka ;p), informacji(np zasięg telefonii komórkowej, ilu operatorów, czy jest Internet)
3. Poziom funkcyjny
4. Struktura personelu(czy w wysokim sezonie ściąga się dodatkowych pracowników do obsługi gości, czy mają praktykantów ze szkół hotelarskich) Rozrysować strukturę pracowników i jeśli zmienia się coś w sezonie to dopisać pod spodem
5. Sezonowość (można przedstawić procent wykorzystania miejsc noclegowych w poszczególnych miesiącach w przybliżeniu przedstawić na wykresie jeśli jest inna stawka w tygodni to przedstawić jeden miesiąc wysoki i jeden niski)
6. Produkt i jego wzbogacenie (imprezy, dożynki, odpusty, wydarzenia ,sportowe czy jest w cenie tylko nocleg i śniadanie czy np jeszcze basen, jakieś inne rozrywki np. korty tenisowe itp.)
7. Zamieścić 5 punktów analizy SWOT
8. Zakończenie i wnioski(podsumowania wcześniejszych punktów a wnioski teoretyczne
i praktyczne)
Analiza SWOT
Szanse i zagrożenia płyną z otoczenia
Słabe i mocne strony
Jednostki mieszkalne ich standard cena musi być dostosowany do standardów środkowoeuropejskich
System hotelowy Qubus powstawały w specyficznych warunkach jest już 14 będą otwierane 2 następne. Trójmiasto, Łódź, Szczecin, Katowice.
Zmienność ceny w obiektach hotelarskich może być ustalona wg następujących kryteriów.
1. Czasu dla sezonu przed i po sezonie dni tygodnia;
2. Frekwencje pobytów w ciągu roku, wycieczki imprezy itd.
3. Proponowanego produktu z ryczałtami na dłuższy pobyt
4. Segmentów rynku, stali goście , biznesmeni. Goście konferencji, niepełnosprawni itd.
5. Kanały dystrybucji sprzedaży przez organizatorów, biura podróży
6. Wielkości obrotów z określonymi segmentami i firmami lokalnymi
7. Kryteriów walki z konkurencją i zdobywania rynków
8. Sposobu i terminów płatności, kredytów itd.
Cenami w obiektach hotelarskich zainteresowani są przede wszystkim sami klienci. W obecnych warunkach w Polsce mogą oni prowadzić negocjacje odnośnie wysokości opłaty za usługi w poszczególnych obiektach. Niekiedy jak wynika z badań w obiektach hotelarskich obniżki mogą sięgać nawet 1/3 całkowitej ustalonej ceny. Zależy t najczęściej od kilku korzystnych czynników którymi może się legitymować dany klient. Najczęściej stosowane upusty są w związku z następującymi okazjonalnymi warunkami.
Wysokość opłaty za usług hotelarskie:
- długość pobytu
- ceny w konkurencji
- zakup dodatkowych usług
- sposób płatności
- zakwaterowanie grupowe
- karta stałego klienta
- obłożenie hotelu
- status klienta(wykonywany zawód)
- pobyt poza sezonem
- pobyt poza weekendem
Wymagania odnośnie standaryzacji obiektów hotelarskich są ściśle sprecyzowane i dotyczą elementów zagospodarowania zewnętrznego, stanu technicznego obiektu i jego wewnętrznych urządzeń technicznych, instalacji, wyposażenia, rozmiarów, powierzchni mieszkalnych i ogólnodostępnych oferty usług oraz kwalifikacje jego personelu, co ilustruje poniższy schemat.
Wykaz elementów wpływających a standard składników hotelarskich
Schemat obiektu hotelarskiego:
- standard części mieszkalnej
- kwalifikacje zawodowe personelu
- program obsługi i użytkowności obiektu
- oferta usług podstawowych i uzupełniających obiektu
- instalacje i urządzenia techniczne obiektu
- zagospodarowanie otoczenia obiektu
emka1