Sutra Osiem Przebudzeń Wielkich Istot.pdf

(173 KB) Pobierz
426887040 UNPDF
Artykuł pobrano ze strony eioba.pl
USUI REIKI - Sutra Osiem Przebudzeń Wielkich Istot
Każde z ośmiu przebudzeń zawiera pewne wskazania jak prowadzić proces oczyszczania lub na co zwrócić uwagę w
swoim duchowym dążeniu w kolejnym procesie transformacji jaki przechodzimy na inicjacyjnej ścieżce Usui Reiki Ryoho.
Sutra Osiem Przebudzeń Wielkich Istot
Udostępniamy oryginalny buddyjski tekst źródłowy, który dla Mikao Usui Sensei ( ur. 15 VIII 1865 -
zm. 9 III 1926r) był inspiracją do stworzenia ośmiostopniowej ścieżki inicjacyjnego przekazu Reiki
Ryoho. Każde z ośmiu przebudzeń zawiera pewne wskazania jak prowadzić proces oczyszczania lub
na co zwrócić uwagę w swoim duchowym dążeniu w kolejnym procesie transformacji jaki
przechodzimy na inicjacyjnej ścieżce Usui Reiki Ryoho. Kolejne Przebudzenia odpowiadają
dokładnie kolejnym stopniom inicjacji w Reiki Ryoho i są zwięzłą lekcją moralną dla każdego
kolejnego poziomu. Gorąco zachęcamy do częstego studiowania i medytowania tego krótkiego i
bardzo inspirującego tekstu źródłowego. (Nihon Reiki Gakkai)
Pierwsze Przebudzenie
Świat jest przemijający i nietrwały. Cztery żywioły (elementy), które składają się na ciało (tj. ziemia, wilgoć, ciepło i para) są
źródłem bólu, będąc w rzeczywistości puste. Pięć skandh (ciało, odczuwanie, percepcja, zasady kształtujące, i
świadomość) nie tworzy prawdziwej jaźni. Odwieczne zmiany pomiędzy narodzinami i śmiercią (samsara) są puste, mylące
i znajdują się poza kontrolą. Umysł jest źródłem działań negatywnych, a ciało jest legowiskiem niegodziwości. Dzięki
takiemu widzeniu stopniowo pojawia się wolność z cyklu narodzin i śmierci.
Drugie Przebudzenie
Posiadanie wielu pragnień (żądz) jest utrapieniem. Cykl narodzin i śmierci, który jest źródłem wielkiego znużenia pojawia
się w wyniku pożądania (pazernego pragnienia). Kiedy pożądania maleją, a umysł powstrzymuje się od wszelkich działań
(prowadzących do wytwarzania negatywnej karmy), umysł i ciało istnieją niezależnie (od łańcucha przyczyny i skutku).
Trzecie Przebudzenie
Kiedy umysł - serce (Kokoro, Shin) pozostaje niezadowolony, jedynym tego skutkiem będzie powstanie licznych pragnień
(pożądań i żądz) i nagromadzenie wszelkiego rodzaju negatywnych działań. Bodhisattwa nie jest taki. Jego myśli
nieustannie powstają w spokoju i zadowoleniu. Akceptując swój los, bez względu na to, jak nie byłby on pośledni trzyma
się Dharmy (Nauki Duchowej), nie angażując się w inne aktywności, dąży do poznania (Dźnana) prowadzącego do
Oświecenia siebie i innych istot.
Czwarte Przebudzenie
Lenistwo i lekceważenie prowadzą do zejścia ze ścieżki. Konieczne jest stałe i pilne dążenie do zniszczenia (trzech)
trucizn (tj. pożądania, nienawiści i niewiedzy) oraz opanowania czterech demonów (tj. odradzanie, starość, choroba i
śmierć), aby można było uciec z więzienia zmysłowej egzystencji (tj. uwolnić się od pięciu skandh i osiemnastu sfer
zmysłowych).
Piąte Przebudzenie
Ignorant jest rozmiłowany (w cyklu) narodzin i śmierci, Bodhisattwa jednak nieustannie przemyśliwuje Dharmę (Duchową
426887040.001.png
Naukę), studiując ją głęboko i spędzając dużo czasu na słuchaniu (dotyczących jej nauk), w celu powiększenia swej
wiedzy duchowej i osiągnięcia mocy dyskursu (dzięki powiększeniu której) przekonuje do Dharmy wszystkie istoty, czyniąc
to z wielką radością.
Szóste Przebudzenie
Nieustanne narzekanie na ubóstwo i nieszczęścia prowadzi w rezultacie (tego kto narzeka) do głębokiego pogrążenia się
w negatywnej karmie. Bodhisattwa udziela swej pomocy nie oszczędzając się i nie czyniąc rozróżnień pomiędzy ludźmi,
bez względu na to czy traktują go dobrze czy źle. Nigdy nie odwołuje się do starych krzywd, ani też nie czuje nienawiści
do tych, którzy mu wyrządzają cierpienie.
Siódme Przebudzenie
Pięć rodzajów pożądań zmysłowych sprowadza nieszczęście, kiedy im się ulega. Nawet laicy nie powinni pozwolić, żeby
światowe przyjemności wywierały na nich wpływ, a powinni nieustannie myśleć o trzech szatach (tj. czystości, mądrości i
mocy) i glinianej miseczce, symbolizujących Dharmę i z niewzruszonym postanowieniem opuścić swe domy, aby móc
postępować ścieżką Dharmy z pełną czystością. Powinni praktykować najwyższy poziom czystego życia i okazywać
współczucie (miłosierdzie, karuna) wszystkim istotom.
Ósme Przebudzenie
Cykl narodzin i śmierci przypomina buchający Ogień (Ka), towarzyszy mu niemożliwy do zrozumienia smutek. Doskonal
umysł (serce) i bądź gotów, aby nieść tę samą pomoc wszystkim istotom. Miej ochotę wycierpieć za nie niezliczone
nieszczęścia i prowadzić je wszystkie do ostatecznej radości (błogości).
Dzięki środkom takim jak tych osiem (Przebudzeń), Wielkie Istoty, Buddhowie i Bodhisattwowie osiągnęli Oświecenie. Z
pilnością postępując ścieżką Dharmy, praktykując współczucie (miłosierdzie, karunę) i mądrość, wsiedli na tratwę
Dharmakaji i przybili do brzegu Nirwany (Wyzwolenia). Potem powrócili do sfery narodzin i śmierci, aby pomóc przeprawić
się innym. Dzięki tym ośmiu środkom, zaczęli instruować wszystkie istoty i prowadzić je do przebudzenia z
(nieuchronnego) smutku, (który jest nie oddzielny od cyklu) narodzin i śmierci, odrzucając od siebie pięć pożądań i
doskonaląc w swych sercach Szlachetną Ścieżkę. Jeśli uczeń Buddhy powtarza te słowa, oczyści swe niezliczone
splamienia i szybko stanie się Oświeconym.
Wykorzystano materiały Usui Reiki Gakkai (Stowarzyszenie Usui Reiki)
Autor: Stowarzyszenie Usui Reiki
Artykuł pobrano ze strony
eioba.pl
426887040.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin