INDYWIDUALNY PROGRAM REWALIDACJI.doc

(28 KB) Pobierz

INDYWIDUALNY  PROGRAM  REWALIDACJI

na  rok

 

 

 

Imię i nazwisko: 

Data urodzenia: 

 

Rozpoznanie: upośledzenie rozwoju umysłowego w stopniu umiarkowanym, niepełnosprawność ruchowa oraz przewlekłe schorzenie neurologiczne.

 

Główne cele rewalidacji:

1.     Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, umożliwianie mu zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości, w warunkach grupy przedszkolnej.

2.    Wdrażanie do aktywności zadaniowej.

3.    Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej i manualnej.

4.    Wyzwalanie aktywności werbalnej, usprawnianie narządów artykulacyjnych.

5.    Stałe wyzwalanie do kontaktu, komunikacji.

6.    Usprawnianie w zakresie samoobsługi.

 

Terapia obejmuje:

1.     Rozbudzanie aktywności poznawczej, wyzwalanie zainteresowania osobami, przedmiotami:

-         dotykanie, manipulowanie przedmiotami w celu ich poznania,

-         wskazywanie, rozróżnianie osób z najbliższego otoczenia,

-         rozpoznawanie, reagowanie na charakterystyczne dźwięki, głosy osób,

-         rozwijanie umiejętności przebywania w grupie podczas zajęć, słuchanie opowiadań nauczyciela

2.     Rozwijanie zdolności naśladowczych, stymulowanie do nawiązywania kontaktów społecznych:

-         zachęcanie do zabawy w kole, zabaw paluszkowych,

-         zachęcanie do naśladowania czynności innych dzieci podczas swobodnej zabawy,

3.     Stymulowanie rozwoju mowy – pod kierunkiem logopedy.

4.    Usprawnianie manualne – rozwijanie motoryki małej:

-         zabawy przy użyciu materiału przekształcalnego: ciastoliny, masy solnej, plasteliny, modeliny,

-         malowanie 10-oma palcami

-         swobodne rysowanie kredkami, kredą po dużych i ograniczonych powierzchniach.

5.     Usprawnianie ogólnej sfery ruchowej:

-         zachęcanie do zabaw w kole,

-         uczestnictwo w spacerach, wycieczkach,

-         udział w ćwiczeniach gimnastycznych z uwzględnieniem zaleceń rehabilitanta.

6.     Rozwijanie umiejętności samoobsługi.

 

Metody wykorzystywane przy realizacji programu:

-         metoda M. Ch. Knill’ów,

-         metoda W. Sherborne,

-         pedagogika zabawy,

-         wybrane techniki relaksacyjne.

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin