TECHNIKA SYMULACJA.doc

(33 KB) Pobierz
TECHNIKA SYMULACJA

TECHNIKA SYMULACJA

(6-9 lat)

Symulacja polega na:

·         naśladowaniu rzeczywistości,

·         ćwiczeniu najbardziej efektywnych zachowań w bezpiecznych warunkach.

Rozwija umiejętność (zależnie od tematu działania): 

·         rozmowy telefonicznej,

·         nadawania paczki na poczcie,

·         nakrywania do stołu.

 

Temat Nabywanie umiejętności w symulowanej sytuacji

 Materiały (zestaw uzależniony jest od tematyki problemu symulacji)

·         Do wykonania rekwizytów

·         Problem symulacji zapisany na tablicy
 

 

Przebieg

  1. Wybranie problemu do symulacji (biorąc pod uwagę umiejętności, możliwości i etap rozwojowy uczniów).
  2. Określenie celów (co to działanie ma dać uczniom – jakie zdobędą umiejętności i postawy; natomiast ze strony nauczyciela – czy symulacja ma być wprowadzeniem do tematu, czy utrwaleniem poznanych wiadomości).
  3. Zbudowanie scenariusza, czyli przydział ról – bardzo dokładnie uszczegółowionych ze względu na brak tekstu roli; są fakty, które uczniowie przedstawiają własnymi słowami i zachowaniami.
  4. Sprawdzenie, czy role, reguły i cele gry są  uczniom znane.
  5. Ustalenie i przygotowanie rekwizytów. Im młodsza grupa wiekowa, tym rekwizyty bardziej wskazane.
  6. Właściwa symulacja, czyli odegranie scenki. W trakcie symulacji należy powstrzymać się od poprawiania i narzucania swojego zdania.
  7. Omówienie przebiegu symulacji powinno obejmować odpowiedzi na następujące pytania:

o        Co było problemem naszego działania?

o        Czy był on dla Ciebie łatwy, czy trudny?

o        Co myślałeś, co czułeś, kiedy...?

o        Które zadanie było najtrudniejsze?

o        Czego chciałbyś się jeszcze nauczyć?

o        Jak inaczej można było rozwiązać ten problem?

 Przykłady problemów do symulacji

·         Sytuacje zagrożenia, np. pożar – telefon do straży pożarnej,
                                                ewakuacja szkoły. 

·         Jestem kelnerem w restauracji – nakrywam do stołu,
                                                podaję posiłek,
                                                przyjmuję zamówienie. 

·          Jestem gościem w restauracji – zamawiam posiłek,
                                                proszę o rachunek. 

·         Wręczanie i przyjmowanie prezentów, składanie życzeń. 

·         Zaproszenie do tańca.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin