TECHNIKA SYMULACJA
(6-9 lat)
Symulacja polega na:
· naśladowaniu rzeczywistości,
· ćwiczeniu najbardziej efektywnych zachowań w bezpiecznych warunkach.
Rozwija umiejętność (zależnie od tematu działania):
· rozmowy telefonicznej,
· nadawania paczki na poczcie,
· nakrywania do stołu.
Temat Nabywanie umiejętności w symulowanej sytuacji
Materiały (zestaw uzależniony jest od tematyki problemu symulacji)
· Do wykonania rekwizytów
· Problem symulacji zapisany na tablicy
Przebieg
o Co było problemem naszego działania?
o Czy był on dla Ciebie łatwy, czy trudny?
o Co myślałeś, co czułeś, kiedy...?
o Które zadanie było najtrudniejsze?
o Czego chciałbyś się jeszcze nauczyć?
o Jak inaczej można było rozwiązać ten problem?
Przykłady problemów do symulacji
· Sytuacje zagrożenia, np. pożar – telefon do straży pożarnej, ewakuacja szkoły.
· Jestem kelnerem w restauracji – nakrywam do stołu, podaję posiłek, przyjmuję zamówienie.
· Jestem gościem w restauracji – zamawiam posiłek, proszę o rachunek.
· Wręczanie i przyjmowanie prezentów, składanie życzeń.
· Zaproszenie do tańca.
Monia_jolie